Sony patentsöker adapter för trådlös laddning till Dualshock

Robot
Sony patentsöker adapter för trådlös laddning till Dualshock

Precis som Playstation-pungen har den även extra knappar.

#Dualshock, #kontroller


Medlem

Nyfiken på hur det fungerar rent praktiskt, blir det som induktionsladdning med min telefon, där jag måste lägga ifrån mig kontrollen medan den laddas? Då skulle jag föredra en sladd där jag kan fortsätta spela samtidigt som den laddas.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Nyfiken på hur det fungerar rent praktiskt, blir det som induktionsladdning med min telefon, där jag måste lägga ifrån mig kontrollen medan den laddas? Då skulle jag föredra en sladd där jag kan fortsätta spela samtidigt som den laddas.

Samma här i så fall föredrar jag kabel.
Fördelen är ju att uttaget inte kan börja glappa lika lätt som den gör nu då man fortfarande inte gått över till usb-c på grejerna.

Men om den då också måste sitta på kontrollen, hur blir känslan då, kan det tendera att kännas klumpigt?
Jag vet (eller i alla fall antar) att detta bara är designsketch men det ser otroligt otympligt och klumpigt ut.

Jag har svårt att se att de kommit på en lösning på att ladda trådlöst medans man spelar, och då känns det rätt meningslöst att ha trådlös laddning när man inte spelar istället för usb-c trådat då det väl ändå är snabbare och har ett rätt minimalt slitage?

KoP
Medlem

Induktionsladdning har man ju kört med sen 360'n, dvs i 15 år eller så.

Medlem

Trådlös laddning är bland det dummaste jag hört. Testade det med mobilen men man kan ju fan inte använda mobilen medans man laddar. Nej skicka med en 3m usb c istället. Laddar snabbare och jag kan fortsätta gejma medans den laddar. Eller utveckla trådlös laddning som gör ett helt magnetfält i huset så det laddar direkt man kommer innanför dörren.

Medlem

Kan vara okay extra funktion antar jag. Föredrar dock kabel alt möjlighet att byta batteri, så kan man ladda ett par medan man sprelar med ett par (batterier)...

Medlem

Absolut en bra funktion men isåfall som för mobiler att valet finns att även ladda med sladd! Och såklart måste dom byta till USB C men det tycker jag borde vara en självklarhet

Medlem

Om lösningen funkar likt laddningen på Apple Watch, med en puck som fastnar magnetiskt, så vore det absolut intressant.

Medlem

Ja det här kan ju bli pannkaka för oss med 3 handkontroller som tändigt måste laddas. Och att man måste ha plats ovanpå konsolen en köps till 2 plattor el liknande som tar plats. Det bästa är om trådlöst laddande blir ett extra alternativ. Och att man också kan ladda i sin laddstation(har 5 usb sladdar där jag laddar det mesta i hemmet på ett ställe).

1
Skriv svar