Ikväll - FZ-Calle snackar swatting på TV4

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Skulle ge mig själv 3 av 5 i betyg.

Skrivet av Fr0gg0.:

Knappast att de får fem års fängelse här i Sverige för detta.

Straffsatsen på falsklarm är upp till ett års fängelse, skulle någon bli skadad kan det ju betydligt mer.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skulle ge mig själv 3 av 5 i betyg.

Straffsatsen på falsklarm är upp till ett års fängelse, skulle någon bli skadad kan det ju betydligt mer.

Jag ger dig 5/5 bara för skägget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Stabilt framträdande som lika stabilt skägg

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Närå, fint ska det va' med en Belkin 10m Antennkabel för dryga 149kr. Som hittat, slyngel.

Men det viktigaste... har den RGB LED?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Okey detta kanske är eb dum grej. Men om man nu känner till att detta förekommer så kanske gör en Lista på alla streamers ha den hos polisen och i fall något försöker med detta kolla då up om ni har perssonens namn är detta en streamer Ja/nej om ja ring då personen i fråga kolla läget innan man skickar ut en mass poliser.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Okey detta kanske är eb dum grej. Men om man nu känner till att detta förekommer så kanske gör en Lista på alla streamers ha den hos polisen och i fall något försöker med detta kolla då up om ni har perssonens namn är detta en streamer Ja/nej om ja ring då personen i fråga kolla läget innan man skickar ut en mass poliser.

Det är det de gjorde i USA med några streamers. Har för mig N0thing och Summit nämnde det för några år sen.

Gnällkuk

Fan, det märks att du tränat med kamera en del. Självsäker, inget flackande med blicken och inget blinkande. Du såg nästan mer avslappnad ut än när där är fragzone-fredag Hatten av, Calle. Men du måste trimma skägget lite, det är ståtligt men börjar bli lite spretigt (jag var tvungen att hitta något negativ när inte allt tekniskt bara tvärdog?).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ah, var köper man en antennkabel(?) då? Loppis?

man ärver av gamla släktingar som är 80+


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Knappast att de får fem års fängelse här i Sverige för detta.

Tyvärr inte men de borde få. Att någon ska behöva dö eller skadas svårt för att man ska ta till tunga straff är ganska sjukt. Jag ser på detta som med tex rattfyllerister eller folk som kör utan körkort, när någon tagits typ 5+ gånger vet man inte om man ska skratta eller gråta. Det var ju en kille med säker 200+ fortkörningsbrott som körde ihjäl någon i Stockholm tror jag det var nyligen. Han var ju tom med på typ uppdrag granskning för några månader sedan och sa att han tänkte fortsätta sina vansinnesfärder.

Moderna Sverige i ett nötskal, tyvärr.

Medlem

Dum fråga men varför tar man upp detta nu? Har de hänt senaste tiden?
Eller har ni på Fz slutat skriva om händelserna?

Medlem

Ganska fel att säga att inget händer med en polisutredning när sådant här är svårt att spåra rätt person:er.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Fan, det märks att du tränat med kamera en del. Självsäker, inget flackande med blicken och inget blinkande. Du såg nästan mer avslappnad ut än när där är fragzone-fredag Hatten av, Calle. Men du måste trimma skägget lite, det är ståtligt men börjar bli lite spretigt (jag var tvungen att hitta något negativ när inte allt tekniskt bara tvärdog?).

Var hos barberare precis innan. Han stil var ”jag trimmar det så lite som möjligt och behåller den naturliga formen”. Och du skulle ha sett det innan Och tack för de snälla orden!

Skrivet av delli:

Dum fråga men varför tar man upp detta nu? Har de hänt senaste tiden?
Eller har ni på Fz slutat skriva om händelserna?

Som man snackar om i inslaget, det har skett en rad incidenter i Sverige, vi har dock inte skrivit om just dem.

Skrivet av DJ-SAAB:

Ganska fel att säga att inget händer med en polisutredning när sådant här är svårt att spåra rätt person:er.

Vi snackade mycket om det bakom kulisserna, svårt att få något djup i diskussionen på så få minuter.


signatur
Medlem

Bra jobbat Calle!

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Ganska fel att säga att inget händer med en polisutredning när sådant här är svårt att spåra rätt person:er.

Det är ett misslyckande som många andra områden de inte hinner ta på allvar. Har erfarenhet av människor i närhet som utsatts för långtgående förföljelser och trakasserier av X där även barn använts, polisen gör absolut ingenting (trots hur mkt bevis som helst i form av sms, gps trackers osv), i bästa fall sker det något vid en misshandel eller mord, och då är det ju så lagom dags. Dessa har gett upp på att polisen sedan länge när samhället sviker, vilket jag fullt förstår. Jag tror många som inte själva drabbats lever i en bubbla, det ska mycket till för att man ska få sin sak utredd, än mer att det ska leda till något straff i dagens Sverige.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Men det viktigaste... har den RGB LED?

Läste de två tidigare kommentererna om Calles skägg, sen kopplade jag ihop din fråga med Calles skägg. 😂


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Swebliss, "en av nordens största streamers". Ehh.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Swebliss, "en av nordens största streamers". Ehh.

"en av nordens största KVINNLIGA streamers" sa hon ju visserligen, men ja, huruvida det stämmer har jag ingen aning om.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Knappast att de får fem års fängelse här i Sverige för detta.

Exakt, vi ska vara glada om de ens får något straff.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skrivet av heady89:

Tyvärr inte men de borde få. Att någon ska behöva dö eller skadas svårt för att man ska ta till tunga straff är ganska sjukt. Jag ser på detta som med tex rattfyllerister eller folk som kör utan körkort, när någon tagits typ 5+ gånger vet man inte om man ska skratta eller gråta. Det var ju en kille med säker 200+ fortkörningsbrott som körde ihjäl någon i Stockholm tror jag det var nyligen. Han var ju tom med på typ uppdrag granskning för några månader sedan och sa att han tänkte fortsätta sina vansinnesfärder.

Moderna Sverige i ett nötskal, tyvärr.

Ja, bättre att ha livstids fängelse på, tja, fem fortkörningsböter. Slipper vi folk på vägarna som inte har där att göra.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Läste de två tidigare kommentererna om Calles skägg, sen kopplade jag ihop din fråga med Calles skägg. 😂

Snälla @Carl Johansson-Sundelius, skaffa RGB-skägg!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PeTTs0n:

Snälla @Carl Johansson-Sundelius, skaffa RGB-skägg!

Hue-kompatibelt i så fall!


signatur
Medlem

"Du verkar använda en trafikanonymiserande tjänst som VPN eller proxy. Stäng av den för att få tillgång till TV4:s innehåll igen."

Skitkanal.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hue-kompatibelt i så fall!

But can it run Crysis?


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hue-kompatibelt i så fall!

Måste ju synkas med RGB på eventuella datorer också, all the bling!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PeTTs0n:

Måste ju synkas med RGB på eventuella datorer också, all the bling!

Untz untz untz!


signatur
Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Swebliss, "en av nordens största streamers". Ehh.

Känner själv inte till så många nordiska streamers förutom Bulldog och Gorgc. Finns det fler stora alltså?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar