Gameplay-premiär – se TRE filmer från Half-Life: Alyx

Robot
Gameplay-premiär – se TRE filmer från Half-Life: Alyx

Ser grymt kul ut men man måste väl lägga ut en hel del slantar för uppleva detta på bästa sätt?

Medlem

och det är en rail shooter. Fruktansvärt tröttsamt hela altet. Tycker även alyx nya röstskådespelare inte påminner om den gamla.

Medlem

Atmosfäriskt som bara den, men helvete vad obehagligt. Jag är glad att jag inte har nåt VR-headset.

Medlem

Ser väl okej ut. Kommer spela när jag väl skaffat ett VR-headset, men det jag såg här imponerade mindre på mig än vad jag förväntat mig.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Är det enbart pga att folk blir yra i huvudet man väljer att ha teleportfunktionen? Jag hade nog hellre glidit runt själv som vanligt, tror jag iaf. Det blir väldigt hattigt och känns som att vi backat 20 år tillbaka i tiden till peka-och-klicka-äventyr som X-files eller urban runner.

Medlem

Om ni inte har råd med något flott VR headset så kan ni köpa ett billigt Oculus DK2 och PS Move dosor
Ghetto, but will get the job done


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser ut som en hybrid mellan railshooter och peka-klicka. Verkligen ingen höjdare.

Medlem

@Rockefellerz: Är mestadels för att folk blir lite "åksjuka" ja.
när jag skaffade mitt så var jag helt hundra på att jag aldrig kommer använda teleport systemet, så det första jag gjorde var att starta upp Arizona sunshine, testa att "gå med sticken" några meter, kände direkt hur allting blev snurrigt så fick avbryta.
För att lösa detta startade jag nämnt spel 2-3 gånger per dag och "gick runt lite", efter kanske 4-5 dagar försvann den skumma åksjuke känslan helt.
Dom gångerna det kommer tillbaka är när man kör flyg spel, men det är en "mysig" känsla istället.

Ambassadör
Xbox

Blir åksjuk bara av att se eländet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av neocon:

Du vet inte vad en rail shooter är.

Du kan inte se likheten? Man går, nej förlåt teleporterar fram långsamt i en trång linjär korridor där fienden poppar upp som man får skjuta på. Verkligen framtiden detta. 10/10

Redaktör
Skrivet av Rockefellerz:

Är det enbart pga att folk blir yra i huvudet man väljer att ha teleportfunktionen? Jag hade nog hellre glidit runt själv som vanligt, tror jag iaf. Det blir väldigt hattigt och känns som att vi backat 20 år tillbaka i tiden till peka-och-klicka-äventyr som X-files eller urban runner.

Det är förmodligen ett av flera alternativ. PSVR-liret Farpoint gjorde det riktigt bra: man kunde välja flera olika sätt att vrida och förflytta sig, och efter några timmar hade man vant sig och kunde köra som vanlig shooter med spakförflyttning. Jag hoppas HL Alyx har något liknande.


signatur
Redaktör
Skrivet av Dumledanco:

Du kan inte se likheten? Man går, nej förlåt teleporterar fram långsamt i en trång linjär korridor där fienden poppar upp som man får skjuta på. Verkligen framtiden detta. 10/10

Man kan döma ut det nu, eller så kan man vänta tre veckor och testa eller läsa recensioner och sen fälla domen. Jag väljer det senare.


signatur
Medlem

När de gick in i menyn och ändrade från BLINK till... WTF!! ✌🏻

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Man kan döma ut det nu, eller så kan man vänta tre veckor och testa eller läsa recensioner och sen fälla domen. Jag väljer det senare.

Det ena utesluter inte det andra. Dom har visat vad dom har visat och jag tänker det jag tänker och spelet kommer bli som det kommer bli. För stunden ser det inte imponerande ut, tycker lilla jag.

Medlem

Ser sååååå cooolt ut. Kommer bli Epic.

Redaktör
Skrivet av Dumledanco:

Det ena utesluter inte det andra. Dom har visat vad dom har visat och jag tänker det jag tänker och spelet kommer bli som det kommer bli. För stunden ser det inte imponerande ut, tycker lilla jag.

Jag tolkade det som att du dömde ut det, men jag har ju haft fel förr. Jo, det är ju linjärt och ganska trångt. Men samtidigt är det ett Half-Life, så det ska och måste det kanske vara. Men men, tiden kan ju ha sprungit ifrån konceptet. Jag är då jäkligt nyfiken på att ta reda på det.


signatur
Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Du kan inte se likheten? Man går, nej förlåt teleporterar fram långsamt i en trång linjär korridor där fienden poppar upp som man får skjuta på. Verkligen framtiden detta. 10/10

Använd smooth locomotion då? Det är ju upp till dig själv hur du förflyttar dig.

