The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av papagoja:

Har det samma problem som ettan, dvs du kan tömma ett helt magasin i huvudet på en fiende utan någon vidare reaktion?

Det är inte ett problem Division har. Det är ett problem som folk som inte förstår vad ett RPG-shooter är. Det är INTE ett realistiskt FPS-shooter.
Sedan om man inte gillar RPG-bullet-spam-spel det är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fick tips från @Spawn100 om att The Division 2 finns att köpa för 30 spänn på Uplay, galet!

Äh... Släpp det på Steam för fullpris så köper jag det. I'm insane.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Maddox:

@papagoja: Det "problemet" har inte funnits sedan några månader efter TD1 släpptes. Sen är det en looter shooter med RPG mekanik, inte Arma eller Squad.

Men nej, fiender dör snabbare i TD2 men man själv är också mer ömtålig. De har också lagt in ett armor system där vissa fiender har förstärkta armor delar som hjälmar samt arm och benskydd.

Skrivet av Fulci:

Det är en looter shooter med rollspelselement och stats på gear, Division 2 kommer aldrig att vara ett realistiskt shooter spel.

Har fienden kraftig rustning och du skjuter automateld mot huvud kommer hjälmen gå sönder och skott i huvudet efter det gör mycket hög skada och tar ner han snabbt. När hjälmen går sönder blir de också kort stunnade och går ner på knä. Om du skulle missa och träffa han i chest så kommer armor fortfarande skydda eftersom det finns kvar där.

Med ett bra snipergevär och utrustning kan man one-shotta de flesta npc, men inte de med kraftig armor eller bossar.

Jag som har spelat en hel del och nu har ett par optimerade builds kan ta ner fiender väldigt snabbt, lite för enkelt faktiskt. Som tur är kommer vi få "Global difficulty" och "Directives" i uppdateringen på tisdag som gör att man kan öka svårighetsgraden markant om man vill.

Skrivet av StarscreamSWE:

Det är inte ett problem Division har. Det är ett problem som folk som inte förstår vad ett RPG-shooter är. Det är INTE en realistiskt FPS.
Sedan om man inte gillar RPG-bullet-spam-spel det är en annan sak.

Då vet jag. Värt att nämna är att jag körde endast Division 1 Betan men valde att avstå ett köp pga 'kulsvampar' till fiender. Kul att dom har åtgärdat det någorlunda i alla fall.
Får bli att ladda ned och testa det nu när det är gratis.

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Det är inte ett problem Division har. Det är ett problem som folk som inte förstår vad ett RPG-shooter är. Det är INTE ett realistiskt FPS-shooter.
Sedan om man inte gillar RPG-bullet-spam-spel det är en annan sak.

Sant, det är inte spelet det är fel på. Även om balansen då var sämre än nu. Snabbare TTK som nu känns betydligt bättre. Var det i 1.4 det kom till The Division?

Avstängd

30 spänn? För mig kostar det 60€ till PC och 24€ till konsol via länken. Köper man direkt från PS store är det 9.95 €

Var hittar jag det för 3?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

30 spänn? För mig kostar det 60€ till PC och 24€ till konsol via länken. Köper man direkt från PS store är det 9.95 €

Var hittar jag det för 3?

Enligt denna kostar det 30kr på EU butiken. Det kan skilja mellan olika länder, rean är tydligen inte överallt.
https://store.ubi.com/eu/tom-clancy-s-the-division-2-tm-/5b06...

Medlem
Skrivet av papagoja:

Har det samma problem som ettan, dvs du kan tömma ett helt magasin i huvudet på en fiende utan någon vidare reaktion?

Ja :), fast inte lika mycket. Spelet är värt 30:-, fast spelet är som en Division 1 summer Pack DLC.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Äh... Släpp det på Steam för fullpris så köper jag det. I'm insane.

Blir intressant att se om Ubisoft släpper det på Steam nu när det närmar sig 1 år (15 mars). Speciellt med tanke på att Borderlands 3 släpps på Steam (det hade 6 månader exklusivitet på Epic).

Medlem

Jag köpte spelet vid 60 euro, har vi fått något extra som 3 euro pojkarna inte fått? Har inte spelat spelet sedan launch utan började spela igår.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag köpte spelet vid 60 euro, har vi fått något extra som 3 euro pojkarna inte fått? Har inte spelat spelet sedan launch utan började spela igår.

Det är en rabatt för hela grundspelet med anledningen att locka spelare inför expansionen som kommer om en vecka. Därmed får alla '3 euro pojkar' hela grundspelet. De som köpte det vid release har inte fått något annat än de eventuella bonusar som kom med release-köpet. '3 euro pojkarna' och alla som köpte spelet som tidigast några veckor efter releasen har samma innehåll, vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Faktum är att det under helgen kostar 0kr att spela fram till 2 mars.
#3972252

Tycker man det är roligt kan man då passa på att köpa det för 30kr. På tisdag 3 mars kommer en väldigt stor uppdatering som gör om hela gear-systemet (blir mycket enklare att förstå vad som är bra gear t.ex.) och expansionen Warlords of New York (som kostar cirka 300kr).

Tack för info! Nog dags att damma av spelet igen

Medlem

Releaseschema och information om expansionen Warlords of New York. Kommer bli en nedladdning på cirka 42GB på PC om man har grundspelet. Man kommer kunna spela från 11AM UTC 2 mars (vilket väl blir 12:00 andra mars för Sverige?).
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/the-division/the-division-...

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fick tips från @Spawn100 om att The Division 2 finns att köpa för 30 spänn på Uplay, galet!

Danke schön <3

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Hur är det med fuskandet i Dark Zone i 2:an? Det va helt fruktansvärt i 1:an på PC och det fick mig att sluta spela.

Köpte spelet för 2 veckor sedan då Uplay hade en rea också, då gick det för 29 kronor.
Dark Zone nu, är 3 olika zoner, för att komma in i, dom måste man göra uppdrag för att ens komma åt, så man får först gå igenom dessa och lära sig lite hur de är och sen döda några npc. Trevligt med en Tutorial

Problemet med DZ är att det första man ser när man kommer in är TRYCK PÅ KNAPPEN T för att bli Rouge.
Misslyckas man med det kan man alltid gå fram och "Hack SHD Network" som är utplacerade lite varstans och sen är man Rouge i över en minut... Helt jävla efterblivet som att de uppmuntrar till ganking.

Efter ett tag i ena DZ så hade man iaf fyllt inventoryt med loot och skulle extracta.
Självklart är det idioter som spelar för att döda, som tycker det är kul att döda för dödandets skull som antagligen redan har allt men bara gör sin grej. Dog på 3 sekunder och sen skiter jag fullständigt i DZ i Division 2.
Miljöerna är inte alls samma som i ettan heller, ettan kändes mycket roligare att vara i DZ, men jag spelade ju inte heller i början utan ett halvår senare. Nu ett år senare i tvåan verkar folk leva rövare bara för skojs skull, sen undrar jag hur match making systemet fungerar...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Blir intressant att se om Ubisoft släpper det på Steam nu när det närmar sig 1 år (15 mars). Speciellt med tanke på att Borderlands 3 släpps på Steam (det hade 6 månader exklusivitet på Epic).

Av någon anledning ändrades Steam DB för Division 2 idag. Det var första gången på ett halvår. Nu var det bara tags som uppdaterades, men nån var inne och gjorde det i alla fall. Indikerar det en Steam release? Vem vet, det kanske bara är en slump.
https://steamdb.info/app/881280/history/

Medlem
Skrivet av papagoja:

Har det samma problem som ettan, dvs du kan tömma ett helt magasin i huvudet på en fiende utan någon vidare reaktion?

Nej, det är nu ännu skönare, man kan tömma -- och hör nu och häpna -- TVÅ magasin i huvudet på lede fi och den bara ruskar på sig och äter en Billys Pan! Jävla skit! Jag blir så arg... *skakar med näven och kräver pengarna tillbaka*


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Är det gratis att spela när man köper det för 30 Kr? Eller måste man betala för ett One Year Pass också?

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Är det gratis att spela när man köper det för 30 Kr? Eller måste man betala för ett One Year Pass också?

"Year 1 Pass benefits ends March 1, 2020"
Kostar fortfarande 120 kr för 1 year pass och den dörren jag upptäckte i juni förra året är fortfarande låst med samma krav på denna dlc, men den kanske öppnas 2 mars om det inte kommer en second year pass. Förutom dessa uppdrag som är låsta ser inte jag någon nytta med att skaffa 1 year pass. Uppdrag finns det ju i det oändliga och blir över så 8 extra känns helt ovärt.

The Year 1 Pass includes the following content:
• 7 Day Early Access to all Year 1 Episodes – Play the narrative content of the episodes early and further immerse yourself into the world of The Division 2.
• Instant Unlock of 3 New Year 1 Specializations – Play the three additional Specializations immediately as soon as they are released across Year 1 and earn exclusive cosmetic rewards.
• Exclusive Access to 8 Classified Assignments – Discover more of the story behind the events leading to your arrival in D.C. and receive a unique and exclusive backpack trophy which you can equip for every Classified Assignment you complete.
• Exclusive Cosmetics – Don the exclusive outfit of Heather Ward, a highly specialized agent and demolitionist, and stay vigilant with the special Scout emote.
• Additional Bounties – Take down notorious villains of D.C. by completing an additional bounty each week.*
• Additional Projects – Take the fight to D.C. factions with full force and get additional rewards through an extra daily project for a challenging mission.*

Medlem

Köp expansionen istället för year one pass.

Medlem

Men fan, köpte det för ett par månader sedan, lirat 1-2 timmar ´:D

Medlem

En summering vad Warlords of New York expansion innehåller av JokerUnique. Samt vad uppdateringen innebär för de som inte köpt expansionen.

The Division 2 - Title Update 8 / Warlords of New York - Summary
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/fbvcvo/the_divi...

Medlem

Jag är ändå lite sugen på att köpa expansionen. Kan göra en tredje karaktär som går upp till lvl 30 direkt.

Edit: Köpte den, inte mer än tre luncher. Får göra små matlådor och spara igen det.

Medlem

Verkar som det är en bugg i uppdateringen som gör att väldigt många får problem och "echo" fel. Ubisoft och Massive håller på att undersöka problemet.
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2194234-ECHO-Invest...

Medlem

Ser fan bra ut detta! Blir nog fasen att köpa expansionen och skapa en ny lvl 30 och börja om på nytt i nya zonen.
Slipper man bry sig om build och sånt skit man spelade innan.

Pepp!

Medlem

Har försökt komma in i 5 timmar nu. Ingenting, brorsan har kommit in och i stort sett 99.9% av alla på Twitch. Jag med min vanliga tur :). Gick från 100 viewers till 5 på streamen då jag inte kom in, GEGE.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Har försökt komma in i 5 timmar nu. Ingenting, brorsan har kommit in och i stort sett 99.9% av alla på Twitch. Jag med min vanliga tur :). Gick från 100 viewers till 5 på streamen då jag inte kom in, GEGE.

Tråkigt att höra. Det ska ha blivit bättre nu enligt vad jag hört. Jag blev tvungen logga ut, får se om man kommer in igen sen.

Här är patch notes för uppdateringen;
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2193332-Warlords-Of...

Gnällkuk

@Maddox: Går live vid midnatt eller är det någon annan tid som gäller imorgon?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

@Maddox: Går live vid midnatt eller är det någon annan tid som gäller imorgon?

Var det inte lunchtid idag?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Maddox: Går live vid midnatt eller är det någon annan tid som gäller imorgon?

Skrivet av anon_326114:

Var det inte lunchtid idag?

De släppte en dag tidigare, och det skulle öppnas upp vid 12.00. Men det var så stor press på servrarna så jag kom inte in förrän efter 16.00.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Gnällkuk
Skrivet av Maddox:

De släppte en dag tidigare, och det skulle öppnas upp vid 12.00. Men det var så stor press på servrarna så jag kom inte in förrän efter 16.00.

Aha, här har jag missat en hel kväll. Aja, så kan det bli


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar