Death Stranding till pc använder sig av Denuvos koperingsskydd

Robot
Death Stranding till pc använder sig av Denuvos koperingsskydd
Medlem

Väntar med köp tills dom slopar Denuvo.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Urk. Snacka om att straffa betalande kunder. Piraterna kommer ju ha knäckt möget inom några veckor ändå.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Nåja, har man väntat sedan november så kan man väl vänta tills de slopar detta.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

20fps mer är ganska mycket om man bara har 45-60fps...

Medlem

Hur stor är ens piratklicken nuförtiden? Någon som har någon form av koll?

Medlem

Jahaja, då blir det inget köp. Väntar tills möget är bortplockat.

Medlem
Skrivet av toern:

Hur stor är ens piratklicken nuförtiden? Någon som har någon form av koll?

Det existerar men inte alls så stort som vissa vill påstå.
Förr var det stort pga det var bättre än lagliga alternativ, idag är det inte samma.
Men det är precis som det alltid varit.
Piraterna hade inte köpt spelet enda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jahepp, där gick det från ett "kanske" till "fan heller".... Synd.

Medlem

synd inte alla är lika coola som cd projekt.... nä det här sög... straffa dom som köper...

Medlem

Kul också om nu piraterna inte skulle lyckas knäcka det av någon anledning... då får vi betalande kunder lida med en kass version för all framtid. Så inte en chans att jag köper det förrns piraterna har gjort sitt, det är ju först då företag brukar tar bort kopieringsskyddet.

Medlem

"hårt det pressar datorns cpu och därigenom riskerar att sänka spelets prestanda, liksom förkorta livstiden för SSD:s."

En dum fråga men jag kör spelen installerade på datorns HDD o bara operativsystemet Windows™ 10 på min SSD. Blir det slitage även på HDD..?. Med livstiden..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"hårt det pressar datorns cpu och därigenom riskerar att sänka spelets prestanda, liksom förkorta livstiden för SSD:s."

En dum fråga men jag kör spelen installerade på datorns HDD o bara operativsystemet Windows™ 10 på min SSD. Blir det slitage även på HDD..?. Med livstiden..

Nä, du kan vara lugn, även lugnt på de flesta moderna SSD:er också, gränsen för antal skriv/läsningar per block på nya SSD:er är så hög nu för tiden att de är, mer eller mindre, lika hållbara som vanliga hårddiskar.

Avstängd
Skrivet av toern:

Hur stor är ens piratklicken nuförtiden? Någon som har någon form av koll?

Mest fattiga ryssar och brasilianer som piratkopierar, enligt ett gäng luddiga undersökningar. För dem kostar ju ett spel köpt online ca 3000 sek om man skulle jämföra med deras valuta och genomsnittsinkomster.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Piraterna hade inte köpt spelet enda.

Så är det - man kan se "pirater" sitta med dator värd 20-30 tusen och sen gnälla på att ett spel kostar struntsummor.

Jag har sett i ett piratforum hur folk frågat efter crackade versioner av spel som kostat under 10kr


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Denuvo sänkte prestanda i Metro Exodus rejält. Så jag lär inte köpa det här spelet.
1: Pirater köper inte spelet.
2: Det crackas inom 1 dag till 2 veckor.

Medlem

inget denuvo för mig, har varit för mkt krångel med sån skit. det är piratkopierar enbart som ska lida, inte Alla som köper spelet.


signatur

//monster

Medlem

Urk! Men det besvarar åtminstone frågan om jag ska spela på PS4 eller PC.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fiddi:

Nä, du kan vara lugn, även lugnt på de flesta moderna SSD:er också, gränsen för antal skriv/läsningar per block på nya SSD:er är så hög nu för tiden att de är, mer eller mindre, lika hållbara som vanliga hårddiskar.

Ja precis, nästan iaf. Hade inte arkiverat på SSD:er iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ankh:

Så är det - man kan se "pirater" sitta med dator värd 20-30 tusen och sen gnälla på att ett spel kostar struntsummor.

Jag har sett i ett piratforum hur folk frågat efter crackade versioner av spel som kostat under 10kr

Ja kanske men de är nog liten del. Pirater går t.ex mer på bio och det är själva grejjen att cracka spel. När jag var i Demoscenen och höll på med crack så var det iaf så.
Nu är jag 2 barnsfar och spelar mest på konsol. Har inte tid att cracka Amiga spel och göra konstnärliga videos i ett svettigt tonårsrum.

Edit. Är en annan grej nu för tiden också. Istället för konsten så är det jakten istället. Kolla bara på Skidrow eller Reloaded och andra Warez grupper. De skryter istället för bara visa


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot

Förstår inte tänket bakom. De har ju släppt det redan till andra plattformar så PC släppet är ju egentligen bara bonuspengar.
Det enda är försäljningen i början till otåliga personer och det är innan det knäcks av grupperna. Tvivlar på att den inkomsten ens täcker kostnaden för skyddet.

Kontrar man det med den "badwill" som de nu får för att de lägger på Denuvo i pengaförlust så vetefasen om de kan räkna in nån vinst alls.

Denuvo är ju mer eller mindre helt ute som skydd numera. Grupperna knäcker det ju på nolltid.

Fler företag bör göra som CDProject och släppa direkt på GOG.

ELF
Medlem

Inget jag är sugen på hur eller hur. Men hade ju inte köpt det även om jag varit sugen pga denuvo.
Drm-fritt or gtfo....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja precis, nästan iaf. Hade inte arkiverat på SSD:er iaf

Heh, nä precis, väldigt dyr lagringsplats för arkivering

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja kanske men de är nog liten del. Pirater går t.ex mer på bio och det är själva grejjen att cracka spel. När jag var i Demoscenen och höll på med crack så var det iaf så.
Nu är jag 2 barnsfar och spelar mest på konsol. Har inte tid att cracka Amiga spel och göra konstnärliga videos i ett svettigt tonårsrum.

Edit. Är en annan grej nu för tiden också. Istället för konsten så är det jakten istället. Kolla bara på Skidrow eller Reloaded och andra Warez grupper. De skryter istället för bara visa

Så var det iofs på Amiga tiden med - grupperna slogs om att vara först med att få ut ett fungerande spel.
Sen håller jag nog inte helt med om att pirater går t.ex mer på bio. De inom cracking scenen jag umgicks med på 80-90 talet var extrema på att sprida vhs filmer med.

Men visst, det finns alltid undantag.

Men demoscenen är nog annorlunda dock - det har ju inte direkt något med piratkopiering att göra (numera).

Jag var själv väldigt involverad i "scenen" på 80-90talet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har dålig koll på spel med Denuvo. Brukar de alltid ta bort skyddet efter ett tag eller?

Medlem
Skrivet av nilo:

Har dålig koll på spel med Denuvo. Brukar de alltid ta bort skyddet efter ett tag eller?

Om försäljningen blir dålig då kanske de gör det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ankh:

Så var det iofs på Amiga tiden med - grupperna slogs om att vara först med att få ut ett fungerande spel.
Sen håller jag nog inte helt med om att pirater går t.ex mer på bio. De inom cracking scenen jag umgicks med på 80-90 talet var extrema på att sprida vhs filmer med.

Men visst, det finns alltid undantag.

Men demoscenen är nog annorlunda dock - det har ju inte direkt något med piratkopiering att göra (numera).

Jag var själv väldigt involverad i "scenen" på 80-90talet.

Då har vi säkert stött på varandra Ja de har du rätt i men var ändå inte som det är nu. Mer prestige då, nu handlar det nästan bara om att folk är snåla


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Väntar med köp tills dom slopar Denuvo.

Blir till att solidaritetspirata när dom knäckt det

Medlem

Att dom orkar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot
Skrivet av nilo:

Har dålig koll på spel med Denuvo. Brukar de alltid ta bort skyddet efter ett tag eller?

Vissa förläggare tar bort det efter en period. T.ex. Capcom medan andra inte gör det alls. Det är väl mer vanligt med det senare alternativet tyvärr.

Sådana här DRM-skydd drabbar till största del de som köper spelen, inte de som piratar dem. Nu är det inte så att alla spel blir crackade direkt, det finns en del spel som har släppts som inte är det ännu men det är oftast en tidsfråga.

I det här fallet blir det extra lustigt då PS4 versionen kom redan i november förra året. Men det är 505 som tagit beslut inte Kojima Productions.

12
Skriv svar