3 sämsta spelen ni spelat

utan ordning:

War Gods : N64
No man´s sky: pc
Starbound: pc


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Big Rigs: Over the Road Racing
Misstänker att många provade detta efter att det uppmärksammades av bl.a. AVGN, men för min del så upptäckte jag det av en ren slump när ett demo följde med nån speltidning (antagligen PC Gamer) jag prenumererade på.
Det var kul i nån minut när man insåg att accelerationen var obegränsad när man backade, men så fort den känslan lagt sig så fanns det ingenting mer att hämta.

Duke Nukem Forever
Var det någon som trodde att detta faktiskt skulle bli bra?
Jag tyckte att Duke Nukem 3D var kul en gång i tiden men hade väldigt låga förväntningar på Forever efter allt utvecklingsstrul. Trots det lyckades spelet med bedriften att vara avsevärt sämre än väntat, med urtrist gameplay och fruktansvärt daterad och oinspirerad humor. Ett riktigt bottennapp.

Little Big Adventure
Kan tänka mig att detta är en av de mer kontroversiella åsikterna i tråden, eftersom LBA ofta hyllas som ett av de bättre spelen från mitten på 90-talet. För min del är det dock en av mina absolut tråkigaste spelupplevelser någonsin. Det beror antagligen till stor del på att jag var väldigt ung när det begav sig och det är mycket möjligt att jag skulle få en helt annan uppfattning idag, men om jag utgår ifrån den känsla som finns inpräntad i mitt minne så platsar spelet på denna listan.

Medlem
Skrivet av sp0de:

Hej!
Inspirerad av en tweet av Calle där han listade sina 3 sämsta spel så insåg jag att jag inte fixade att lista mer än ett. Duke nukem forever.

Vad är era tre sämsta spel ni provat?

Blir mer och mer sugen på att testa Duke nukem forever för att se hur dåligt det är. Kanske nästa steam rea.

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Kommer att tänka på 3 spel till 3 olika maskiner..

Rambo The Videogame - Baker Team (PC)
Toejam & Earl (Mega Drive)
Adventures of Rad Gravity (NES)

Riktiga skitspel, håll er borta.

Bubblare.. Sonic (MD), Dragons Lair (NES) och Aztec Adventure (c64)

Toejam and Earl till Mega drive är ett riktigt bra spel speciellt när det begav sig 1991.

Medlem

pirates of the caribbean till Xbox360 är verkligen inget höjdarspel. Dock inte buggigt. Finns en hel del icke licenserade NES spel som är sjukt dåliga och buggiga också. Riktigt dåliga och buggiga spel kan dock vara rätt underhållande att spela dock.

Inaktiv

@one63: nej absolut inte. För mig är det samma sak som att man tittar på TV-serier multiplayer. Den som ser klart Game of Thrones först vinner. Eller ser avsnitten flest ggr eller nåt.
Sen är spelen jag nämnde helt enkelt inte bra designade. Kräver mer av spelen än så

Medlem
Inaktiv

Varför Magicka?

Medlem

@Jiminy: nej, jag baserar det på att jag helt enkelt inte gillade spelet eller sean murray heller för den delen.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skrivet av anon_119148:

Tack! Jag vill dock tillägga att jag inte känner någon avsky mot enskilda trådskapare utan mot det här allmänmänskliga fenomenet som det uppenbarligen är. Varför ska vi lägga tid och energi på att ge oss in i diskussioner som per definition är omöjliga att nå ett tillfredställande svar?

Jag håller med, men jag tror det finns två olika typer av approacher. Den ena är ”vilket är det sämsta spelet” eller nämn era ”fem bästa spelupplevelser”. Det blir ju lite mer en kulsprutartråd där alla slänger ut sig ganska fort sina listor. Men man kan ju också fråga ”Vad kännetecknar ett dåligt spel enligt er” eller ”Vad är bra bandesign enligt er”. Där kanske man kan få mer utvecklande svar och folk lär sig saker. Men det ger nog mindre klicks, likes och svar kanske.

Men jag tycker samtidigt sånt här är kul 😁 Mina tre sämsta spel är:

1. Tom Clancy Breakpoint
2. Krustys Super Fun House (N64)
3. Assasins Creed Odyssey

Avstängd

1. Clash of the titans
2. The sims 4
3. Handtrallan


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av Fenix:

@Jiminy: nej, jag baserar det på att jag helt enkelt inte gillade spelet eller sean murray heller för den delen.

Citera hela inlägget är du snäll. Har varken tid eller lust att gå bakåt massa sidor för att se vad du svarat på.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Japp. Detta är lite halvorelaterat men jag börjar bli så jävla less på alla trådar på FZ om olika ämnen där åsikter är som fakta och det ska tjafsas.

Jag kan ha fel men tycker mig ha sett senaste tiden en ökning av detta där man ska prata om bästa/sämsta spelet/pizzan/filmen som att det ens går att komma fram till när folk kommer från olika platser och har olika preferenser och smak.

Ingen tvingar mig att läsa trådarna men bara av att se rubriken till höger räcker för att lägga pannan i djupa veck och sucka.

Nu blev detta lite längre och gnälligare än tänkt men det är få saker jag kan tänka mig på rak arm så hjärndött att diskutera bästa pizzerian på internet om man bara tar 10 sekunder och tänker efter varför det är helt meningslöst.

Det är tröttsamt om det ska _tjafsas_ om det, men det är ju inte trådens fel i sig. Att veta vilka spel folk ansett som sämst genom åren kan vara underhållande, att börja tjafsa om andras spelåsikter i en sån tråd är ganska efterblivet. Stor skillnad.

Medlem

Svårt , men för mest besviken på ligger ju Aliens Colonial Marines på topplistan åtminstone.

Medlem

Finns såklart mycket skit å elände som man plöjt genom åren.
Men nyligen så gick jag igenom en trave PS1 titlar som jag fått till skänks...
Och däribland hittade guldkornet Freestyle MotoCross McGrath vs Pastrana!

Kan inte med ord beskriva hur mina öron reagerade när ja körde igång det haha!

Asså jeezus, stackars den som växte upp med dethär förskräckliga skitspelet.
Lyckligtvis hade jag en N64 med det fantastiska TopGear Hyper Bike.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jiminy:

Citera hela inlägget är du snäll. Har varken tid eller lust att gå bakåt massa sidor för att se vad du svarat på.

Sista inlägget på förra sidan.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Citera hela inlägget är du snäll. Har varken tid eller lust att gå bakåt massa sidor för att se vad du svarat på.

jag är inte snäll


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Commando Lybia (C64)
Rise of the Robots (Amiga)
E.T. (Atari 2600)


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Zelda Breath of the wild - Tyckte verkligen illa om det. Allt från de dåliga vapnen till pusslen. Kändes som en dålig indie Assassins creed kopia med kass budget. Slipper ju spendera pengar på uppföljaren iallafall. Hade väldigt skoj med Links awakening remaken däremot.

Twisted metal - Kan tyvärr inte förstå vad som är grejen med den här serien. Tråkiga karaktärer med svårstyrda bilar.

Shadow of the colussus, Last guardian - Försökte att gilla dom. Fick småfina historier men allt annat är segt och utdraget.

Medlem

GTA 3 är kanske det sämsta spelet jag har spelat eftersom jag tyckte allt var dåligt, lite häftigt i början men annars bara rätt kass. När GTAVC kom så började jag gilla serien på riktigt.

Men sedan vet jag inte, jag blev besviken på Two point hosptial och har inte försökt testa det igen, kanske att man börjar gilla den när man spelar den mer. Tredje? Nä kommer fan inte på något.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

utan ordning:

War Gods : N64
No man´s sky: pc
Starbound: pc

wtf Wargods? Har haft hur kul som helst med det spelet, dock till PC. Var det spelet överlag du inte gillade eller var det just till N64?

Medlem

Alltså man har ju lirat massor av skitspel som man typ bara gett upp om och sedan avslutat. De sämsta är väl egentligen de som fått en hypad innan och som när de väl har släppts varit urusla.

Med det sagt, här kommer min lista.

1) NHL 15
EA hade tagit ett extra år på sig för att göra ett så bra spel som möjligt för den nya generationen. Det vi fick var ett väldigt nedbantat spel som helt saknade massor av spellägen från den förra generationen.

2) World of Warcraft: Warlords of Draenor
Vilken genomusel expansion det där ändå var va? Större delen gick ut på att häcka i sin Garrison...Få raids och en story som blev än mer obegriplig.

3) Uncharted Drake's Fortune
Vilket piss det här var, tråkig combat en klättring som är sämre än random äventyrsspel från ps2 och en story fylld av plumpa skämt...

Medlem

Alone in the dark (Xbox 360)
Alan Wake
A hat in time

Medlem

jag har spelat fantastiskt många dåliga spel genom tiderna men om jag bara koncentrerar mig på närtid så är det:

FFVII remake
CP2077
bf2042

som gjort mig mest less och besviken.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av quadratis:

såna här trådar slutar ju alltid med att folk nämner jättepopulära spel bara för att "se på mig! jag är minsann inte som er andra!" och sen börjar folk käbbla.

https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/...

japp. jag är redan triggered! Men som mormor sade: "enn kan tia" [göingeskånska]


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Alltså visst hade man kunnat dra något obskyrt okänt Bibel-NES-spel ur röven som knappt ens var ett spel för denna tråden, men av de spel som faktiskt FÖRSÖKTE och hade ambitionen att vara något bra så måste jag säga att Battlefield 2042 hamnar väldigt högt upp på min lista av absoluta skitspel.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Japp. Detta är lite halvorelaterat men jag börjar bli så jävla less på alla trådar på FZ om olika ämnen där åsikter är som fakta och det ska tjafsas.

Jag kan ha fel men tycker mig ha sett senaste tiden en ökning av detta där man ska prata om bästa/sämsta spelet/pizzan/filmen som att det ens går att komma fram till när folk kommer från olika platser och har olika preferenser och smak.

Ingen tvingar mig att läsa trådarna men bara av att se rubriken till höger räcker för att lägga pannan i djupa veck och sucka.

Nu blev detta lite längre och gnälligare än tänkt men det är få saker jag kan tänka mig på rak arm så hjärndött att diskutera bästa pizzerian på internet om man bara tar 10 sekunder och tänker efter varför det är helt meningslöst.

Det började för ett par några år sedan, det blev helt plötsligt ett skifte då fler och fler sådana här trådar skapades. Typ som att det är det enda sidan är till för nu. Som en enda stor enkätportal.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Av dom jag fortfarande äger är valen lätta.

3. Ride to Hell: Retribution
Går nästan att spela men så gott som allt är så oslipat det kan vara.

2. Simon the Sorcerer 3D
Kontrollerna/kameran är ordentligt trasiga som tillsammans med låg-poly grafiken och extremt tråkigt gameplay gör det nästan ospelbart.

1. Zombieville
Ofärdigt spel där ingenting fungerar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det började för ett par några år sedan, det blev helt plötsligt ett skifte då fler och fler sådana här trådar skapades. Typ som att det är det enda sidan är till för nu. Som en enda stor enkät portal.

Kommer från personen som jag inte har sett säga en enda positiv sak sen jag joinade FZ.

För mig så är det Witcher spelen, den urusla combaten förstör spelen för mig helt.

Medlem

Spiderman till ps5
Horizon forbidden West Ps5
Witcher 3


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar