I sista sekunden: IEM Katowice spelas utan publik på grund av risken för coronavirus

Robot
I sista sekunden: IEM Katowice spelas utan publik på grund av risken för coronavirus

Polska myndigheter drog in tillståndet bara dagen innan evenemanget drar igång.

#coronaviruset, #iem


Medlem

Dagen innan... Rimligtvis har ju alla besökare från andra länder redan tagit sig till Katowice, så de borde kanske ställt in detta en vecka innan eller så. Om någon redan är smittad så riskerar de att sprida det via pubar eller andra folkmassor eftersom de ändå är kvar i staden.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

helt rätt beslut för att det handlar om att minska spridningen.

Men visst, surt för de som redan är där....

Medlem

Synd om den här killen.

Medlem

Rätt beslut men varför har de väntat så länge med det.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

KoP
Medlem

När ska dom börja förbjuda evenmang pga den årliga influensan som trots allt skördar ca. 300.000 dödsoffer årligen världen över? 🤔

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KoP:

När ska dom börja förbjuda evenmang pga den årliga influensan som trots allt skördar ca. 300.000 dödsoffer årligen världen över? 🤔

Skillnaden med den är väl att riskgrupper faktiskt kan vaccinera sig.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skillnaden med den är väl att riskgrupper faktiskt kan vaccinera sig.

Exakt. Jag är personligen inte det minsta orolig för mig själv, men har en mamma som verkligen tillhör riskgruppen p g a i princip obefintligt immunförsvar.

Folk måste börja inse att det är en stor skillnad mellan en vanlig "vaccin"-influensa och covid-19, i alla fall tills riskgrupper kan vaccinera sig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

KoP
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skillnaden med den är väl att riskgrupper faktiskt kan vaccinera sig.

Däri ligger skillnaden men jag kan personligen tycka att media som vanligt gör sitt yttersta för att skrämma upp befolkningen när riskerna kanske inte är så överhängande för gemene man (förutom riskgrupperna då) som dom får det att låta med sina skräckrapporteringar. 🤔

1
Skriv svar