21:00 smäller det – helkväll med Baldur's Gate III!

Robot
21:00 smäller det – helkväll med Baldur's Gate III!

Showen förväntas hålla på i 90 minuter, så lägg läsken på kylning och poppa popcorn.

#baldurs-gate-iii, #larian-studios


phi
Medlem

Make way evil! I'm armed to the teeth and packing a hamster!

Frilansare

20:50 - inställt pga corona...

Vem tror ni "hemlig gäst" är? RA Salavtore? Drizzt? Boo? Lukas Kristjanson eller någon från det gamla gardet?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vem tror ni "hemlig gäst" är?

Dunno, men Jesse Cox är ju (också?) host.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr

Jaha, det hade jag ingen aning om. Skön timing att sätta sig vid datorn 20:57 då.

Frilansare

Sjukt opeppig vänt-musik. Tack Pax/Stadia...

Ambassadör
Xbox

Är det här soundtracket? oO


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Sjukt opeppig vänt-musik. Tack Pax/Stadia...

Jag trodde datorn hängt sig. 😬

Frilansare

Haha, de vet hur man sätter stämningen!
"Det är ju DATAspel, vi måste ha blipp-blopp-musik!"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha, de vet hur man sätter stämningen!
"Det är ju DATAspel, vi måste ha blipp-blopp-musik!"

Haha urk


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Nu börjar det! (7 minuter för sent, skandal!)

Medlem

Ser bra ut för att vara alpha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Frilansare

Haha party wipe

Medlem

Alltså jag älskar Divinity... men jag hade hoppats på mer Baldurs Gate feeling.

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite för mycket Divinity och lite för lite Baldur's Gate av det som visats. I alla fall för mig.

Medlem

känns inte alls som baldurs gate. Att det är turnbased är en miss. Striderna med pause knapp va ju helt oslagbart i de tidigare delarna. Kunde lika gärna gjort Dos 3 istället. Sedan saknar jag musiken. skulle anställd Michael Hoenig för soundtrack

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Lite för mycket Divinity och lite för lite Baldur's Gate av det som visats. I alla fall för mig.

Skrivet av dean:

känns inte alls som baldurs gate. Att det är turnbased är en miss. Striderna med pause knapp va ju helt oslagbart i de tidigare delarna. Kunde lika gärna gjort Dos 3 istället. Sedan saknar jag musiken. skulle anställd Michael Hoenig för soundtrack

Mm. Lite den tanken jag hade när jag såg screenshoots (inte sett gameplay ännu). Känns mer som en Divinity spin-off.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

DOS 2 är ju ett av tidernas bästa RPG, så jag är definitivt inte besviken. Att det luktar Divinity lång väg kan ju bero på att det är en del kvar att göra också. D&D är turnbased i grunden, så att folk klagar på det kanske inte gillar D&D?

Som någon på YouTube skrev: "Its almost like they used an engine that was used on a really successful game, shocker!"


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Divinity Original sin 2.5 ser ju bra ut men när skulle dom visa Baldurs Gate 3 ?

Original Sin 2 ReSkin - men då det inte finns hur många spel som helst av denna typ lär man ju skaffa det ändå...

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

DOS 2 är ju ett av tidernas bästa RPG, så jag är definitivt inte besviken. Att det luktar Divinity lång väg kan ju bero på att det är en del kvar att göra också. D&D är turnbased i grunden, så att folk klagar på det kanske inte gillar D&D?

Som någon på YouTube skrev: "Its almost like they used an engine that was used on a really successful game, shocker!"

Tror inte folk ogillar DOS stridstystem utan att de mer hade väntat sig strider som påminner om de gamla BG spelen. man ska inte underskatta männsikors nostalgi. Nu har ju de spelen dock rätt många år på nacken så för de som inte kört de gamla spelar det väl ingen roll.

Medlem

riktigt glad att det inte är rtwp, finns inget sämre system för combat

Medlem
Skrivet av superlim:

riktigt glad att det inte är rtwp, finns inget sämre system för combat

Är också glad att det är turn-based som DnD är, även om Baldur's Gate 1 och 2 inte var det.

Medlem

RNG är verkligen inget för mig, och denna presentation visade precis varför.

Medlem

@Luciphear: Exakt, de har sagt redan från dag ett att de kommer vilja följa D&D 5e så långt de kan, och därför kommer ju givetvis stridssystemet vara turn based, jag förstår inte hur någon kan var förvånad över detta.

Tycker det ser grymt ut såhär långt!

Medlem

Såklart man kommer ser DOS2 feelings det är faktiskt samma devs eller? Då använder det deras egen engine (Divinity engine 2) antar jag eller en uppgradering, tror jag. Jag tycker det har faktiskt lagt mer saker och gjort spelen väldigt intressant. Blir kap 100% DOS2 är en av det favo spel. Så jag tror detta blir lika nice dock kommer jag köpa den under early access men, kommer att vänta full release. kanske gör en sneak peak


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

@dean: Ärligt talat tror jag att 90% av de som gnäller aldrig startat BG 1/2, i vanlig internet rage tradition.

Medlem

Fattar inte varför så många tydligen är inne på att detta måste ha real-time-with-pause gameplay som de gamla spelen för att kunna vara bra?

RTwP var ju det sämsta med de gamla CRPG spelen; baldur's gate, neverwinter nights osv. Stå där och hacka på en fiende, pseudo-ARPG style, tills den dör. Vad är så fantastiskt med det? Fanns ju ca 0 taktik i det stridssystemet och det blev så petigt att detaljstyra mer än 1 karaktär i strider att man sket i det, spelade 1 karaktär som ens "main" och lät AI'n göra vad den vill med resten.
D&D reglerna som Baldur's Gate använder sig av är ju också till 100% turordningsbaserade

Sen kan man ju ha åsikter om att det som visades upp kanske inte hade samma atmosfär som de gamla Baldur's Gate spelen, med det var å andra sidan bara en kort sekvens av en pre-alpha.

123
Skriv svar