Är det någon som spelar Dreams?

Skägg.
10 Chambers
Är det någon som spelar Dreams?

Jag blir lika delar imponerad som "det ser ut som budgetversioner av andra spel". Är det någon som lirar, bygger själv eller kan tipsa om riktigt bra upplevelser av andra? Hur fungerar galleriet där du hittar andras upplevelser, ekar det tomt eller finns det massor att utforska?


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Väntar på en bra rea innan det införskaffas. Ska försöka göra ett eget Souls spel när jag finner tiden därefter med multiplayer.

Avstängd

Kolla in /r/ps4dreams

Där kommer mycket smaskigt upp.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Någon som vet om spelen man skapar i Dreams på något sätt kan göras fristående? Alltså att man kan distribuera en slutprodukt som inte kräver Dreams för att köras.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Köpte det under betan, lattjade runt ett par dagar. Lite för invecklat för mig (skapande delen) men testade lite spel som andra gjort.
Tyvärr ingen support för multiplayer (ännu) och spelen är låsta till Dreams, om in modocule själva väljer att släppa något som är skapt i deras Dreams.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av majsalle:

Någon som vet om spelen man skapar i Dreams på något sätt kan göras fristående? Alltså att man kan distribuera en slutprodukt som inte kräver Dreams för att köras.

Starkt övertygad om att det inte är möjligt, men vet egentligen inte.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Starkt övertygad om att det inte är möjligt, men vet egentligen inte.

Nä, det hade väl varit lite för bra för att vara sant. Hade dock vart coolt om man kunde köpa loss en licens för spelmotorn och sen ge ut sitt egna spel.

Dreams verkar spännande men känner personligen inte att det är värt att investera tid i någon seriösare skapelse som sedan inte går att ta med utanför Dreams väggar. Men antar att detta heller inte är syftet med det hela.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Spelar och spelar är väl att ta i men försöker skapa lite och testa. Riktigt imponerande ”spel” är det i alla fall. Kanske att man kunde skapa lite större världar direkt men man ska kunna länka ihop scener men har inte kommit dit än.

Avstängd

Mitt första stor-projekt kommer nog att återskapa mitt hus och sedan skapa spelbara karaktärer av min dotters leksaker så att hon får leka/spela på ett helt nytt sätt med dom


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av majsalle:

Nä, det hade väl varit lite för bra för att vara sant. Hade dock vart coolt om man kunde köpa loss en licens för spelmotorn och sen ge ut sitt egna spel.

Dreams verkar spännande men känner personligen inte att det är värt att investera tid i någon seriösare skapelse som sedan inte går att ta med utanför Dreams väggar. Men antar att detta heller inte är syftet med det hela.

Tror att du är och nosar på något som många känner. Skulle vilja påstå att det finns en tanke om att utvidga motorn för just det du efterfrågar. Man har trots allt lagt 7-8 år på att bygga en spelmotor, att låsa den till en plattform känns fel.

Kanske kommer man att kunna skapa och släppa spel på PSNow i framtiden? Så får man en summa per spelad timme eller något åt det hållet?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tror att du är och nosar på något som många känner. Skulle vilja påstå att det finns en tanke om att utvidga motorn för just det du efterfrågar. Man har trots allt lagt 7-8 år på att bygga en spelmotor, att låsa den till en plattform känns fel.

Kanske kommer man att kunna skapa och släppa spel på PSNow i framtiden? Så får man en summa per spelad timme eller något åt det hållet?

Huvudet på spiken. Det är precis något sådant jag är ute efter. En morot för att låsa mig till deras motor.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Tänk framtiden, där alla kan skapa ett eget spel. Där endast kreativiteten begränsar ens skapande. Är detta spelet typ så? Jag drömmer mig bort..

Medlem

Hade tänkte försöka göra något 2d spel men det är svårt att veta hur man ska gå till väga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så fort det släpps till PC, visst

Medlem

*host*
Men ooooj! Kolla en tråd för Dreams! Den måste ju vara ny och fräsch, för jag vill i alla fall kunna säga ordet Dreams. Dreams! Dreams! Dreams! Älskar vad som har utvecklats inom communityn såhär långt, inte minst det Avatar-projekt som är under utveckling.

Jag hoppas också att de utvidgar vad som kan skapas med motorn, för det vore nästan ett brott mot mänskligheten att låta detta ebba ut. Gör inte Sony det så lär väl Microsoft bli väldigt glada åt att ha en sådan referens (förutsatt att de ser potentialen) som de basically kan kopiera då jag har svårt att se hur man skulle patentera verktyg likt de man har i Dreams. Det hade ju också varit grymt om de hittat en annan ekonomisk modell... *håller tummarna*

Så, nu har jag fått ur mig lite. Hoppas det var okej att jag petade på denna tråden lite. <3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar