Red XIII blir inte spelbar i Final Fantasy VII Remake

Robot
Red XIII blir inte spelbar i Final Fantasy VII Remake
Medlem

Ser fan mig emot senare när vi äntligen kan får spöa skiten ur plumer och får träffa Cid och musiken framför allt Kommer bli ett sånt jävla nostalgi trip så ögonen kommer fälla ett par krokodil tårar..

Har inte hängt med. Hur många delar talar vi om? När finns det ett helt spel?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har inte hängt med. Hur många delar talar vi om? När finns det ett helt spel?

3 iirc, en per cd från originalet? så gissningsvis 6-7-8år bort innan sista delen släpps eller nått sånt.

Medlem

Det är som att hela del ett kommer vara ett demo i sig, för 500kr. Nej tack, mina pengar får ni vänta på.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det är som att hela del ett kommer vara ett demo i sig, för 500kr. Nej tack, mina pengar får ni vänta på.

Demo på 100Gb och 50+ timmar. Ok

Medlem

De gör rätt val att skippa red som spelbar. Hade bara blivit konstigt att i slutet av spelet få en ny karaktär, med allt det innebär med progression, vapen m.m

Skribent
Skrivet av erson:

Demo på 100Gb och 50+ timmar. Ok

Det återstår dock att se hur många av dessa 50+ som bara är utfyllnad med fetch quest och annat menlöst. Hur än vi vänder och vrider på det är första delen ”bara” Midgar vilket i princip är inledningen på FF7.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Försöker mig på att vänta tills delarna är släppt, känns så konstigt att spela en del bara när man har spelat originalet. Ser sjukt bra ut annars.

Medlem

Det lustiga är att de släpper inte hela spelet men väljer ändå att kalla det för FF7 remake. Man kan tycka man borde få de andra delarna för pengarna man betalade för första delen då när de väl släpps.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Det återstår dock att se hur många av dessa 50+ som bara är utfyllnad med fetch quest och annat menlöst. Hur än vi vänder och vrider på det är första delen ”bara” Midgar vilket i princip är inledningen på FF7.

Jag kan anta att du inte gillar AC Odyssey men jag gillar alla sidoquests där. Kommer nog älska detta spel om det är lika många.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Det lustiga är att de släpper inte hela spelet men väljer ändå att kalla det för FF7 remake. Man kan tycka man borde få de andra delarna för pengarna man betalade för första delen då när de väl släpps.

Varför så snål?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Jag tycker 600-700 kr för ett spel är tillräckligt ärligt talat haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Min son heter Vincent. *hint* *hint*

Medlem
"bara" starten, men ändå rätt jäkla biffig del av spelet.
Skrivet av Johlor:

Det återstår dock att se hur många av dessa 50+ som bara är utfyllnad med fetch quest och annat menlöst. Hur än vi vänder och vrider på det är första delen ”bara” Midgar vilket i princip är inledningen på FF7.

Nu var det länge sen jag körde det men det finns ju rätt mycket spel bara i vanliga FF7. Vad tar det att ta sig ut första gången man kör? 15 timmar, eller? Och då är all dialog bara text som man snabbt läser och trycker bort.
Men visst. Hoppas det är substans i det nya, och inte bara tomt utfyllnadsmaterial.

Allmänt ser jag fram emot spelet. Har inget Ps4 dock så får vänta med att spela det.

Kontot avslutas

Jag har inte spelat något Final Fantasy VII i år men annars så försöker jag spela ibland på Playstation Classic.
Har dock inte tagit mig förbi första skivan än och många karaktärer som jag inte har mött än.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Eller kanske en Playstation 5?
Skrivet av Evilof:

Allmänt ser jag fram emot spelet. Har inget Ps4 dock så får vänta med att spela det.

Om Playstation 5 är bakåtkompatibel så kan ju Final Fantasy VII Remake vara ett bra första spel, om du har tänkt dig att köpa en Playstation 5.
Sen kommer det troligtvis även en Playstation 5 version av den första delen av Final Fantasy VII Remake också.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Utesluter Red XIII !!! Vem fler plockar dom bort? Tifa? Cat sith? Vincent? Plocka bort alla och gör remaken till ff 13 i fårakläder! Nu har dom tappat en kund jävla nötter!

Medlem
Skrivet av Evilof:

Nu var det länge sen jag körde det men det finns ju rätt mycket spel bara i vanliga FF7. Vad tar det att ta sig ut första gången man kör? 15 timmar, eller? Och då är all dialog bara text som man snabbt läser och trycker bort.
Men visst. Hoppas det är substans i det nya, och inte bara tomt utfyllnadsmaterial.

Allmänt ser jag fram emot spelet. Har inget Ps4 dock så får vänta med att spela det.

MIdgar tar runt 5-7 timmar att ta sig igenom i originalet. Jag drog igenom spelet för första gången sedan 1998 nu i julas, och då tog det mig ganska precis 5 timmar innan jag kommit ut ur Midgar och ut på världskartan. Mitt enda problem med episodupplägget är att Midgar inte är det bästa partiet i spelet. Spelet blir ju bra på allvar när man kommit ut från Midgar för första gången.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Utesluter Red XIII !!! Vem fler plockar dom bort? Tifa? Cat sith? Vincent? Plocka bort alla och gör remaken till ff 13 i fårakläder! Nu har dom tappat en kund jävla nötter!

Fast Red XIII utesluts ju inte. Han är med i Remaken, dock ej spelbar. Han kommer med all säkerhet vara spelbar i de andra delarna. Och Tifa är som man kan se i de flesta filmklipp som visats upp en spelbar karaktär.

Medlem
B-S

Red XIII joins the party late in the game?
No he Doesn't.

Based on that SE can remove Cid, Yuffie and Cait Sith all of wich joins a lot later.

This is the worst crap SE has pulled yet and their excuses is completely hollow.

Not only that one of the chars with the most touching backstory and scenes (his father) is removed.

Hell If I had to choose I'd have kept Red XIII as playable and booted Cloud.
Cloud is just a pale Zack copy anyway with no petsobality.

Skribent
Skrivet av Evilof:

Nu var det länge sen jag körde det men det finns ju rätt mycket spel bara i vanliga FF7. Vad tar det att ta sig ut första gången man kör? 15 timmar, eller? Och då är all dialog bara text som man snabbt läser och trycker bort.
Men visst. Hoppas det är substans i det nya, och inte bara tomt utfyllnadsmaterial.

Allmänt ser jag fram emot spelet. Har inget Ps4 dock så får vänta med att spela det.

Alltså, det jag menar är väl att Midgar är upptakten på spelet. Det är efter den delen spelet på riktigt börjar, även om det är 10-15 h så känns det som det blir mycket utfyllnad om de drar ut allt till 50+ med sidouppdrag. Är lite rädd det sabbar pacingen i spelet, men å andra sidan är den ju redan lite sabbad då vi har ett episodformat nu och inte vet när Episode 2 släpps exakt. Sen är det väl bra att de fixat så man kan ränna runt och göra något i vänta på...men ja, vi får se hur väl de syr ihop allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av breahl:

Jag kan anta att du inte gillar AC Odyssey men jag gillar alla sidoquests där. Kommer nog älska detta spel om det är lika många.

Nä gillade inte alla sidequests där heller, men då har det varit med i spelet från grunden. Nu har de lagt till saker för att fylla ut en del som är runt 10 h i originalet. Visserligen är det väl bra att få valuta för pengarna och något att göra i väntan på episod 2. Men det kan finnas en risk att extrauppdragen känns som utfyllnad på ett dåligt vis, dvs att det känns forcerat.

Vi får se hur det känns i slutändan, gillade demot dock. Men det är den här uppstyckningen av spelet som oroar mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av OkamiKamiSama:

Red XIII joins the party late in the game?
No he Doesn't.

Based on that SE can remove Cid, Yuffie and Cait Sith all of wich joins a lot later.

This is the worst crap SE has pulled yet and their excuses is completely hollow.

Not only that one of the chars with the most touching backstory and scenes (his father) is removed.

Hell If I had to choose I'd have kept Red XIII as playable and booted Cloud.
Cloud is just a pale Zack copy anyway with no petsobality.

Men vad är det där för yranden? Red XIII dyker visst upp sent i spelet, alltså sent i det som kommer att vara episod 1, dvs i slutet av Midgar-delen. Han lär med all säkerhet vara med från starten av del två och framåt, precis som han är i originalet. Red är inte bortplockad, han dyker ju upp redan i första delen av remaken och kommer självklart att spela en stor del i spelet framöver. Har människan som skrivit detta noll koll? I originalet dyker han upp tidigt i spelet, i remaken kommer han att dyka upp sent i spelet. Men på samma ställe: i slutet av Midgar-partiet.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det lustiga är att de släpper inte hela spelet men väljer ändå att kalla det för FF7 remake. Man kan tycka man borde få de andra delarna för pengarna man betalade för första delen då när de väl släpps.

Ja, fast då tjänar de inga stålar och vill vi se en fortsättning som de inte får några pengar för? Det kommer vi inte se.

1
Skriv svar