Massor av Diablo 4-nytt! Blizzard snackar actionbar, coop och monster

Robot
Massor av Diablo 4-nytt! Blizzard snackar actionbar, coop och monster

Det ska bli enklare än någonsin att dra åt helvete med en kompis.

#blizzard, #diablo-iv


Medlem

Om blizzard sköter det här rätt kan de verkligen få upprättelse för senaste årens dumheter!
Jag är smått hajpad!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det kanske hade varit lämpligt med en länk till blogginlägget i fråga?
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23308274/diablo-iv-qu...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ULTRADENNIS:

Det kanske hade varit lämpligt med en länk till blogginlägget i fråga?
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23308274/diablo-iv-qu...

Miss av mig, tack!


signatur
Medlem

Jag tycker det känns som de förenklar spelet för mycket.

Väldigt förenklat UI
Simpelt skill träd
Förenklade items med attack/defense

Det kan säkert bli bra men det ororar mig att de väljer denna approach.

Medlem

Jo, det var ett väldigt matigt blogginlägg. Tur att man kan tipsa FZ och få en sammanfattning, orkade faktiskt inte läsa igenom hela själv.

Gnällkuk
Skrivet av necrolock:

Jo, det var ett väldigt matigt blogginlägg. Tur att man kan tipsa FZ och få en sammanfattning, orkade faktiskt inte läsa igenom hela själv.

https://youtu.be/AO40FW6ZRbU


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag tycker det känns som de förenklar spelet för mycket.

Väldigt förenklat UI
Simpelt skill träd
Förenklade items med attack/defense

Det kan säkert bli bra men det ororar mig att de väljer denna approach.

Jag såg heller inte item slots för varken shoulders, bracers eller belt. Otroligt oroväckande om de tar bort all form av offset-itemization. Sen ska ju sets i och för sig spela mindre roll i D4, men ändå. Gear-management behövde verkligen inte förenklas.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Låter trevligt.

NuZ
Testpilot

Tack men nej tack. Actiblizz har förbrukat mitt förtroende. Kul för de som gillar spelet och stödjer det företaget men jag gör det inte


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag tycker det känns som de förenklar spelet för mycket.

Väldigt förenklat UI
Simpelt skill träd
Förenklade items med attack/defense

Det kan säkert bli bra men det ororar mig att de väljer denna approach.

Håller med, tycker dem ska köra något nytt och mera vågat för göra varje spell speciell.
Diablo 3 har ju något av det tråkigaste system jag någonsin spelat i ett arpg....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ser smarrigt ut. Deras förtroende är inte det bästa men blir det ett bra spel så blir det.

Medlem

undrar hur många år bort det ligger bara, typ 2-3 ??

Medlem

Jag tycker det ser intressant ut och är försiktigt optimistisk.

Medlem

Ser ut som ett simplifierat D2 med ny grafik, pretty much. Tror jag håller mig ifrån Blizz ett tag framöver.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ser grymt lovande ut, bra att de involverar communityn, skönt att slippa inventory-tetris från D3 osv. Älskar looken också, mörkt och gritty.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

"Kan bli bra. Kan bli dåligt."

- FZ


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Fortfarande lika dålig grafik. Och blizzard som utvecklar det.
Alltså blir det ett dåligt spel som ändå får ett sektliknande community.

Medlem

Investera i bra AI, och mer complicerade träd en mix av wolcen(så det fungerar och buggfrit och poe)

Sen gör bossarna SVÅRA med faser så det känns som bossar och att dom tar tid att döda och det känns som en raidboss som i wow.

Dom bör titta på wow lite när det gäller mekaniker där även vanliga mobs är ett hot det är ju ett action rpg, men tycker det inte bara ska vara hjärndöda me smash fighter. får väl se hur det blir.

och det behöver inte vara 100000 mobs på skärmen för vara ett action rpg dom kan faktist göra vissa strider mindre med mobs men starkare stats ist.

En mix är ju bra rum/events där dörrarna låses och du hamnar i fight helt oväntat emot random mini bossar som är hand designade och spells och stats och spells scalar med level osv såklart.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag tycker det känns som de förenklar spelet för mycket.

Väldigt förenklat UI
Simpelt skill träd
Förenklade items med attack/defense

Det kan säkert bli bra men det ororar mig att de väljer denna approach.

Helt enig. Det var en av orsakerna till att Diablo 3 blev ett sådant fiasko jämfört med Diablo 2. Visst det fanns de som gillade det rejält neddummade och förenklade spel som Diablo 3 blev och de kommer säkerligen gilla Diablo 4 även om det dummas ned ytterligare till mobilspels nivå. En av effekterna av detta har varit att andra spel kunnat växa fram inom samma genre som fått bärkraftiga playerbases.

Diablo 4 kommer bara kunna lyckas fullt ut om det tar mer inspiration från Diablo 2 och andra spel med mer komplexa karaktärsutvecklingssystem som ger mer valfrihet och replayability, som tex Grim Dawn och liknande. Att fortsätta i Diablo 3s anda och till och med dumma ned det ytterligare kommer inte bli bra. Tyvärr så ger deras uttalanden fel vibbar. Det må vara oskyldigt att de låter alla items ha samma size i inventoryt men det är ett tecken på hur de kör vidare med Blizzards fallerade "less is more" tänk.

Detta feltänk började med WoW som dummade ned alla mer komplexa MMOs som kom före eftersom Blizzard insåg att skall man nå en massmarknad för att ägarna skall ha råd med lyxjakter och kunna köpa sig öar så måste man anpassa sin speldesign efter den svagaste länken i kedjan. Det innebär att lägga nivån så lågt att till och med farmor och oskar 4 år klarar av att spela spelet med morsans stulna kreditkort.

Medlem

Kommer bli kul att testa när det kommer, hoppas de lyckas.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

"Kan bli bra. Kan bli dåligt."

- FZ

Vilket dom förtjänar efter 3an.

Avstängd

Controller support för PC är den bästa nyheten på länge!

Medlem
Skrivet av ULTRADENNIS:

Det kanske hade varit lämpligt med en länk till blogginlägget i fråga?
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23308274/diablo-iv-qu...

Händer allt för ofta här att de inte länkar till källorna. :/

Medlem

@Lasrod: Håller helt med. Jag vill ha ett spel man där man kan grotta ner sig i detaljer och optimering. Tycker Diablo 2 hade många bra mechanics som 3:an tyvärr tagit bort. Gillar även PoEs skillträd.

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Om blizzard sköter det här rätt kan de verkligen få upprättelse för senaste årens dumheter!
Jag är smått hajpad!

Sluta säg Blizzard. Det är Actizzard som är vid rodret. Blizzard själva kan vilja hur mycket som helst att skapa ett bra spel men i slutändan är det andra beslutsfattare ovanför som kan orsaka skada på spelet. Samma sak gäller med Dice och EA eller alla spelstudios under EA.

Hursomhaver, blir det bra så blir det bra. Jag utgår ifrån att kommer att bli kul att spela igenom alla karaktärer en gång och sedan är det över.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Sluta säg Blizzard. Det är Actizzard som är vid rodret. Blizzard själva kan vilja hur mycket som helst att skapa ett bra spel men i slutändan är det andra beslutsfattare ovanför som kan orsaka skada på spelet. Samma sak gäller med Dice och EA eller alla spelstudios under EA.

Hursomhaver, blir det bra så blir det bra. Jag utgår ifrån att kommer att bli kul att spela igenom alla karaktärer en gång och sedan är det över.

Har ingen betydelse, jag riktar kritik och beröm till de som utvecklat ett spel oavsett vem som sitter med plånboken ovanför.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad Diablo 4 behöver är en mörk, fräsh och välskriven singelplayer kampanj med multiplayer som bara bonus.
Focus på grundspelet och finslippa multiplayern med tiden.
Så har D2 nått sin status och D3 reparerat sin dåliga release.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Det är väldigt svårt för mig att tro att det inte kommer vara många besvikna när detta släpps. Sen är det mycket möjligt att spelet kommer att utvecklas till något bra. Så var det med både D2 och D3.

Problemet nu är att när D2 och D3 släpptes var inte Blizzard lika hatade som EA och företagets själ bestod inte av Activisions corporate kostymnissar utan av folk som hade mer passion. Men vi får se.

Jag har tappat allt förtroende för Blizzard men det betyder inte att jag aldrig möjligtvis kommer ge dem en chans i framtiden.

Medlem

ser fint ut, men jag är verkligen ingen loot grindare.
jag kommer nog spela igenom de för storyn och hoppas att de kommer va värt köpet enbart för det.

har aldrig förstått mig på det tänket,
"grinda loot för att slå spelet hårdare än vad man redan gjort"
vad är poängen med det? grejen är väl att man ska varva spelet och uppleva det?

123
Skriv svar