Få Black Desert Online helt gratis på Steam i helgen

Robot
Få Black Desert Online helt gratis på Steam i helgen

Ladda ned och behåll det koreanska MMORPG:t.

#Black-desert-online, #Pearl-abyss


Medlem

Var intresserad av det innan det släpptes.
Någon som vet om det är värt att testa eller inte?

Medlem
Skrivet av Whisp:

Var intresserad av det innan det släpptes.
Någon som vet om det är värt att testa eller inte?

Lirat en hel del på ps4an och måste säga att det faktiskt är riktigt kul ibland så det tycker jag det är ☺️ + gratis är gott 😃

Medlem

Man blir väldigt överväldigad av alla saker som man blir giftad, alla system med noder o tjafs i världen o sånt.. får nog kolla nån primer på Youtube eller nått.

-verkar vara ett väldans avancerat realtime combat system med combos o grejer... skönt att det inte är tab och Hotkeycombat.

Ett tips kan nog vara att INTE spela på "snabbservrarna" man levlar lite för fort, kan ju vara nice om man levlar en alt och har koll på saker o ting.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack för tipset. Sneglat på spelet länge. Inte velat köpa because snål . Nu är det i min ägo ! Provat bdo mobile innan, samma sak? Blev väldans segt f2p när jag närmade mig 3k cp / lvl 60

Medlem

Enda problemet för min del är att det inte tycks finnas någon riktig meningsfull och intressant PvE content överhuvudtaget.
Worldbossar dör nästan med en gång då de är på en timer och alla gör sig redo att bomba ner de på en minut.
Det finns inga dungeons precis.
Att samla på gear likt andra MMOs är inte en grej.
Den enda PvE-delen tycks vara att gå till en(kanske två) platser och döda mobs i 3+ timmar i sträck utan någon riktig utmaning till det hela. Det är roligt den första gången men när man gjort det tiotals, tjugotals, hundratals gånger så blir det jävligt tjatigt.

Är man väldigt intresserad av PvP så blir det...kul men dyrt.

Medlem

Det är gratis plus att man får behålla det, så här laddas det ned just nu <3

Medlem

Trevlig karaktärsbyggare om inte annat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Testade för något år sedan. Kändes väldigt substanslöst och meningslöst.
Character-editorn var jävligt nice dock. Troligtvis en av de bästa någonsin.
Tyvärr är spelet p2w vilket gör det totalt oattraktivt för min del.

Medlem

Ganska komplext ibland. Klart värt att spela dock


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ett spel jag hoppar tillbaka in i då och då för att strids systemet är ett av dem bästa jag sett i något mmo. Sedan som en ovanför mig skrev så finns det däremot väldigt lite PvE content förutom de vanliga questen, du kan farma (både grönsaker och goblins), fånga och träna hästar, RNG gambla på att uppgradera gear, döda 1on1 bossar för extra gear en gång i veckan, döda World bossar med en hög andra spelare som spawnar vissa tider och köra en wave based arena liknande sak för extra loot. Finns även en hunting del där man jagar ner specifika bossar med hagelbössor. PvP'n är det som fokus ligger på med höjdpunkten Node Wars, vilket mer eller mindre är Guild vs Guild för kontrollen över en "node" som vid lyckad övertagning ger guilden en hög med pengar. Förekommer även PvP vid vissa av dem bättre farming platserna för kontrollen över dem rundorna.

P2W delen är inte något jag märkt av, då det är för dyrt för någon normal spelare att köpa till sig någon riktig kraft. Om du skulle köpa till dig ett max vapen så skulle det kosta dig runt 1940eu, och då är det inte ens det dyraste vapnet i spelet (det hade gått för 8786eu), och du behöver fortfarande 12 andra delar gear. Tycker man att detta är så mycket P2W att det är blir en deal breaker så är det inte mycket mer man kan säga, själv tycker jag att mer eller mindre alla spel med någon form av ingame trading tillåter den här nivån av "P2W".

Medlem
Skrivet av Whisp:

Var intresserad av det innan det släpptes.
Någon som vet om det är värt att testa eller inte?

Värt att testa i några timmar eller dagar...

+ roligast är väl character creation.
- Fiender är busenkla och
- spelet saknar ett vettigt end-game.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Spelade inte alls länge och man blev överöst med notifikationer och skills medan man levlade till 15 på en kvart. Kändes väldigt innehållslöst, inget jag fortsatte spela.

Deep Rock Galactic var också gratis nu under helgen. Det var väldigt skoj att spela med kompisar!

Medlem

FYI... skulle hellre skippa steam client och klra standalone instead.
Finns vissa fördelar.

Man kan få spelet gratis från även hemsidan
https://blackdesertonline.com/news/view/3654

Medlem

Man var tvungen att skapa ett nytt konto om man ville köra från Steam, dryyyygt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar