Intro-filmen från Baldur's Gate III, early access om "några månader"

Medlem
Skrivet av aasecond:

Jag älskade original BG och BG2: Throne of Baal är topp5 av mina spel någonsin, så varför är jag inte hypad över detta ? Jag tror inte det beror på strids-systemet, och även grafiken i sig var ju väldigt bra; men det är mer själva paketeringen och "atmosfären" som saknas från de föregående spelen. Jag gillade även Ice Wind Dale. Detta ska ju vara mycket mörkare. Något i känslan som saknas. Men men, det är ju en Alpha och så snart man börjar spela så hoppas jag att jag hittat "hem" igen efter 20+ år

Angående stridssystem, så bör väl vi 2020 kunna ha val? Både realtid, realtid med "paus" och turbaserat?

Håller med här. Det känns inte alls som ett baldurs gate. När man i introt såg drakar som teleporterades in från ingenstans och whatnot. Ugh.

Tror absolut att spelet kommer att bli bra och kul att spela men det känns väl inte riktigt som att de tar vara på baldurs gate namnet med det som de visat upp.

Angående turnbased och realtid så tror jag att det krävs en hel del mer arbete för att få de båda typerna att fungera balanserat, något som man antagligen undviker av flera skäl.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Man spelade det real time, men bakom kulisserna så föregick det turn based. Sen kunde du pausa själv, tex för att i lugn och ro sikta en magi, men även välja att autopausa på vissa Triggers.
Jag pausade alltid vid
"när du ser en ny fiende" så man han planera lite och "partymember är allvarligt skadad / död", så man hann rädda eller återuppliva folk

Just så var det, hade vid då vill jag minnas lite svårt att förstå hur man skulle spela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Samt att alla spells/skills vi såg har vi redan sett i DoS samt DoS2, Allt är bara paketerat i ett snyggare fodral.

All Hype är som bortblåst.

Japp, samma här. Det känns ganska slappt, om jag ska vara ärlig. Hade inte riktigt väntat mig det av Larian, trodde de var mer seriösa än så.

Kanske kommer en del ändras när de får kommentarer kring detta (det lär komma mängder sådana kommentarer), men hoppas inte på för mycket direkt.

Kanske blir bra ändå, får hålla tummarna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser skitbra ut!
Rollspel SKA vara turn based i fighter, punkt!

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Ser skitbra ut!
Rollspel SKA vara turn based i fighter, punkt!

woah woah woah... easy boy

Medlem
Skrivet av Minnels:

Håller med här. Det känns inte alls som ett baldurs gate. När man i introt såg drakar som teleporterades in från ingenstans och whatnot. Ugh.

Allt som hände i trailern finns i D&D universumet där Baldur's Gate utspelar sig.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Samt att alla spells/skills vi såg har vi redan sett i DoS samt DoS2, Allt är bara paketerat i ett snyggare fodral.

All Hype är som bortblåst.

Då spelen bygger på dungeons and dragons är det väl inte så konstigt att de har liknade skills och spells?

Vore konstigt om Larian skulle hitta på nya saker, samt att de inte skulle fått göra BG3 om de började ändra på sånt, Wizards of the coast är väldigt restriktiva med sina produkter.

Medlem
Mörkare?
Skrivet av aasecond:

Jag älskade original BG och BG2: Throne of Baal är topp5 av mina spel någonsin, så varför är jag inte hypad över detta ? Jag tror inte det beror på strids-systemet, och även grafiken i sig var ju väldigt bra; men det är mer själva paketeringen och "atmosfären" som saknas från de föregående spelen. Jag gillade även Ice Wind Dale. Detta ska ju vara mycket mörkare. Något i känslan som saknas. Men men, det är ju en Alpha och så snart man börjar spela så hoppas jag att jag hittat "hem" igen efter 20+ år

Angående stridssystem, så bör väl vi 2020 kunna ha val? Både realtid, realtid med "paus" och turbaserat?

Då de inte ens visat något från staden så får vi hoppas på en mörkare atmosfär när vi kommer till själva staden, det vi fick se var ju långt ute i vildmarken. Och om jag kommer ihåg faeruns karta så är det inga mörka skogar öster om Baldur's gate

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

woah woah woah... easy boy

Är äldre än dig så sitt ner 😋

Medlem

Jag förstår inte riktigt de som klagar på att spelet har för "solig" atmosfär jämfört med tidigare Baldur's Gate. Föregångarna var ju knappast några gotiska grim-dark-spel. Det var ofta soliga och pittoreska miljöer, vi hade en galen Barbar med en rymd-hamster, dialogerna var inte sällan roliga och mysiga (Jan, Edwin i kvinnokropp, Minsc, etc). Visst fanns det mörka delar också, men det var knappast allt spelet erbjöd.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Samt att alla spells/skills vi såg har vi redan sett i DoS samt DoS2, Allt är bara paketerat i ett snyggare fodral.

All Hype är som bortblåst.

Tvärtom för min del.
Ännu mer hyped nu. Satan vad bra det ser ut!

MDu
Medlem
Skrivet av Rafner:

Jag förstår inte riktigt de som klagar på att spelet har för "solig" atmosfär jämfört med tidigare Baldur's Gate. Föregångarna var ju knappast några gotiska grim-dark-spel. Det var ofta soliga och pittoreska miljöer, vi hade en galen Barbar med en rymd-hamster, dialogerna var inte sällan roliga och mysiga (Jan, Edwin i kvinnokropp, Minsc, etc). Visst fanns det mörka delar också, men det var knappast allt spelet erbjöd.

Håller med. Det är inte mörker det behöver, utan känsla. Ser ingenting som går mig att känna att vi är i Faerun.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Jag förstår inte riktigt de som klagar på att spelet har för "solig" atmosfär jämfört med tidigare Baldur's Gate. Föregångarna var ju knappast några gotiska grim-dark-spel. Det var ofta soliga och pittoreska miljöer

Det är känslan, inte vädret, som folk pratar om.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Allt som hände i trailern finns i D&D universumet där Baldur's Gate utspelar sig.

Kanske det men så var det inte på den tiden som Baldurs gate spelen släpptes. Då red inte folk runt på drakar och gjorde stora gates utan större besvär. Det är skillnaden jag tänker på men samtidigt så har jag inte hängt med i vad som hänt i Faerun i de två senaste utgåvorna av D&D.


signatur

osv.

12
Skriv svar