"Inte slutet", Valve hintar om fler Half-Life-titlar efter VR-spelet Alyx

Robot
"Inte slutet", Valve hintar om fler Half-Life-titlar efter VR-spelet Alyx

Kan Valve till och med lära sig räkna till tre?

#half-life, #nyhetstips, #valve


Medlem

Man hoppas.
Jag har heller inget emot om dom släpper ep3/3 som pannkaksspel.
Skulle köpa det också även fast jag föredrar VR shooters före FPS idag, half life är half life


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

skämten om siffran 3 kommer aldrig bli gamla den kör vi säkert fortf mellan varann när vi fyllt 90+


signatur

//monster

Avstängd

Det spekuleras om HL: Barney (i VR). Blueshift kan man ju säga var "icke-VR-versionen" av det.

(haha, jag skrev blueshit först)

Medlem

Tror inte Valve släpper HL3, blir nog något annat i samma universum. Tyvärr.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Man hoppas.
Jag har heller inget emot om dom släpper ep3/3 som pannkaksspel.
Skulle köpa det också även fast jag föredrar VR shooters före FPS idag, half life är half life

Hur kan du göra de? Är en skam för serien att de släpper ett VR spel av detta om det ska driva storyn lite framåt från ep2! En liten minoritet som kommer spela detta jämfört med ep2. Fruktansvärt dåligt val av Valve att hoppa på denna gimmick av dyra prylar och åksjuka


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hur kan du göra de? Är en skam för serien att de släpper ett VR spel av detta om det ska driva storyn lite framåt från ep2! En liten minoritet som kommer spela detta jämfört med ep2. Fruktansvärt dåligt val av Valve att hoppa på denna gimmick av dyra prylar och åksjuka

Jag skrev att jag har inget emot om det blir pannkaksspel dvs att man spelar på plattskärm
Om du undrar varför jag föredrar VR shooters framför FPS idag så har det helt enkelt blivigt så, det är så otroligt skillnad och inlevelse.
Gimmick är det inte.
Dyrt, ja kanske.
Åksjuka det tror jag dom flesta kan vänja sig från.
Jag blev för ca 1år sen pksjuk av smooth locomotion efter ca 15min spelande.
Idag kan jag spela flera timmar utan problem.

Men jag blev lite förvånad när jag såg senaste Fragzone fredag att FZ redaktionen inte klarar av Boneworks


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hur kan du göra de? Är en skam för serien att de släpper ett VR spel av detta om det ska driva storyn lite framåt från ep2! En liten minoritet som kommer spela detta jämfört med ep2. Fruktansvärt dåligt val av Valve att hoppa på denna gimmick av dyra prylar och åksjuka

Alyx utspelar sig dock innan HL2.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

3


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

eld
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hur kan du göra de? Är en skam för serien att de släpper ett VR spel av detta om det ska driva storyn lite framåt från ep2! En liten minoritet som kommer spela detta jämfört med ep2. Fruktansvärt dåligt val av Valve att hoppa på denna gimmick av dyra prylar och åksjuka

Alltså, vad de gör med alyx är ganska så mycket coolare än att kasta en burk i papperskorgen eller stapla lådor på varandra för att komma vidare på en bana.

Medlem

Hoppas att HL3 blir vr exclusive åxå. Mycket roligare än vanlig pannkakas spel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av TheJudge:

Hoppas att HL3 blir vr exclusive åxå. Mycket roligare än vanlig pannkakas spel.

Ett sett att högakta sitt dyra köp av VR headset.
Def. Inte förens VR blivit standard och fungerar bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av eld:

Alltså, vad de gör med alyx är ganska så mycket coolare än att kasta en burk i papperskorgen eller stapla lådor på varandra för att komma vidare på en bana.

Nej

Skrivet av Barak:

Alyx utspelar sig dock innan HL2.

Läs artikeln igen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ett sett att högakta sitt dyra köp av VR headset.
Def. Inte förens VR blivit standard och fungerar bra

Surt sa räven

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gesturr:

Surt sa räven

Skillnad på vindruvor och VR som gör mig åksjuk. Hade gärna haft ett sett men blir åksjuk som tusan.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

HAHAHAHAHHA

De på riktigt hypar nästa spelsläpp redan?
Wow.... Valve... ni är mest troligt historiskt sett sämst i universum på det där med att göra uppföljare.

Att ens våga nämna ämnet är..... STARKT!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nej

Läs artikeln igen

Noterat, läste inte så långt.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

så om VR inte skulle funnits, skulle alyx då inte funnits eller?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

så om VR inte skulle funnits, skulle alyx då inte funnits eller?

Troligtvis inte skulle jag säga. Om Valve fortfarande har något intresse av Half-life som spelserie så hade vi haft en trea vid det här laget. Deras intresse just nu ligger i att öka marknaden för VR-spel, och det är mycket lättare att slänga ihop en spin-off än att göra en värdig uppföljare.

Jag utesluter inte att det kommer att komma en trea tids nog, och i så fall gissningsvis VR-exklusiv. Det kräver dock en större investering så dom vill skapa en större marknad först, vilket är syftet med Alyx.

Medlem

Sidenote. Den där bilden i artikeln påminner mig om gamla telefontornet i Stockholm.

Medlem

Alyx minus sista bokstaven ”x” blir ALY.
ALY består av TRE bokstäver.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ett och ett är två men blir tre när vi blir ett. 🤘🏼

Medlem

Nu är man ju lite bitter över att man fått vänta så länge på Half-Life content, så jag undrar ifall det här uttalandet skiljer sig ifrån vad man trodde eller vad som sas efter episod 2 kom ut?
Då kändes det väl också självklart att det skulle komma en uppföljare snart och Valve gav inga raka svar på något

Aja, man ska inte vara bitter, det kommer förhoppningsvis mer från Half-Life världen oftare framöver.

Skribent

Det är ett sådant stigmata att ens nämna HL3. Tänk vad internet skulle explodera om Valve officiellt gick ut med en 3:a. Hajptåget skulle skena ur all tänkbar kontroll och det finns ingen chans i världen att spelet skullr leva upp till folks förväntningar...möjligen om det botade cancer..

Jag tror Valve kommer fortsätta HL-universumet framåt men undvika att nämna den där "hemska" trean. Möjligen vi får HL - Gordon sen som få utspelar sig efter episod 2, men de kommer nog aldrig ta 3an i munnen.

Kanske gör de som Al Lowe med Larry-serien, sa han aldrig skulle göra en 4:a...men gick sen och gjorde en 5:a.

Så kanske vi får ett HL4?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hur kan du göra de? Är en skam för serien att de släpper ett VR spel av detta om det ska driva storyn lite framåt från ep2! En liten minoritet som kommer spela detta jämfört med ep2. Fruktansvärt dåligt val av Valve att hoppa på denna gimmick av dyra prylar och åksjuka

Föredrar också vr shooters, hela grejen att "faktiskt" hålla i vapnet, ladda om, sikta, skjuta är mycket mer tillfredsställande än klassiska fps.

Tycker inte det är mer än rätt att valve tillverkar vr spel till sin egna plattform, en smula heroiskt av dom att det råkar bli ett nytt half life.

Har själv inga problem med free-locomotion, däremot hade jag lite problem med det i början när jag skaffade vive. Men efter att ha spelat till och från i ett par veckor så släppte det helt.

Underbart val av valve att vara en stabil vr plattform, index är grymt, upplevelsen är något jag bara kunde ha drömt om som barn.

Känslan att bränna igenom ett asteroidbälte i hög hastighet med astroiderna swishandes förbi skeppet i elite dangerous är bland dom koolaste upplevelserna jag haft digitalt, hade gåshud konstant i flera timmar när jag började spela det, inget annat spel har producerat det för mig.

Vr är lika mycket gimmick som internet var, det är framtiden.

Sen är väl inte priset så farligt, ungefär samma range som mellan mid och high end grafikkort, ska man ha det bästa så kostar det därefter.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ett sett att högakta sitt dyra köp av VR headset.
Def. Inte förens VR blivit standard och fungerar bra

Min valve index va gratis så att ehh. Och den funkar skit bra. Inga problem. Spelat med den sen förra året flera timmar per dag.

1
Skriv svar