E3-planeringen fortsätter trots corona; Epic ställer in Unreal-festival

Robot
E3-planeringen fortsätter trots corona; Epic ställer in Unreal-festival

Virusets härjningar påverkar spelbranschen.

#corona, #e3, #epic, #gdc, #unreal


Medlem

Om vi inte gör något åt detta problem kommer vi få se horder av infekterade rövhål som sprider sin skit över hela världen. Men nog om E3...

Medlem

Känns lite halvt överdrivet, pax east gick ju utan problem. GDC skulle ju inte vara så långt fram i tiden heller. När det gäller E3 så är det ju mer oklart. Omöjligt att förutse hur spridningen kommer att se ut. Men hälsan är ju viktigare än gaming, hoppas att ett vaccin kommer inom snar framtid.

Medlem

Nog för jag älskar E3 så är det nog tyvärr ganska döende(hoppas jag har fel, självfallet), med eller utan något virus. Får väl se om det blir inställt, juni är en bit bort så.

Herr Schreier skrev lite om det -
"If E3 2020 is cancelled and the video game publishers wind up doing digital events instead, I expect most of them to look at how little they lose by not being there (and how much money they save) and follow Sony's lead in ditching E3 permanently. Big existential moment here"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1235338275587534855


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Aja. Microsoft/Xbox är där så det är ingen fara.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Nog för jag älskar E3 så är det nog tyvärr ganska döende(hoppas jag har fel, självfallet), med eller utan något virus. Får väl se om det blir inställt, juni är en bit bort så.

Herr Schreier skrev lite om det -
"If E3 2020 is cancelled and the video game publishers wind up doing digital events instead, I expect most of them to look at how little they lose by not being there (and how much money they save) and follow Sony's lead in ditching E3 permanently. Big existential moment here"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1235338275587534855

Ja, om E3 var svajigt innan detta så är mässan i full sving.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, om E3 var svajigt innan detta så är mässan i full sving.

Blir e3 inställt i år så kommer nog många att inse det som till exempel Sony redan gjort. Alltså att e3 inte längre behövs.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar