Sker pc-släppet av Horizon: Zero Dawn på 3-årsdagen?

Robot
Sker pc-släppet av Horizon: Zero Dawn på 3-årsdagen?

Amazon i Frankrike är den senaste pusselbiten i vad vi tror är ett stundade släpp till pc.

#horizon-zero-dawn


Medlem

Guerrilla fortsätter vara denna sajts oftast felstavade studio.

Medlem

Jag håller fast vid att spelet släpps till PC senare i år, lagom för att de ska annonsera Horizon: Zero Dawn 2 som lanseringstitel till PS5 i jul. Alternativt att det släpps redan nu i Feb/Mars och att de då väldigt snart kommer gå ut med info om PS5 och Horizon 2.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

jag vill önska att dom nya konsollerna skapas mer lika pc, så att man inte behöver vänta massor med år mellan portningar och skit. att dom på något sätt fixar så allt kan släppas till allt samtidigt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag vill önska att dom nya konsollerna skapas mer lika pc, så att man inte behöver vänta massor med år mellan portningar och skit. att dom på något sätt fixar så allt kan släppas till allt samtidigt

Det lär inte hända däremot kan jag acceptera 1år senare på PC efter konsolsläpp. Tror Sony skulle nog tjäna på detta.
Finn många som skulle gilla Sonys spel men som aldrig skulle komma på frågan och skaffa en Playstation


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@monsterbenke:

Tror inte arkitekturen är hindret i detta fallet utan viljan. Det de främst vill i detta fall tror jag är att skapa hype inför tvåan och locka en ny publik att köpa PS5

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag vill önska att dom nya konsollerna skapas mer lika pc, så att man inte behöver vänta massor med år mellan portningar och skit. att dom på något sätt fixar så allt kan släppas till allt samtidigt

Är inte denna generations konsoler redan en liten PC förklädd till en konsol-box då. Nästa generation verkar gå i samma spår.

Skrivet av Janco:

@monsterbenke:

Tror inte arkitekturen är hindret i detta fallet utan viljan. Det de främst vill i detta fall tror jag är att skapa hype inför tvåan och locka en ny publik att köpa PS5

Tror jag också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag tror vi även kommer få se allt färre Sony exklusiva titlar framöver. Konsoler går mer och mer mot molntjänster. Om PlayStation Now ska ha en chans att konkurrera med resten behöver de PC marknaden.

Medlem

Kan nog tänka mig att spela om det, om det släpps till pc.

Skrivet av Sapiens:

Jag tror vi även kommer få se allt färre Sony exklusiva titlar framöver. Konsoler går mer och mer mot molntjänster. Om PlayStation Now ska ha en chans att konkurrera med resten behöver de PC marknaden.

Inte särskilt konstigt. Kostnaden för hårdvara börjar springa iväg och streamingtjänster riskerar att äta upp konsolernas marknadsandelar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Belfry:

Jag håller fast vid att spelet släpps till PC senare i år, lagom för att de ska annonsera Horizon: Zero Dawn 2 som lanseringstitel till PS5 i jul. Alternativt att det släpps redan nu i Feb/Mars och att de då väldigt snart kommer gå ut med info om PS5 och Horizon 2.

Längtar efter HZD2 som en tok, men jag hoppas att det blir en titel som släpps lite senare än PS5-lanseringen. Spontant känns det som att risken för framstressade spel är för stor om det ska matchas med lanseringen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det lär inte hända däremot kan jag acceptera 1år senare på PC efter konsolsläpp. Tror Sony skulle nog tjäna på detta.
Finn många som skulle gilla Sonys spel men som aldrig skulle komma på frågan och skaffa en Playstation

ja om det alltid var bestämt att max 1 år så hade det varit okej


signatur

//monster

1
Skriv svar