Sveriges enda spelmagasin, live från studio 27

Robot
Sveriges enda spelmagasin, live från studio 27

Fragzone-Fredag tar spelhelg med Baldur's Gate 3, Wolcen, Diablo 4, Ori, swatting, next-gen och mycket mer.

#fragzone-fredag


Medlem

Jag är redo!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Baronova:

Gud vad hungrig jag blev nu!


signatur
It's not a lake, it's an ocean

Äntligen!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

@Baronova: Ah, du har en pizzeria som ger en såndär fancy "stol" i mitten. Avis. Nice mugg förresten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Trevligt avsnitt!

Den där Hattori från Kill Bill är även en känd samuraj från verkliga livet. ^^

"Hattori Hanzō (服部 半蔵, ~1542[1] — November 4, 1596), also known as Hattori Masanari or Hattori Masashige (服部 正成) and nicknamed Oni no Hanzō (鬼の半蔵, Demon Hanzō),[2] was a famous Samurai of the Sengoku era"

https://en.wikipedia.org/wiki/Hattori_Hanz%C5%8D

Och visst tusan uttalar man Wolcen - "WolKen"? Team WolKen här iallafall!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Fezk:

Och visst tusan uttalar man Wolcen - "WolKen"? Team WolKen här iallafall!

Praise, brother!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Känns väl rimligare med en podcast som flaggskepp, va?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

15:50:

Är rätt vanligt även bland lite större indieutvecklare att man jobbar 'remote' men kanske ett 'core-team' på samma ställe då.

Brukar även kunna (men inte alltid) vara att det kanske är lite mindre av ett 'team'.. Utan att det typ är i olika grad 'okänslig' outsourcing.

Även när man jobbar med spel på en studio så är ju i princip allt, rent tekniskt, helt remote. Tekniskt och logistiskt finns det egentligen ingen anledning att vara på samma plats. Förutom att det är gött och trevligt (enligt vissa).

P.S. Jo 80 pers är -väldigt- mycket för ett indie team. Min gissning är dock (om dom sa att det var 80) att det är 80 personer som har jobbat på spelet totalt, lixom... Det har jobbats på av 80 personer. Men teamet har at any one point knappast varit större än ~20


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

18:30

Ja fifan.. Ni kan väl öva in en tajt femton minuter som är bra representativt första gången liret visas...

Va som om nån väckt han och för första gången berättat för han att du ska dema första gameplay för Baldurs Gate 3 om 10 minuter. Ge hellre jobbet till nån PR-människa annars som iaf kan ta sig tid att svida ihop nån tajt och representativt av fräsiga grejjer.

Jävla flock haschtomtar där borta bara.. I det 'centrala' europa.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anton Q:

Känns väl rimligare med en podcast som flaggskepp, va?

Huh?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja alltså Podcast känns som det rimigaste primära formatet för det som ni gör med 'Fragzone-Fredag'. Som sen i sin tur kan ha en video "addon" med lite gameplay kanske å ditten.

Dvs att det tuneas för att lyssnas på i första hand.

Tror folk i huvudsak tar del av den här typen av 'content' när dom är ute och går, sitter och kör bil, pendlar, sitter och samtidigt jobbat med annat osv.

Tror inte lajv är fördelaktigt heller. Känns som det kostar mer än det smakar versus att kunna klippa runt lite samt kanske lägga till lite hål som upptäcks... Men beror väl på hur mycket tid man vill lägga på hela grejjer såklart...

Tror något i den stilen är det jag hade uppskattat mest iaf


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ni kanske borde investera i såna där kaffemuggar med lock där man håller in en liten klaff för att dricka ur. Med FZ-loggan på såklart...

Medlem
Skrivet av Fezk:

Och visst tusan uttalar man Wolcen - "WolKen"? Team WolKen här iallafall!

"Wal-ssen
But you can say it as you want.
It is old English for "Celestial", and can be pronunced : Wol-ssen or Wol-Ken"

Från en av spel utvecklarna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anton Q:

Ja alltså Podcast känns som det rimigaste primära formatet för det som ni gör med 'Fragzone-Fredag'. Som sen i sin tur kan ha en video "addon" med lite gameplay kanske å ditten.

Dvs att det tuneas för att lyssnas på i första hand.

Tror folk i huvudsak tar del av den här typen av 'content' när dom är ute och går, sitter och kör bil, pendlar, sitter och samtidigt jobbat med annat osv.

Tror inte lajv är fördelaktigt heller. Känns som det kostar mer än det smakar versus att kunna klippa runt lite samt kanske lägga till lite hål som upptäcks... Men beror väl på hur mycket tid man vill lägga på hela grejjer såklart...

Tror något i den stilen är det jag hade uppskattat mest iaf

Vår data pekar annorlunda, fortfarande betydligt fler som tittar än lyssnar. Och vi gillar live, även om det är fler som kollar i efterhand. Det blir en särskild nerv.


signatur
Medlem
Skrivet av tjorb:

"Wal-ssen
But you can say it as you want.
It is old English for "Celestial", and can be pronunced : Wol-ssen or Wol-Ken"

Från en av spel utvecklarna.

Jahaja där ser man, håller mig till WolKen då. ^^

Dock säger en del sidor att det är "Wol.ken", men det är förmodligen båda.

https://en.wiktionary.org/wiki/wolcen

Pronunciation
IPA(key): /ˈwol.ken/, [ˈwoɫ.ken]

Descendants
English: welkin
https://www.yourdictionary.com/welkin
Middle English: wolkne

https://www.wordsense.eu/wolcen/
https://en.glosbe.com/ang/en/wolcen


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vår data pekar annorlunda, fortfarande betydligt fler som tittar än lyssnar. Och vi gillar live, även om det är fler som kollar i efterhand. Det blir en särskild nerv.

Jag tackar för ännu en pod till långkörningen

Så länge ekonomi och ork räcker till båda format (pod och bild) , kör bare kööör!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av N_micke:

Jag tackar för ännu en pod till långkörningen

Så länge ekonomi och ork räcker till båda format (pod och bild) , kör bare kööör!

Det tar en kvart att slänga ut podden, så det är verkligen inga problem. Stora problemet är att jag oftast inte hinner ta den kvarten på helgerna, så det blir måndag.


signatur
Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vår data pekar annorlunda, fortfarande betydligt fler som tittar än lyssnar. Och vi gillar live, även om det är fler som kollar i efterhand. Det blir en särskild nerv.

Den datan kan väl diskuteras på så vis att den produceras och belyses främst som en video "produkt". Så det vore konstigt om det var på annat vis siffermässigt.

Sen ska ni ju göra det ni vill och har pepp på. Det blir ju alltid bäst så.

Kag nog personligen oftare ta del av supafredag om den kom som pod som fokus och var lite mer konsis och upptajtad.

Många andra föredrar säkerligen så som det är nu.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar