Se gameplay från Valorant, Riots hybrid mellan CS och Overwatch

Robot
Se gameplay från Valorant, Riots hybrid mellan CS och Overwatch

Ett betydligt bättre namn än Project A.

#project-a, #riot, #valorant


Medlem

Detta kan ju bli nåt, sugen direkt!


signatur

//monster

Medlem

Gillar CS, ogillar Overwatch... men kommer det vara, likt LoL, free to play, då kommer man kanske prova det åtminstone en gång och ge det en chans.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Gillar CS, ogillar Overwatch... men kommer det vara, likt LoL, free to play, då kommer man kanske prova det åtminstone en gång och ge det en chans.

Ja de är Free 2 Play.
Men som alla kan se så är det ju en aim-shooter med abilities och inte tvärtom, dvs. det är egentligen inte alls särskilt likt overwatch. Det är uppenbart att mycket inspiration kommer från cs men att man vill utveckla konceptet. Älskar allt arbete de lägger ner på att få bort peakers-advantage, 128 tick, bra nätkod osv, samt verkligen sattsar på competitive. Jag tror detta kan bli en utmanare till CS vilket behövs. Personligen hade jag gärna tagit ett spel med lite mer 'dance' i , dvs. snabbare movement dimension tex Cod, men man kan ju inte få allt.

Om någon skulle kunna utmana CS så är det ju detta, och det lär väl säkert även tilltala cs-spelare då konceptet mer liknar cs än andra fps, dvs ingen sprint, du måste stå still när du skjuter och du tappar momentum om du blir skjuten osv, inga bitar jag är ett fan av alls då jag inte gillar cs, men fler tävlingstitlar på marknaden vinner vi alla på.

Medlem

jag diggar inte så mycket CS men mer overwatch och jag blev rätt sugen på att testa. Med det sagt så tycker jag också att den är mer påminner cs. Men jag känner CS dog för mig efter 1.6 kanske också väx ut i från det.
Detta kanske kan ge feelings tillbaka vad vet man.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jävlar var rörelsen i gubbarna o skjutandet ser segt o meh ut

Medlem
Skrivet av naess91:

Jävlar var rörelsen i gubbarna o skjutandet ser segt o meh ut

Det behöver ju inte betyda att det ständigt kommer att se ut så.

Medlem

Njaaa, vette fan. Gillar CS-aspekten med skillbaserat aim, rekylbaserat osv. Ogillade verkligen alla spells som användes, alldeles för mycket väggar och annat.

Visst kan man ha spells, som används snålt, men detta såg mest ut som en cluster-fuck, bara för mycket av allt. WH, väggar, smokes, drönare, mindre vision. Kändes inte så "skillbaserat" som jag hade hoppats.(av det vi fick se då). Inget större fan av väggarna i början av rundan heller, att man måste vänta, där förlorar man ytterligare lite taktik med rushrundor och slowrundor.

Men men, kommer testa det och hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tappade mitt intresse när den andra abilityn i videon är ett inbyggt WH.
Nej tack.

Medlem

Tycker det ser mer ut som CS:GO/RS6 än OW. Kommer nog testa det, men kan inte påstå att jag känner särskilt mycket hype efter att ha sett detta. Den grafiska stilen ser dessutom otroligt blek och generisk ut, alpha till trots.

Medlem

Hjältespel med förmågor och folk jämför det med Counterstrike.

Okej.

Medlem

@Parabellum87: Ja, kopierar man bara CS rakt av och klistrar på Overwatch-liknande förmågor så får man ett spel som påminner en hel del om CS. Jag ser inte motsägelsen.

Medlem

@FelixenS:

Då har du uppenbarligen aldrig spelat Counterstrike.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

@FelixenS:

Då har du uppenbarligen aldrig spelat Counterstrike.

Ser du inte likheten i gameplay så kan nog detsamma sägas om dig..

Medlem

Info om "hjältarnas" spells -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Att assault rifle:n dom använder i videon verkar vara kinas ny assault rifle säger en del.

Kan man strafehoppa?

Skribent

Jag förstår inte riktigt vilken målgrupp de vänder sig till, och jag undrar om de förstår det själv.

CS-spelare kommer inte gilla hjältarna och en OP "ultimate" förmåga som man får när man dödar någon annan. Jag tror inte heller många kommer gilla det faktum att man har en tid då man placerar ut sig på kartan.

Overwatchspelarna kommer tycka det är för långsamt och inte gilla att det är rundbaserat och inte spawnbaserat.

Hade spelet haft liknande mekanik som CS, fast du köper dina förmågor, har inga passiva och kan inte få någon "ultimate" så tror det hade fungerat bättre för att dra till sig CS-spelare.

Mina tankar om spelet efter att ha läst lite och sett gameplayfilmen som @Fezk länkade.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag förstår inte riktigt vilken målgrupp de vänder sig till, och jag undrar om de förstår det själv.

CS-spelare kommer inte gilla hjältarna och en OP "ultimate" förmåga som man får när man dödar någon annan. Jag tror inte heller många kommer gilla det faktum att man har en tid då man placerar ut sig på kartan.

Overwatchspelarna kommer tycka det är för långsamt och inte gilla att det är rundbaserat och inte spawnbaserat.

Hade spelet haft liknande mekanik som CS, fast du köper dina förmågor, har inga passiva och kan inte få någon "ultimate" så tror det hade fungerat bättre för att dra till sig CS-spelare.

Mina tankar om spelet efter att ha läst lite och sett gameplayfilmen som @Fezk länkade.

Håller med gällande spells, så som det ser ut just nu.

Man borde verkligen dra ned på allt gällande spells. Något i stil med att varje karaktär har 1 eller 2 spells var, som man måste köpa(blir lite mer taktik, ska jag köpa en spell eller sköld/bättre vapen t.ex.) som även kanske får en cooldown så man inte kan köpa dom varje runda. Samt skippa "ultimates" helt.

Eller om man nu måste ha med ultis så borde man göra dom extremt svåra att få, kanske att man får dom tillgängliga 1-2 gånger per match, så man måste använda dom väldigt sparsamt, t.ex. om man verkligen ligger under, för att öka chansen att vinna en runda för att få tillbaka lite ekonomi.

Nu babblar jag ju bara på utan att ha spelat spelet, så vi får väl se hur det bär sig när man väl spelar det själv.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Summering av åsikter: OW spelbasen tycker det ser för långsamt ut och CS spelbasen gillar inte hjälteförmågor.

Medlem

En mer detaljerad lista på karaktärerna och spells -

https://www.polygon.com/2020/3/2/21156239/valorant-characters...

En Discord-intervju med Lead Game Designer "Classick":

https://www.reddit.com/r/VALORANT/comments/fct64i/discord_ama...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar