Beautiful Desolation-utvecklarna vädjar till piratkopierare

Robot
Beautiful Desolation-utvecklarna vädjar till piratkopierare

Det sydafrikanska 2D-äventyrsspelet verkar inte sälja helt enligt planerna.

#Beautiful-desolation, #The-brotherhood


Medlem

Min första tanke OMG... 2 pers som gjort det där? Sjukt jävla snyggt. Inte hört om det innan men lär kolla in lite mera gameplay så kanske det blir en sponsring av ett köp

Medlem

Jaha det är stasis utveklar(en) har han fått en kompis? Stasis gjorde han ju helt själv. Duktig som fan

Medlem

Kanske är att man inte har hört talas om det före den här artikeln?
Behöver inte skylla allt på piraterna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

De piratekopierade ju Fallouts speldesign så Skämt åsido hoppas jag duktiga dedikerade utvecklare som dessa får den slant de förtjänar

ELF
Medlem

Försöker konkurrera? Tror inte de behöver vara oroade för dålig försäljning. Lär vara många som köper.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Det brukar vara svårt att sälja nytt IP så ibland säljer det inte tyvärr

Medlem

1. Aldrig hört talas om spelet
2. Supernischad speldesign
3.Supernischad gameplay

4. Skyller på pirater att ett spel som ingen hört talas om som är *MEGA* Nischat inte säljer bra.

Lyckat.

Medlem

Nu verkar de också ha tagit bort inlägget som artikeln handlar om. Länken går går nu bara vidare till huvudforumet.

Medlem
Skrivet av Allexz:

1. Aldrig hört talas om spelet
2. Supernischad speldesign
3.Supernischad gameplay

4. Skyller på pirater att ett spel som ingen hört talas om som är *MEGA* Nischat inte säljer bra.

Lyckat.

Som ingen hört talas om? Lite dumt att inbilla sig att man talar för alla andra eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det var någon på Reddit som hade samlat lite statistik från populära trackers och innan artikeln var det enligt honom kanske 10% så många pirater som dom hävdar. Nu är Reddit ingen toppenkälla men å andra sidan visar utvecklarna inte var de får sin info från heller. Lite töntigt att skylla på pirater då jag är säker på att andra indiespel hade minst lika stora/små problem med pirater.

Medlem

"Bloody PIRATES!"


signatur

Ordo Ab Chao

Skribent

Fruktansvärt bra spel. Jag gav det ett fläskigt betyg i Nya Wermlands-tidningen. Det kan få ett högt betyg av mig i den här tråden också. av bara farten. Deppigt att det säljer kasst. Sånt händer, tyvärr. Årets hittills mest intressanta spel, men det är svårt att nå ut genom bruset. Det har fått löjligt få recensioner, bara en sån sak gör det ju svårt att nå ut.

Definitivt ett spel som är värt ett bättre öde. Men ibland vänder sånt här och framgången kommer med tiden. Förhoppningsvis inte så sent att bröderna bakom spelet tvingas byta bransch.

Medlem

En intervju med Chris Bischoff som tillsammans med brorsan Nic skapat spelet finns att läsa här.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Fruktansvärt bra spel. Jag gav det ett fläskigt betyg i Nya Wermlands-tidningen. Det kan få ett högt betyg av mig i den här tråden också. av bara farten. Deppigt att det säljer kasst. Sånt händer, tyvärr. Årets hittills mest intressanta spel, men det är svårt att nå ut genom bruset. Det har fått löjligt få recensioner, bara en sån sak gör det ju svårt att nå ut.

Definitivt ett spel som är värt ett bättre öde. Men ibland vänder sånt här och framgången kommer med tiden. Förhoppningsvis inte så sent att bröderna bakom spelet tvingas byta bransch.

Hade aldrig hört talas om det förrän jag läste din recension i NWT. Kommer helt klart bli ett köp framöver, verkar underbart

För övrigt är det riktigt roligt att det är så pass bra (och varierade) spelrecensioner i en vanlig dagstidning!

Medlem

Älskade Stasis, men har inte hört talas om detta spel förrän nu. Men då kanske de får en till köpare i alla fall

Medlem

Detta är inget mer än ett sätt att marknadsföra spelet, klaga på något som många har åsikter om... och så skrivs det en massa artiklar om det. Å andra sidan så är det nog marknadsföring som är det egentliga problemet för spelet. Lite trist att de gör det på detta sättet bara.

Skribent

@forzo: Tackar, det värmer

Medlem
Skrivet av Ankh:

Som ingen hört talas om? Lite dumt att inbilla sig att man talar för alla andra eller?

Har då aldrig hört talas om det och då sitter jag ofta och scrollar igenom FZ och lite andra sidor då och då.
Det här spelet har nog flygit under mångas radar. Förutom de som backade spelet såklart.

Medlem

Jag vet inte om dom gjort det men dom skulle ju kunna skicka några kopior till några av alla vettiga spelare på youtube. Har kollat på en hel del videos med icke mainstream spel och indie titlar innan köp. Tror att det kan vara ett bra sätt att nå ut.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av loerk:

Har då aldrig hört talas om det och då sitter jag ofta och scrollar igenom FZ och lite andra sidor då och då.
Det här spelet har nog flygit under mångas radar. Förutom de som backade spelet såklart.

Visst är det nog inte alla/många som hört talas om det - men man ska inte påstå att det är "ett spel som ingen hört talas om " bara för det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Visst är det nog inte alla/många som hört talas om det - men man ska inte påstå att det är "ett spel som ingen hört talas om " bara för det.

Ah nej.
Det vore hemskt.
Åh... *dramatisk paus* så..... *lite paus till* hemskt.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Ah nej.
Det vore hemskt.
Åh... *dramatisk paus* så..... *lite paus till* hemskt.

http://cdn-webimages.wimages.net/050fc8bec37c9091156857a585aa...

Ah..du är en sån.

Där ser man.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Wow, jag har inte piratat ett spel sen, ja jag vet 17 inte. Kan ha varit Silent Hunter 4 som jag först köpte men kopieringsskyddet (starforce) klagade på att jag hade för nytt operativsystem och inte var kompatibelt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Wow, jag har inte piratat ett spel sen, ja jag vet 17 inte. Kan ha varit Silent Hunter 4 som jag först köpte men kopieringsskyddet (starforce) klagade på att jag hade för nytt operativsystem och inte var kompatibelt.

Du glömde iofs nämna att du fyller 18 om 8 månader!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Du glömde iofs nämna att du fyller 18 om 8 månader!

Ha! Bara om man backar tiden 20+ år haha

Medlem

Nästan klar med spelet nu, kan starkt rekommendera om man är ett fan av äventyrsspel. Och framför allt om man gillade deras första spel Stasis. Stort plus att spelet fungerade kanon att köra på en 32:9-skärm

1
Skriv svar