Medlem

Half-life: Gimmick.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Är det enbart pga att folk blir yra i huvudet man väljer att ha teleportfunktionen? Jag hade nog hellre glidit runt själv som vanligt, tror jag iaf. Det blir väldigt hattigt och känns som att vi backat 20 år tillbaka i tiden till peka-och-klicka-äventyr som X-files eller urban runner.

Om du kollar på Gameplay del 2 så ser du att dom har smooth locomotion, vilket sedan tidigare var bekräftat officiellt.

Skrivet av Dumledanco:

Du kan inte se likheten? Man går, nej förlåt teleporterar fram långsamt i en trång linjär korridor där fienden poppar upp som man får skjuta på. Verkligen framtiden detta. 10/10

Förväntade du dig ett open world rpg à la the witcher eller? Så där ser majoriteten av fps ut.. gällande locomotion se ovan svar.

Medlem

Gameplayet ser bra ut, gillade hur naturligt det verkar vara att fånga nåt i luften och kasta tillbaka det. Inte helt såld på voice acting:et dock, fick lite Division1 "multiplayer" vibbar, om nån är med på vad jag menar.

Medlem

Känner ingen hype alls för det här spelet, HL storhetstid har kommit och gått vid det här laget imo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Två saker:

1) jag har spelat både HL1 och HL2 och nog fan är båda linjära spel
2) man måste inte teleportera, det går att välja smooth locomotion

Haters gonna hate

Medlem

Tycker det är synd att man inte ser armarna. Lone Echo hade armar på karaktären och även om det buggade ibland så fungerade det 90% av tiden.

Medlem

Kika in hit för att se vuxna män gråta - blev inte besviken.

OnT: Kommer bli fint att lira sönder med mitt index. Walking Dead S&S var dunder och att döma av det man sett från HL Alyx så kommer jag nog inte bli besviken. Återstår att se!

Medlem

@Starwarsmannen
Strax under 5000kr för en ny Oculus Rift S så kan du spela spelet eller hitta nåt beg billigare(du behöver en dator såklart)

@Dumledanco
Jag vet inte hur du får det till Railshooter riktigt. Om det är teleporteringen så är det ett alternativ för att VR-nybörjare ska kunna spela, man väljer vart man teleportera ist för att gå dit. Som sagt man kan styra vanligt också.

@Loading
Gimmick? Du tycker hela half life serien är en gimmick eller vad menar du? Jag ser inget gimmick i det hela utan faktiskt rätt normalt idag hur man spelar en VR Shooter.

Om topic.
Jag tycker själv sett är fantastiskt ut.
Jag vet inte varför många är negativa till detta men det är väll VR myten fortfarande.

Sen måste man ha i åtanke också att ett VR-spel görs inte alls rättvisa att visas upp i plattformat.
Vi som spelar VR kan få en bild hur det kommer vara men är man plattskärmsspelare som aldrig upplevt riktiga VR spel så kan jag mycket väl förstå att man inte förstår grejen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nope. VR är inget för mig oavsett om det är Half-Life eller inte. Det är kul för er som gillar det men jag stannar kvar i mitt vanliga gamla dammiga 3D-träsk


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av marsson90:

Ser väl okej ut. Kommer spela när jag väl skaffat ett VR-headset, men det jag såg här imponerade mindre på mig än vad jag förväntat mig.

Kommer antagligen vara bättre en vad de ser ut när man väl är uppslukad inuti vr

Medlem

Herregud vad jag är hype. Det kändes helt perfekt att se videosarna i ordningen 1 - 2 - 3 även. Första var tuff, andra visade mig att man inte behöver teleportera och tredje... Känner att man på sådana ställen kommer dra en save i starten o sen bara köra om kaoset sjuhundra gånger för att det är så episkt.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Herregud vad jag är hype. Det kändes helt perfekt att se videosarna i ordningen 1 - 2 - 3 även. Första var tuff, andra visade mig att man inte behöver teleportera och tredje... Känner att man på sådana ställen kommer dra en save i starten o sen bara köra om kaoset sjuhundra gånger för att det är så episkt.

Jag håller med.
Jag brukar inte förköpa/för boka men efter att ha sett detta så klickade jag hem det på Steam
Jag har inget index så jag får betala fullpris, var dock 10% rabatt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar