HBO gör serie av The Last of Us!

Robot
HBO gör serie av The Last of Us!

Chernobyl-skaparen ska omvandla zombiespelet till tv-serie.

#last-of-us


Medlem

Wow... hoppas verkligen detta blir bra!

SoL
Medlem
Medlem

HYYYYYYYYYYYYYYYYYYPE!

Medlem

Fantastiskt trevliga nyheter!

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul. Var kanske inte lika stort fan av spelet som de flesta pga det i mina ögon rätt trötta gameplayet, men det är ju inte relevant för filmmediet. Däremot bör man kunna inspireras av världen Naughty Dog målade upp, och storyn bör passa i TV-serieformat.

Ska bli intressant också att se hur Craig Mazin lyckas med detta. Chernobyl var smått fantastisk, medan hans tidigare alster inte har hållit samma nivå.

Medlem

Förutspår tyvärr en medioker upplevelse som med allt baserat på spel.

Medlem

Mjamjee, vette tusan.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Förutspår tyvärr en medioker upplevelse som med allt baserat på spel.

Du verkar vara en glad och positiv person

OnT: Alltid pepp på sånt här. Det värsta som kan hända är att det blir dåligt och man tittar på något annat istället.
I bästa fall blir det något riktigt bra som ger en trevlig upplevelse. Senaste exemplet är The Witcher som blev riktigt bra t ex.

Medlem

Ja tack! Tror det kan göra sig väldigt bra som serie om de lyckas hålla samma nivå på karaktärerna samt att fånga hur bara ett fåtal fiender får en att känna sig väldigt osäker, eller snarare ibland inga fiender men misstänksam tystnad. Vill inte att det blir en ny zombieserie där huvudpersonerna köttar zombies på rad.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Du verkar vara en glad och positiv person

Nja, realist

Hoppas såklart det blir bra, men tvivlar

SoL
Medlem
Skrivet av Jiminy:

Du verkar vara en glad och positiv person

OnT: Alltid pepp på sånt här. Det värsta som kan hända är att det blir dåligt och man tittar på något annat istället.
I bästa fall blir det något riktigt bra som ger en trevlig upplevelse. Senaste exemplet är The Witcher som blev riktigt bra t ex.

Eller så blir det något riktigt bra som faktiskt chernobyl var. The witcher var ju skräp

Medlem

Meen inte HBO! Kan inte allt bara komma till Netflix, måste man skaffa 50 olika streaming tjänster!? Detta välkomnar ju bara tillbaka pirat streaming.

Medlem
Skrivet av SoL:

Eller så blir det något riktigt bra som faktiskt chernobyl var. The witcher var ju skräp

Nopes!

Medlem

Oj, hajpometern slår i taket direkt! Jag har länge tyckt att The Last of Us är ett av de spel som passar absolut bäst för filmatisering (eller heter det serialisering när man vill ha en serie? ). Storyn är bra, karaktärerna levande samt relationerna djupa och mänskliga. Och därtill en miljö som inte borde vara alltför svår att lyckas med. Lyckas man bara förvalta det kan det bli riktigt bra!

Hoppas att de läser på riktigt bra om lore, så att man får go'bitar av samma slag som i spelet. Typ som breven från kloakmannen


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Kul. Var kanske inte lika stort fan av spelet som de flesta pga det i mina ögon rätt trötta gameplayet, men det är ju inte relevant för filmmediet. Däremot bör man kunna inspireras av världen Naughty Dog målade upp, och storyn bör passa i TV-serieformat.

Ska bli intressant också att se hur Craig Mazin lyckas med detta. Chernobyl var smått fantastisk, medan hans tidigare alster inte har hållit samma nivå.

Samma här, undrar hur många "flytta lådan"-moment serien kommer ha

Undrar om Stakka Bo får förtroendet att regissera några av dessa avsnitt också, han gjorde ju ett par av Chernobyls.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samma här, undrar hur många "flytta lådan"-moment serien kommer ha

Undrar om Stakka Bo får förtroendet att regissera några av dessa avsnitt också, han gjorde ju ett par av Chernobyls.

Haha. Han regisserade väl alla avsnitt, eller minns jag fel nu? Vore kul om de samarbetade igen, funkade ju rätt hyfsat senast!

Medlem

Försiktigt optimistisk, ska bli intressant om det blir kompletterande till spelen och dess handling, eller snarare spelen i form av TV.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Meen inte HBO! Kan inte allt bara komma till Netflix, måste man skaffa 50 olika streaming tjänster!? Detta välkomnar ju bara tillbaka pirat streaming.

Åh jag är sååååå glad att det inte är Netflix som får göra det!

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Nja, realist

Hoppas såklart det blir bra, men tvivlar

Många pessimister säger just det; "Jag är inte pessimist, jag är realist".

Med det sagt, jag håller delvis med. Jag hoppas det blir bra och jag tror HBO ändå har möjligheten att faktiskst göra något bra utav det men om det blir mediokert så vore jag inte heller förvånad - men jag tackar inte nej till att de försöker.
The Witcher gjorde mig väldigt nöjd så man får väl se helt enkelt.

(Vore det inte dessutom mer 'realistiskt' att förutspå baserat på vem som blir ansvarig för script:et samt skådespelarna?)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

The Witcher gjorde mig väldigt nöjd så man får väl se helt enkelt.

Witcher är ju dock inte baserat på ett spel, utan en serie böcker, som det även gjorts spel om. Så inte riktigt samma, om man ska vara petig. Och det ska man!

It's not a lake, it's an ocean

Som alltid blir jag lite nervös för att slutresultatet inte ska bli så bra som spelet förtjänar. Men att Druckmann är inblandad är ändå lite betryggande. Ska bli oerhört spännande att se slutresultatet. Jag som inte ens har HBO kommer få skaffa det när det blir dags.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Witcher är ju dock inte baserat på ett spel, utan en serie böcker, som det även gjorts spel om. Så inte riktigt samma, om man ska vara petig. Och det ska man!

Ser inte riktigt vad skillnaden är. Det beror väl helt på vem som gör serien?

Det blir säkert bra. Ge det en chans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Förutspår tyvärr en medioker upplevelse som med allt baserat på spel.

Förstår inställningen, men Chernobyl var bästa serien förra året, och Neil som ska vara med och skriva manus har ju skrivit Last of Us. Förutsättningarna är bättre än något tidigare.

Hoppas det inte blir total jävla bajsmacka av detta nu bara. Då är verkligen allt hopp för framtida adaptioner borta hos mig för alltid.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Åh jag är sååååå glad att det inte är Netflix som får göra det!

Nackdelen är väl att HBO's kvalite är skit, 1080p (knappt?) Ingen 4k och ingen HDR...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ser inte riktigt vad skillnaden är. Det beror väl helt på vem som gör serien?

Skillnaden är att min originalkommentar menade att saker baserade på spel hittills blivit bajs. Att ta witcher som ett motexempel är då felaktigt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Skillnaden är att min originalkommentar menade att saker baserade på spel hittills blivit bajs. Att ta witcher som ett motexempel är då felaktigt.

Du säger att det är "felaktigt" som att det är objektivt en dålig serie, det är inte sant, den har tagits emot helt okay av kritiker och mycket väl av tittarna. Som man kan se på imdb och rotten tomatoes. Det är dock helt okay att inte gilla serien, men det är tröttsamt när folk tycker sina åsikter är fakta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Benreparn:

Du säger att det är "felaktigt" som att det är objektivt en dålig serie, det är inte sant, den har tagits emot helt okay av kritiker och mycket väl av tittarna. Som man kan se på imdb och rotten tomatoes. Det är dock helt okay att inte gilla serien, men det är tröttsamt när folk tycker sina åsikter är fakta.

Du missar ju hans poäng helt och hållet? Han har inte sagt att Witcher-serien var dålig, han säger att exemplet är fel eftersom TV-serien The Witcher inte är baserad på något spel över huvud taget. Och ja, det är fakta. Inte en åsikt.

Medlem

Spännande! Chernobyl var ju en otroligt bra och fängslande serie, hoppas att de lyckas göra det samma med The last of us.
Dock hoppas jag att det inte ens tänker tanken på att låta Ellen page porträttera en fjortonåring, hon är 33 år gammal och enligt mig ser hon ut att vara i den åldern också. (Såvida de inte skriver om manus där Ellie är äldre i serien.) Jag har ett svagt minne av att hon spelade väldigt ung i en annan film eller serie för ett tag sedan, och det kändes bara märkligt, jag har för mig att jag trodde att hon var någons mamma men egentligen var hon hon någons storasyster eller liknande, där det bara skiljde ett par år.

12
Skriv svar