Death Stranding till pc använder sig av Denuvos koperingsskydd

Medlem

Känns som att kopieringsskydd får helt motsatt effekt än vad utvecklare vill.

1. Dålig publicitet så som nyheter som detta. Folk drar sig från att köpa spelet.
2. Bättre prestanda om man väljer piratkopierad version.
3. Dyrt. Dessa kopieringsskydd kostar bra med pengar och skyddar bara i någon eller ett par veckor.

Det är dags att sluta med dyra avancerade kopieringsskydd.

Medlem

Bra! Helt rätt val med Denuvo. Bara se på ett spel som Witcher 3 som släpptes helt utan DRM. Det piratades ju så mycket och konsekvent sålde så dåligt att utvecklaren/utgivaren gick under och försvann. Ingen nu för tiden som ens hört talas om CD Projekt Red. Bara en fotnot i den relativt korta spelhistorien.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Att dom orkar.

Vara storkar.

Medlem

Heh, när ska dom lära sig att använda sig av denuvo är kontraproduktivt? Detta ökar ju bara risken för piratkopiering..

Medlem

Vill bara sända ett tack till fz som uppmärksammade detta... Och ja, man blir så trött...

Medlem
Skrivet av NuZ:

Då har vi säkert stött på varandra Ja de har du rätt i men var ändå inte som det är nu. Mer prestige då, nu handlar det nästan bara om att folk är snåla

Lite så jag tänkte med (ja det har vi säkerligen, på ett eller annat "party" eller någon BBS).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Känns som att kopieringsskydd får helt motsatt effekt än vad utvecklare vill.

1. Dålig publicitet så som nyheter som detta. Folk drar sig från att köpa spelet.
2. Bättre prestanda om man väljer piratkopierad version.
3. Dyrt. Dessa kopieringsskydd kostar bra med pengar och skyddar bara i någon eller ett par veckor.

Det är dags att sluta med dyra avancerade kopieringsskydd.

Påtal om piratkopiering - kom precis att tänka på två av de roligare kopieringsskydden.
Operation Flashpoints - där du till slut förvandlades till en fiskmås om du lirade kopian.
Game Dev Tycoon (tror det var den) - där ditt företag går under pgr av piratkopiering..många som gnällde på att det hände hela tiden och fick det brilljanta (och sanna svaret) att det bara hände de som spelade piratkopian!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar