Mikroidioti - Betala för att byta hårfärg i Dead or Alive 6

Robot
Mikroidioti - Betala för att byta hårfärg i Dead or Alive 6

Dumheterna gäller bara PS4-spelare.

#doa6, #mikrotransationer


Medlem

Money, money, money, money, money, money, money. Gief us them!

Allt ska kosta.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv

Som Sigvard Eklund sa i senaste podden så kanske man måste köra något i botten innan man kan vända och nära botten är nog vart mikrotransaktionerna är nu

Medlem

Tragiskt vad folk betalar för

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som Sigvard Eklund sa i senaste podden så kanske man måste köra något i botten innan man kan vända och nära botten är nog vart mikrotransaktionerna är nu

Tycker det känns som att spelbranschen varit nära botten i flera år nu. Så snart man tänker att "nu är botten nådd" hittar de något nytt sätt att dyka ännu längre ned.

Den vokala minoriteten till trots hoppar konsumenterna likt förbannat på och gör besluten lönsamma för företagen genom att investera i konsumentfientliga processer, vilket uppmuntrar till fortsatt girighet från företagens sida.

Bojkott! Bojkott! Bojkott!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Herregud, kollade steam sidan för Dead or Alive 6 också, först 69,99 Euro för spelet. Vill du sen ha det kompletta spelet, det vill säga alla DLC som är 407 stycken får du lägga ut ytterligare 1 973,93 Euro. Tur att man aldrig dragits in i den serien

https://store.steampowered.com/app/838380/DEAD_OR_ALIVE_6/

Skribent

Vansinne. Det är allt jag orkar säga om debaklet. Jag är mest glad att jag inte gillar Dead or Alive.

Inaktiv
Skrivet av Baronova:

Tycker det känns som att spelbranschen varit nära botten i flera år nu. Så snart man tänker att "nu är botten nådd" hittar de något nytt sätt att dyka ännu längre ned.

Den vokala minoriteten till trots hoppar konsumenterna likt förbannat på och gör besluten lönsamma för företagen genom att investera i konsumentfientliga processer, vilket uppmuntrar till fortsatt girighet från företagens sida.

Bojkott! Bojkott! Bojkott!

Tyvärr har du inte fel i det du säger.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av blackidus:

Herregud, kollade steam sidan för Dead or Alive 6 också, först 69,99 Euro för spelet. Vill du sen ha det kompletta spelet, det vill säga alla DLC som är 407 stycken får du lägga ut ytterligare 1 973,93 Euro. Tur att man aldrig dragits in i den serien

https://store.steampowered.com/app/838380/DEAD_OR_ALIVE_6/

Jisses, får Sims att framstå som ett kap.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Herregud, kollade steam sidan för Dead or Alive 6 också, först 69,99 Euro för spelet. Vill du sen ha det kompletta spelet, det vill säga alla DLC som är 407 stycken får du lägga ut ytterligare 1 973,93 Euro. Tur att man aldrig dragits in i den serien

https://store.steampowered.com/app/838380/DEAD_OR_ALIVE_6/

Hoppas du inte gillar tåg, för om du vill ha allt till Train Simulator 2020 behöver du punga ut €30 för spelet, och sedan 8212.19 Euro för all DLC.

https://store.steampowered.com/app/24010/Train_Simulator_2020...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Snart börjar dom väl ta betalt för att slåss i spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Snart börjar dom väl ta betalt för att slåss i spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

För några år sen var ”Horse armour” ett microtransaktionsskämt.....nu har vi sjunkit ännu lägre än det..


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gillar spelet. Tycker det är bättre än t.ex Tekken. Har köpt några skins, men gör det per plagg istället för hela DLC. Då får man sakerna man verkligen gillar.

Ambassadör
Xbox

Jag kommer aldrig förstå mig på sådant här.


signatur

Jump in.

Medlem

Snart på samma låga nivå som Star citizen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Jag bryr mig inte så länge det bara är kosmetiskt" hörde man mycket förr, eller ja, för något år sedan.
Om utvecklaren/utgivaren kommer undan med att ta betalt för att man ska ändra färg på håret så kommer det inte att sluta där, utan det kommer bara bli värre i följande titlar. Det de gör är att flytta strecket i sanden, ett spel åt gången.

Skrivet av Johlor:

För några år sen var ”Horse armour” ett microtransaktionsskämt.....nu har vi sjunkit ännu lägre än det..

Vi har sjunkit hela tiden då några spenderare som inte kan simma desperat dragit oss ner till botten, där står vi nu i mörkret och tittar mot ytan och tror att vi kan, om vi riktigt tar i, kämpa oss upp mot vågskvalpet igen.
Det läskiga är att trots att vi står på bottnen i dyn och mörkret så är det ändå något som väntar under oss. något som kämpar för att dra oss djupare bortom punkten vi beskriver och erkänner som botten. Det finns något under, något som vill ha oss, något som inte vill släppa taget. Frukta den som blir först att se bortom och återvända, speciellt om dess ord är i gyttjig förvrängning "Det är ju inte så farligt, microtransaktioner har funnits länge......."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Traveller in time:

Vi har sjunkit hela tiden då några spenderare som inte kan simma desperat dragit oss ner till botten, där står vi nu i mörkret och tittar mot ytan och tror att vi kan, om vi riktigt tar i, kämpa oss upp mot vågskvalpet igen.
Det läskiga är att trots att vi står på bottnen i dyn och mörkret så är det ändå något som väntar under oss. något som kämpar för att dra oss djupare bortom punkten vi beskriver och erkänner som botten. Det finns något under, något som vill ha oss, något som inte vill släppa taget. Frukta den som blir först att se bortom och återvända, speciellt om dess ord är i gyttjig förvrängning "Det är ju inte så farligt, microtransaktioner har funnits länge......."

Det där var ju poetiskt till och med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag testade första DoA när det kom men återvände omedelbart till Tekkens varma famn igen.

Medlem

De vill väl ge oss den rätta IRL känslan. Det kostar som regel riktiga pengar att byta hårfärg i verkligheten också.

(Ovanstående kommentar bör inte ses som ett troll-inlägg, utan kan med fördel betraktas som humor.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Man får hoppas att det släpps en GotY-version om något år med all DLC inkluderat.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Hoppas du inte gillar tåg, för om du vill ha allt till Train Simulator 2020 behöver du punga ut €30 för spelet, och sedan 8212.19 Euro för all DLC.

https://store.steampowered.com/app/24010/Train_Simulator_2020...

Kolla in total war Warhammer 2,100 spänn för varje ras, chaos delas upp i två raser så blev 200, eller valfritt paradox spel. Får ju betala över tusen spänn för all content för eu4 tex.
Men så länge folk betalar för skiten så kommer dom att fortsätta sälja det.
Vi konsumenter är ju dom som har makten men det återigen det köps ju.

1
Skriv svar