Vad är eran favorit quest/uppdrag?

Medlem

Hela Monkey Island 2.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vill nästan anmäla ditt inlägg för förargelseväckande beteende.

Instämmer, inlägget passar bättre i den där "impopulära åsikter"-tråden.. Fyfan vad det uppdraget gav mig stresspåslag..

Medlem

The Forlorn Watchman från Oblivion har länge varit min personliga favorit. Gillar tanken bakom att undersöka en lokal myt och gå till botten med vad som hände. Vill minnas att ett tidigt uppdrag i The Witcher 3 var snarlikt (dock med en hemsökt by) samt att man försökte återskapa Watchman-uppdraget i Skyrim, dessa misslyckas dock genom att Witcher alltid mynnar ut i något monster och Skyrim i något daedric-nonsens medan uppdraget i Oblivion höll sig till mallen av en ganska klassisk spökhistoria.

Medlem

Max Payne's "Matrix" uppdrag, bullet time var magiskt.

Annars är det mest episka strider i Freespace 1 & 2, men de enskilda uppdragen minns jag inte. Dags att spela om med moddarna. Tänk om Elite Dangerous hade lite av känslan från dem. De flesta Wing Commander-spelen hade något episkt och känslomässigt starkt uppdrag.

Ett par uppdrag i City of Villains, Lord Recluse Strike Force, givetvis särskilt det sista, men ett tidigare där man åker fram i tiden och besegrar hjältarna i sönderslagna Atlas är nästan ännu bättre.

Första Alien vs Predator, ni vet, det spelet som var BRA. När man springer runt i lufttrummorna som facehugger, hittar ett offer... ...och när man sen äter sig ur honom.

Jedi Knight: När man får fightas tillsammans med Luke. Epic!

Star Trek: Elite Force - Två grejer som slog en som så j-a fett: Du är på en jäkla BORG CUBE.. på första uppdraget (well, not really, men..) ! Och du får springa omkring på ett federation skepp. (Inte Enterprise, men ändå. I uppföljaren är man på Enterprise.) Hade betalat fett för en remake, men med ägarförhållandena rejält tillkrånglade är det helt, totalt osannolikt.

Största WTF? Det ökända första uppdraget i en viss serie där man går genom en flygplats och skjuter ihjäl folk(optional) med sitt gäng för att sedan bli avrättad av dem när de lämnar stället. Även om jag visste om det innan så var det en .. obehaglig upplevelse.

Medlem

Finns det ens något bättre än Baronen i Witcher 3?

Medlem

- Det dolda Zeratul-uppdraget (Dark Origin) i Starcraft: Brood War som man bara kommer åt genom att klara en av Zerg-kartorna tillräckligt snabbt. Minns när jag låste upp det på andra eller tredje genomspelningen. Vilken gåshud! Och sådan förväntan på ett SC2!

- Maker's End I Horizon: Zero Dawn, där man äntligen börjar få veta vad som hänt med världen. Varenda liten textrad och audiolog ger mig gåshud - varje gång.

- Dead Man's Party i Witcher 3/Heart of Stone. Fullständigt magiskt quest i en underbar expansion. Så härlig humor

- Virmire i Mass Effect. Första konversationen med Sovereign. Behöver jag säga gåshud? Ett av de bästa spelögonblicken någonsin.

Edit: Calling Dr. Grout i Vampire Bloodlines. Dvs. när man ska in i Malkavian-dårens hus. Så mysigt!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av tobbush:

jag är svag för Dark brotherhood questen i både oblivion och skyrim, några favoriter som jag spelat om flertalet gånger

Tyckte båda var roliga men måste säga att Oblivion är ett par snäpp vassare där. Så sjukt roliga och varierade uppdrag. Det när man är på en fest och ska mörda alla deltagare är nog min favorit.

Edit: det var ju inte alls en fest, det var ju en tävling att hitta en gömd skatt som aldrig existerade.

Medlem

Diamant-kuppen i GTAIV om vi inkluderar The Lost & Damned och The Ballad of Gay Tony. Älskar hur de väver samman huvudspelet med dlc-episoderna på det sättet. Dlc done right.

Medlem

Fallet om vansinnesföraren i Disco Elysium.

Fantastiskt spel i alla avseenden!

Medlem

Uppdraget/banan Facility i Goldeneye 64. Första gången någonsin då jag blev coolaste killen på skolgården efter att ha klarat banan på under 2:05 och låste upp osynlighets (eller var de odödlighet?) fusket.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ingen som tagit upp fejden mellan de "två systrarna" i Vampire the Masquerade: Bloodlines?
Första gången jag spelade det, trots att jag var insatt i VtM och WoD så missade jag att det inte var två systrar.. Har nog aldrig haft en sådan "ahha-upplevelse" i ett spel som då.

Medlem

Halo 1 när man ska fly från dom där parasiterna för första gången 😊 bra stämning och riktigt kul.

Medlem

Ett uppdrag jag av nån anledning alltid ser fram emot även om jag kört det 30 gånger, är Investigate and Destroy the Cult of the Eyeless i Baldur's Gate 2. Intressanta miljöer, både rolig, sorglig och episk dialog, Amaunators röstskådis är obetalbar, extremt svåra fiender "om man så vill", samt en lich som ligger där lite oförhappandes.

"Contact double agent" på Facility i Golden Eye är också ett uppdrag som känns trevligt.

Medlem

Bra fråga! Vampire:Bloodlines när man ska undersöka ett övergivet och hemsökt lyxhotell.

Eldkastar/marijuanauppdraget i Far Cry 3

Kommer inte ihåg om questen har ett namn, men Gothic 2 när man fick ett uppdrag som förde en tillbaka till gruvområdet från ettan och du kommer ut i den världen mitt i natten, helt underbart!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ingen som tagit upp fejden mellan de "två systrarna" i Vampire the Masquerade: Bloodlines?
Första gången jag spelade det, trots att jag var insatt i VtM och WoD så missade jag att det inte var två systrar.. Har nog aldrig haft en sådan "ahha-upplevelse" i ett spel som då.

Jag övervägde att skriva om systrarna istället för De Graut. Håller verkligen med dig om Aha-upplevelsen! Hade glömt alltsammans när jag spelade om det här om året och blev lika överraskad igen. Vansinnigt många bra upplevelser i det spelet!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Sista Thieves Guild-uppdraget i Oblivion, The Ultimate Heist, kändes väldigt stort för mig, att smyga omkring i palatset och sno en Elder Scroll.

Medlem

När man ska ta sig till Mexiko i Red dead redemption. Hela sekvensen när man rider i ensamhet och låten Far away startar ger mig gåshud bara jag tänker på det!

Medlem

Kanske inte bästa uppdraget, men definitivt minnesvärt https://youtu.be/1OhwlUHxJE8?t=88

Medlem

"A quiet time" i red dead 2, när man super med Lenny i saloonen i Valentine, blev direkt en favorit.

Medlem

'Life of the party' i spelet 'Thief 2: The metal age'.

Medlem

"The Sickness" i det senaste God of War är det uppdrag som på senare tid fått igång mig rejält, ska inte spoila för mycket då det är ett relativt nytt spel men när man återvänder hem och det som följer är ett av de mest episka uppdrag jag fått uppleva.

I övrigt är hela "Citadel" DLCn från Mass Effect 3 en favorit!


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

Medlem

Quest/uppdrag? Det beror ju lite på definitionen.
Men...

Sista delen av Metal Gear Solid 3. När man ska fly på en motorcykel, sen krypskytta sprängämnen på en bro... och sen avsluta med boss-fighternas boss-fight. Bokstavligt. Boss mot framtida Big Boss.

Zelda Twillight Princess. En av de sista dungeonsen. När man är i en stad ovanför molnen. Och klättrar upp på högsta huset. Och möter en drake. Och man klättrar upp på en spira så man är så sjukt högt upp. Och sen grapplehookar upp sig ännu högre genom att haka fast i draken. EPISKT.

Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth. När man ska fly från hotellet. Satan vilket adrenalin när man ska barrikadera dörrar, putta för bord, låsa efter sig osv osv.

Kanske... FF6. Opera scenen. Eller när man letar upp Pheonix espern åt Locke...

Sen, som många redan nämnt.
CoD - Modern Warfare. När man smyger i Tjernobyl.
Witcher 3 - Bloody Baron. Önskar att resten av spelet nådde samma nivå.

Finns säkert fler. Sen blir man ju lite bortskämd. Moderna spel innehåller ju egentligen FLER balla grejer, men som gammal gnet minns man ju mest sånt som var ett tag tillbaka. Man blir svårare och svårare att imponera på

Medlem

Mother's Day questen i Dying Light.
Gazi kanske var knäpp i huvudet, men han överlevde ändå när de flesta andra blev zombielunch.

"If mama ain't happy, ain't nobody happy."

Medlem

det var nog något rpg pussel pyssel grej.
det har vart många bra så de är svårt o välja, hmm...

första gången man klär ut sig till brud i final fantasy 7, det är nog en av dom sakerna jag lättast kommer ihåg som var genuint roligt.

det fanns några speciella stunder i det spelet.

eller red dragon questet i Divinity original sin 2.
det spelet hade också några roliga stunder.

Medlem

Ett av mina favoriter är när man startar allies story kampanjen på red alert 1 o ska rädda Einsten. Bara jag hör musiken blir jag varm i hjärtat.
https://youtu.be/j4_9XokrSDA

GTA San Andreas hade en del riktigt roliga skämt ibland som när ens gäng hamnar i driveby o ska försvara sig men Big Smoke tyckte annat var viktigare än att hjälps till.
https://youtu.be/E1aTlYlfzRk

I klassiska operation flashpoint från 2001 så fanns ett uppdrag där hela ens squad dog o man skulle ensam försöka ta sig till en hamn för att evakueras men fienderna var överallt.
Känslan av otrolig hjälplöshet och ensamhet då var helt otrolig.

Har en hel drös mer som man kan skriva men sparar det till en annan gång.

Medlem
Skrivet av ace84:

I klassiska operation flashpoint från 2001 så fanns ett uppdrag där hela ens squad dog o man skulle ensam försöka ta sig till en hamn för att evakueras men fienderna var överallt.
Känslan av otrolig hjälplöshet och ensamhet då var helt otrolig.

Det uppdraget har också stannat kvar hos mig. Fun fact: har för mig att man kan missa det om man mot förmodan lyckas med uppdraget innan och alla andra inte dör.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vill nästan anmäla ditt inlägg för förargelseväckande beteende.

Haha lite det som var tanken

Medlem

Det hemsökta hotellet i Vampire: The Masquerade - Bloodlines är och förblir en solklar favorit.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Come Fly With Me, New Vegas.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Come Fly With Me, New Vegas.

Ja, det är också ett sånt uppdrag som man kört 30 gånger men ändå ser fram emot. Däremot är det inte så kul om det är någon beståndsdel som man har glömt att metagame:a till sig innan man går in i Repconn, för det är rätt segt att dra därifrån för att sen återvända.

123
Skriv svar