21:00 smäller det – helkväll med Baldur's Gate III!

Medlem

Det här ser underbart ut. Mer D&D regler och system än BG 1&2 kunde göra med tanke på deras avsaknad av turn based.
Jag är så hypad

Medlem
Skrivet av RaXha:

@dean: Ärligt talat tror jag att 90% av de som gnäller aldrig startat BG 1/2, i vanlig internet rage tradition.

visst är det så, ge folk en chans att vara elitister och de tar den mer än gärna

Medlem
Skrivet av dean:

Tror inte folk ogillar DOS stridstystem utan att de mer hade väntat sig strider som påminner om de gamla BG spelen. man ska inte underskatta männsikors nostalgi. Nu har ju de spelen dock rätt många år på nacken så för de som inte kört de gamla spelar det väl ingen roll.

Vet inte om du försöker implicera att jag inte har spelat dessa spel, om så var fallet så kan jag meddela dig att jag har det. Jag har nog spelat varenda D&D-relaterad titel, inklusive alla gamla SSI-spel (Hillsfar, Curse of the Azure bonds, m.fl.) under 80-talet. Jag har dessutom spelat (bords/)rollspelet i olika versioner (dock inte de nyaste).

Spel som Divinity: Original Sin 1 och 2 tog mig tillbaks till de där första spelen, med en twist såklart. Larian har sin egna stil och humor (det som gör dem till ett varumärke). Att förvänta sig att Baldur's Gate 3 skulle vara precis som 1:an och 2:an är lite som att förvänta sig att Gordon Ramsey ska laga din mormors köttbullar. Inget Ramsey gör i köttbulleväg kommer att smaka som upplevelsen av att vara 9, vara hemma hos mormor och äta hennes köttbullar. Men i ärlighetens namn så är det "känslor" och nostalgi som gör dem till det de betyder, och "känslor" och nostalgi i all ära - men väldigt få/inga nya spel kommer att göra dig till 9 igen när du spelar, och de som kommer närmast är företag som CDPR och Larian.

Därför gillar jag det här. Folk som kör hela: "vI såG DiViNiTy 3, NäR kOmMeR vI få Se BG3!?!" har uppenbarligen inte riktigt koll på att hela Divinity-serien från första början var en blandning av Diablo och D&D. Att de gör BG3 nu är ingen slump, det är spelet de velat göra från första början, det är vad som inspirerat hela Divinity-serien, så som Larian tolkar den. Att förvänta sig något annat är lite konstigt faktiskt.

Men jag känner igen diskussionerna, de hände när galningen som gjorde splatter-filmer skulle tolka Sagan om Ringen, och när snubben som gjorde Gremlins skulle tolka Harry Potter. Klart dessa regissörer satte sin personliga prägel, klart det fanns folk som tyckte att filmerna sög "jÄmFöRt MeD bÖcKerNA" - men sånt kommer alltid att hända, det betyder inte att det inte kommer att bli fantastiska spel i den anda som regissörerna tänkt den.

Men det kommer inte vara samma vision som någon annans. Det är stört omöjligt att fejdas med folks nostalgi.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Håller med er som har kritik mot att det är ett reskin av DOS.

Alpha till trots, det visades för tidigt är min åsikt. De borde säkerställt att det åtminstone utseendemässigt stod på egna ben. Små saker som eget teckensnitt, egna ikoner, egen karaktärsgenerator, eget system för loot. Nu pratar jag bara om det som var 1-till-1 utseendemässigt med DOS men som gjorde att intrycket blev att man sett det förut.

Men det viktigaste som jag dock inte tror de kommer att göra något åt: den överdrivna fysiken i spelet. Passar perfekt till DOS och dess humor. Men nu försöker de göra ett seriöst BG3 men det blir komiskt då deras motor inte uppmuntrar realism.

Inaktiv

Jag är besviken hittills iaf.
Tycker också det mer ser ut som en Divinity 2 expansion. Det ser faktiskt nästan exakt ut som Divinity.

Finns ju många olika settings i D&D men min bild av Dungeons and Dragons och Baldur's Gate är inte samma som Larians uppenbarligen.
Min bild är typ mer Europeisk medeltid fast high fantasy.
Mer ringbrynjor och trollkarlshattar och mindre överdesignade tunikor och bröstrustningar utsmyckade med rubiner.
I Baldur's Gate var karaktärerna hårdnackade äventyrare, tjuvar och krigare. Kvinnorna hade praktiska frisyrer i flätor eller dreadlocks o.s.v.
Detta känns väldigt fjompigt vilket skär sig mot mördandet.
Sen ser världen ut som Divinitys d.v.s. väldigt orealistisk och spelig.
Typ här är en snirklig väg omgiven av stora stenblock så att man inte ska gå fel, och här kan man hoppa utanför till en liten plattform där det göms en hemlig skatt under en sten. Här bor en gammal gumma i ett hus och 20 meter bort bakom ett träd står en demon och idisslar.
It makes no sense!

Helt fel känsla för mig iaf. Ville ha ett mer "seriöst" och episkt spel. Men men, man har sett en timmes gameplay av typ 100.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Vet inte om du försöker implicera att jag inte har spelat dessa spel, om så var fallet så kan jag meddela dig att jag har det. Jag har nog spelat varenda D&D-relaterad titel, inklusive alla gamla SSI-spel (Hillsfar, Curse of the Azure bonds, m.fl.) under 80-talet. Jag har dessutom spelat (bords/)rollspelet i olika versioner (dock inte de nyaste).

Spel som Divinity: Original Sin 1 och 2 tog mig tillbaks till de där första spelen, med en twist såklart. Larian har sin egna stil och humor (det som gör dem till ett varumärke). Att förvänta sig att Baldur's Gate 3 skulle vara precis som 1:an och 2:an är lite som att förvänta sig att Gordon Ramsey ska laga din mormors köttbullar. Inget Ramsey gör i köttbulleväg kommer att smaka som upplevelsen av att vara 9, vara hemma hos mormor och äta hennes köttbullar. Men i ärlighetens namn så är det "känslor" och nostalgi som gör dem till det de betyder, och "känslor" och nostalgi i all ära - men väldigt få/inga nya spel kommer att göra dig till 9 igen när du spelar, och de som kommer närmast är företag som CDPR och Larian.

Därför gillar jag det här. Folk som kör hela: "vI såG DiViNiTy 3, NäR kOmMeR vI få Se BG3!?!" har uppenbarligen inte riktigt koll på att hela Divinity-serien från första början var en blandning av Diablo och D&D. Att de gör BG3 nu är ingen slump, det är spelet de velat göra från första början, det är vad som inspirerat hela Divinity-serien, så som Larian tolkar den. Att förvänta sig något annat är lite konstigt faktiskt.

Men jag känner igen diskussionerna, de hände när galningen som gjorde splatter-filmer skulle tolka Sagan om Ringen, och när snubben som gjorde Gremlins skulle tolka Harry Potter. Klart dessa regissörer satte sin personliga prägel, klart det fanns folk som tyckte att filmerna sög "jÄmFöRt MeD bÖcKerNA" - men sånt kommer alltid att hända, det betyder inte att det inte kommer att bli fantastiska spel i den anda som regissörerna tänkt den.

Men det kommer inte vara samma vision som någon annans. Det är stört omöjligt att fejdas med folks nostalgi.

Försökte inte implicera något alls. Det jag menade var att har man inte spelat de gamla spelen så finns det inga nostalgiska förväntningar . Nu är det ju så att det kan säkert bli ett mycket bra spel ändå. DOS serien är bra men jag håller BG serien betydligt högre. Det är som sagt min personliga åsikt. Jag respekterar givetvis att andra inte tycker så. Sedan det där med nostalgi behöver ju inte betyda att man inte kan göra sin egen tvist på det. Det är en svår balansgång det där

Skrivet av Tobias Solem:

Vet inte om du försöker implicera att jag inte har spelat dessa spel, om så var fallet så kan jag meddela dig att jag har det. Jag har nog spelat varenda D&D-relaterad titel, inklusive alla gamla SSI-spel (Hillsfar, Curse of the Azure bonds, m.fl.) under 80-talet. Jag har dessutom spelat (bords/)rollspelet i olika versioner (dock inte de nyaste).

Spel som Divinity: Original Sin 1 och 2 tog mig tillbaks till de där första spelen, med en twist såklart. Larian har sin egna stil och humor (det som gör dem till ett varumärke). Att förvänta sig att Baldur's Gate 3 skulle vara precis som 1:an och 2:an är lite som att förvänta sig att Gordon Ramsey ska laga din mormors köttbullar. Inget Ramsey gör i köttbulleväg kommer att smaka som upplevelsen av att vara 9, vara hemma hos mormor och äta hennes köttbullar. Men i ärlighetens namn så är det "känslor" och nostalgi som gör dem till det de betyder, och "känslor" och nostalgi i all ära - men väldigt få/inga nya spel kommer att göra dig till 9 igen när du spelar, och de som kommer närmast är företag som CDPR och Larian.

Därför gillar jag det här. Folk som kör hela: "vI såG DiViNiTy 3, NäR kOmMeR vI få Se BG3!?!" har uppenbarligen inte riktigt koll på att hela Divinity-serien från första början var en blandning av Diablo och D&D. Att de gör BG3 nu är ingen slump, det är spelet de velat göra från första början, det är vad som inspirerat hela Divinity-serien, så som Larian tolkar den. Att förvänta sig något annat är lite konstigt faktiskt.

Men jag känner igen diskussionerna, de hände när galningen som gjorde splatter-filmer skulle tolka Sagan om Ringen, och när snubben som gjorde Gremlins skulle tolka Harry Potter. Klart dessa regissörer satte sin personliga prägel, klart det fanns folk som tyckte att filmerna sög "jÄmFöRt MeD bÖcKerNA" - men sånt kommer alltid att hända, det betyder inte att det inte kommer att bli fantastiska spel i den anda som regissörerna tänkt den.

Men det kommer inte vara samma vision som någon annans. Det är stört omöjligt att fejdas med folks nostalgi.

Håller med, sen förvänta sig att ett spel som släpps 20 år efter Baldur's Gate 2 ska se likadant ut är en ganska galen tanke överhuvudtaget tycker jag.

Även sett många "Men detta är ju inte i real-tid?!" Nej, men att pausa non-stop i BG1 och 2 var inte så jävla spännande heller när man lirade på lite tuffare svårighetsgrader. Det var faktiskt ett av mina stora minus när jag spelade om 2:an på högsta svårighetsgraden.
Att pausa är inte en kul mechanic, då är ju faktiskt turn-based ett kliv upp. Speciellt när det är gjort som Larian gjort här, väldigt innovativ lösning. Ny lösning på turn-based.

Sen är väl faktiskt table-top varianten av DnD helt turn-based med? Det är väl egentligen bara de äldre DnD spelen som inte är det? Som har paus-funktionen istället? Rätta mig om jag har fel.

Det viktigaste för mig är att DnD reglerna finns och att friheten finns och jag kan nästan garantera att det finns mer frihet i detta än vad det gör i BG1 eller 2.

Medlem
Skrivet av dean:

känns inte alls som baldurs gate. Att det är turnbased är en miss. Striderna med pause knapp va ju helt oslagbart i de tidigare delarna. Kunde lika gärna gjort Dos 3 istället. Sedan saknar jag musiken. skulle anställd Michael Hoenig för soundtrack

Jag vet inte jag... Pillars of Eternity körde ju med RTwP, och det kändes förvisso helt okej. Men PoE II blev typ dubbelt så bra när de la till det turordningsbaserade stridssystemet. Så det är ingenting jag kommer sakna.

Medlem

Intervju och mer (annan) gameplay:

Skrivet av waeress:

Ganska illa att ingen i publiken på deras Q&A eller någon intervju jag sett har frågat om Game Master Mode, detta är ju ett DnD spel och hade DoS2 det kan man ju tycka att det borde komma på fråga.

Medlem

sjukt imponerad av Cinematics, dom som spelat DoS serien vet att dom bara hade stillbilder förut med After Effects på dom.
jävligt nice att dom laggt budget på det.

det var ganska förväntat att dom skulle gå den här routen med turnbased, det kändes ändå bra att dom ändå lyckades komma så nära D&D som dom gjorde med death saving throws o andra grejer, fast jag är nyfiken på deras procent chans attacker och saving throws.*
hur mycket tärning är det kontra RNG?

sen vill man juh veta lite hur man kommer ta sig runt i världen, kommer det vara mer som baldurs gate med flera olika "maps" som utspelar sig på olika områden eller kommer det vara mer öppet som DoS2 och ha olika akter med relativt stora maps i varje akt?

sen hade ja velat se mer hur mycket customization man får när man skapar sin karaktär
(det är halva spelet för mig oftast)

men nått som jag är väldigt glad över är statsen, det är verkligen dom statsen man vill leka med.

och dom som föredrar det gamla paus and play systemen, det finns redan Pillars of eternity och Pathfinder serierna som gör detta som är definitivt värt o spela om man känner att de är mer ens grej.

men jag personligen gillar båda typer av paus and play och turnbased.

Medlem

Måste säga att jag är grymt besviken. Är inget fan av varken DOS 1 eller 2 och det här verkar i princip vara en reskin av 2:an.

Medlem

@LeftOver: Om man börjar titta på detaljerna i gameplay och system är det verkligen inte en reskin.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Vet inte om du försöker implicera att jag inte har spelat dessa spel, om så var fallet så kan jag meddela dig att jag har det. Jag har nog spelat varenda D&D-relaterad titel, inklusive alla gamla SSI-spel (Hillsfar, Curse of the Azure bonds, m.fl.) under 80-talet. Jag har dessutom spelat (bords/)rollspelet i olika versioner (dock inte de nyaste).

Spel som Divinity: Original Sin 1 och 2 tog mig tillbaks till de där första spelen, med en twist såklart. Larian har sin egna stil och humor (det som gör dem till ett varumärke). Att förvänta sig att Baldur's Gate 3 skulle vara precis som 1:an och 2:an är lite som att förvänta sig att Gordon Ramsey ska laga din mormors köttbullar. Inget Ramsey gör i köttbulleväg kommer att smaka som upplevelsen av att vara 9, vara hemma hos mormor och äta hennes köttbullar. Men i ärlighetens namn så är det "känslor" och nostalgi som gör dem till det de betyder, och "känslor" och nostalgi i all ära - men väldigt få/inga nya spel kommer att göra dig till 9 igen när du spelar, och de som kommer närmast är företag som CDPR och Larian.

Därför gillar jag det här. Folk som kör hela: "vI såG DiViNiTy 3, NäR kOmMeR vI få Se BG3!?!" har uppenbarligen inte riktigt koll på att hela Divinity-serien från första början var en blandning av Diablo och D&D. Att de gör BG3 nu är ingen slump, det är spelet de velat göra från första början, det är vad som inspirerat hela Divinity-serien, så som Larian tolkar den. Att förvänta sig något annat är lite konstigt faktiskt.

Men jag känner igen diskussionerna, de hände när galningen som gjorde splatter-filmer skulle tolka Sagan om Ringen, och när snubben som gjorde Gremlins skulle tolka Harry Potter. Klart dessa regissörer satte sin personliga prägel, klart det fanns folk som tyckte att filmerna sög "jÄmFöRt MeD bÖcKerNA" - men sånt kommer alltid att hända, det betyder inte att det inte kommer att bli fantastiska spel i den anda som regissörerna tänkt den.

Men det kommer inte vara samma vision som någon annans. Det är stört omöjligt att fejdas med folks nostalgi.

Att avfärda andras åsikter genom att hävda att de härstammar från nostalgi (när du inte kan bevisa det) är både orättvist och förminskande.

Personligen spelade jag BG 1 och 2 för första gången när jag var 27-28, vilket var EFTER DOS. Skulle därigenom knappast säga att de har en nostalgisk känsla för mig.

Medlem
Skrivet av waeress:

@LeftOver: Om man börjar titta på detaljerna i gameplay och system är det verkligen inte en reskin.

Jag respekterar att du känner så, men jag håller absolut inte med.

Medlem

@LeftOver: Nej, ok. Ungefär på samma sätt som ME: Andromeda är en The Division reskin.

Medlem

Ser underbart lovande ut och jag är Hypad vilket jag sällan blir. Fast jag kommer nog inte spela detta på några år då jag har ingen dator som kommer palla spelet.

Medlem

Jag hade hoppats på isometrisk 2D men vad fan. Jag köper nog oavsett bara för namnet. Det måste testas innan jag hatar på automatik


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av LeftOver:

Att avfärda andras åsikter genom att hävda att de härstammar från nostalgi (när du inte kan bevisa det) är både orättvist och förminskande.

Personligen spelade jag BG 1 och 2 för första gången när jag var 27-28, vilket var EFTER DOS. Skulle därigenom knappast säga att de har en nostalgisk känsla för mig.

Så om det inte är nostalgi, vad är det? Hela argumentet att detta är en reskinned D:OS2 är baserat på vilka bevis då? Att de använder samma spelmotor och liknande ikoner? I så fall är varenda spel gjort i Unreal Engine 4 ett reskin av Daylight. Spelet är två år in the making och kommer inte ut i early access förrän i slutet på detta år. De som följde utvecklingsprocessen av just D:OS2 vet att enormt mycket hände och förändrades från första early access-releasen till det som till sist kom ut.

Hittills har jag bara hört känsloargument från de som ogillade presentationen. Vilka kommer från vadå? Förväntningar? Hype? Varifrån kommer dessa förväntningar och denna hype menar du?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

@RegularOriginal: ja hoppas att dom kommer så nära de går till D&D, för de verkar som att dom löst en del av det iaf.

men t.ex att kunna ta scrolls och kopiera dom in i sin spellbook som mage t.ex borde väl vara ett måste?
men hur kommer de gå med t.ex att använda sagda spells om dom har material components? är de nått dom bara räknar bort i så fall eller blir du tvungen att ha med dig fladdermus skit o sånt?

det är många grejer jag är ganska nyfiken på hur dom tänker lösa dom.

fast visst nån nämde de hela med trollkarls hattar och stilen dom hade för t.ex mage gubben, han såg inte direkt ut som en mage, så vi får väl se hur de blir med det.

men jag är nog bara glad att vi får mer av sånna här high fantasy spel och att dom inte är bara relegerade till MMO bara nuförtiden, ja har verkligen suktat efter dessa typ av spel.

Medlem

Larian är enda studion som skulle kunna göra ett värdigt BG 3.Med divinity serien visade dom detta helt klart.

Spelade alla orginal BG's, att bg3 kommer skilja sig från dom tror jag helt säkert. Passerat många år sedan dom kom, vill ha en värdig uppföljare i 202x mått vilket jag är säker på vi kommer få.

Medlem

Verkar ju trevligt. Ser inte alls turnbased som ett minus. Men jag hade föredragit om de hade försökt att översätta D&D 5e rakt av (Movement, Actions. Bonus Actions, Reactions) istället för att gå på spåret med Actionpoints som D:OS hade.

Ett köp blir det hur som helst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Jag har dessutom spelat (bords/)rollspelet i olika versioner (dock inte de nyaste).

Hög tid att du bänkar dig kring ett bord då. Den senaste versionen är mycket trevligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Men jag hade föredragit om de hade försökt att översätta D&D 5e rakt av (Movement, Actions. Bonus Actions, Reactions) istället för att gå på spåret med Actionpoints som D:OS hade.

Jag tyckte det var det vi såg i gameplay? Dom har movement, action och bonus action separata från varandra (dvs, du måste inte göra en viss sak i ordning) Reactions såg jag inte mycket av, men det är nog den svårare att få med.

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag tyckte det var det vi såg i gameplay? Dom har movement, action och bonus action separata från varandra (dvs, du måste inte göra en viss sak i ordning) Reactions såg jag inte mycket av, men det är nog den svårare att få med.

Absolut, nå ju närmare de håller sig Tabletop reglerna desto bättre för mig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har inte lirat Baldurs Gate men har kört Pillars of Eternity och jag tyckte att stridssystemet var väldigt tråkigt så jag är väldigt glad att Larian fortsätter med sitt turbaserade system för BG3.

Medlem

Spelade väldigt mycket BG1, Icewind Dale och Temple of Elemental Evil (lol) back in the day. Just pausandet tyckte jag funkade okej i IW men är nog inget jag hade velat återvända till, så turbaserat känns helt rätt. Tyckte även turbaserat funkade ypperligt i ToEE trots spelets många andra brister (som att det inte var färdigt, exempelvis).

Jag håller dock med om att det luktar lite väl mycket DOS om detta än så länge.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Vet inte om du försöker implicera att jag inte har spelat dessa spel, om så var fallet så kan jag meddela dig att jag har det. Jag har nog spelat varenda D&D-relaterad titel, inklusive alla gamla SSI-spel (Hillsfar, Curse of the Azure bonds, m.fl.) under 80-talet. Jag har dessutom spelat (bords/)rollspelet i olika versioner (dock inte de nyaste).

Spel som Divinity: Original Sin 1 och 2 tog mig tillbaks till de där första spelen, med en twist såklart. Larian har sin egna stil och humor (det som gör dem till ett varumärke). Att förvänta sig att Baldur's Gate 3 skulle vara precis som 1:an och 2:an är lite som att förvänta sig att Gordon Ramsey ska laga din mormors köttbullar. Inget Ramsey gör i köttbulleväg kommer att smaka som upplevelsen av att vara 9, vara hemma hos mormor och äta hennes köttbullar. Men i ärlighetens namn så är det "känslor" och nostalgi som gör dem till det de betyder, och "känslor" och nostalgi i all ära - men väldigt få/inga nya spel kommer att göra dig till 9 igen när du spelar, och de som kommer närmast är företag som CDPR och Larian.

Därför gillar jag det här. Folk som kör hela: "vI såG DiViNiTy 3, NäR kOmMeR vI få Se BG3!?!" har uppenbarligen inte riktigt koll på att hela Divinity-serien från första början var en blandning av Diablo och D&D. Att de gör BG3 nu är ingen slump, det är spelet de velat göra från första början, det är vad som inspirerat hela Divinity-serien, så som Larian tolkar den. Att förvänta sig något annat är lite konstigt faktiskt.

Men jag känner igen diskussionerna, de hände när galningen som gjorde splatter-filmer skulle tolka Sagan om Ringen, och när snubben som gjorde Gremlins skulle tolka Harry Potter. Klart dessa regissörer satte sin personliga prägel, klart det fanns folk som tyckte att filmerna sög "jÄmFöRt MeD bÖcKerNA" - men sånt kommer alltid att hända, det betyder inte att det inte kommer att bli fantastiska spel i den anda som regissörerna tänkt den.

Men det kommer inte vara samma vision som någon annans. Det är stört omöjligt att fejdas med folks nostalgi.

Tror en del av problemet, iaf som jag själv upplevde, var att de i princip exakt såg ut som DOS2 med andra karaktärer. Jag har absolut inget emot DOS2, och jag har inget emot att spelet utvecklats lite på dessa 20 år sedan föregångaren släptes, jag har heller inga illusioner att det kommer se helt annorlunda ut mot DOS2 eftersom spelet görs av samma studio i samma motor men nu var det allt för likt. De behöver göra något som särskiljer spelen mer än vad vi såg igår, GUIt var ju i princip rak copy paste från DOS2. Förhoppningsvis är detta något de ändrar och det bara är placeholders just nu då spelet fortfarande är i en tidig fas.
Grej 2 jag störde mig något enormt på och något som även stör mig bananas i DOS2 är pilars bana, de borde inte gå i en båge när man är på så nära håll. Blank range igår såg det ju nästan ut sim att pilen fjuttades iväg rakt upp en kort bit för att sedan landa på fienden, vet att jag är inne och petar på smådetaljer här men huj vad det störde mig.

Turnbased har jag inget problem med alls, för mig funkar det utmärkt, hur vi än vrider och vänder på det så kommer striderna vara annorlunda mot BG1-2 eftersom reglerna ser annorlunda ut i denna version (5th?) än 2.0 som BG1-2 använde.
Detta är egentligen det enda jag personligen har att klaga på, tösen man fick som companion kändes sjukt emo-teen dock så henne får de gärna göra om men annars så.

Vad Larian än gör kommer folk klaga, folk klagade ju tom på remaksen av baldurs gate 1-2 för de var inte tillräckligt Baldurs gate 1-2. Som jag sa på PCGs stream igår så fanns det personer som klagade på att Fallout 2 inte var Fallout 1 så det är nog ofrånkomligt. Jag ser dock ingen annan som är bättre lämpad att göra BG3 just nu än Larian. Obsidinan har, även om jag gillade PoE så var de lite för.. stela och opersonliga på något vis (2ans seglande bland öar var inget för mig alls tbh) så de går bort enligt mig.

Min hypenivå är även om jag ha dessa små klagomål på 12 av 10!

Om någon kan lyckas med detta så är det Larian, GO LARIAN!

Frilansare

Har funderat och fnulat nu, över vad jag tycker om det här egentligen. Kommer med åsikter i Fragzone-Fredag i eftermiddag. 14:00!

Medlem

Turnbased...jahopp. Får man skippa denna då tyvärr. FAAAAAN!

123
Skriv svar