Nya rykten: remaken/omtolkningen av Knights of the Old Republic görs inte hos EA

Robot
Nya rykten: remaken/omtolkningen av Knights of the Old Republic görs inte hos EA

Om Obsidian får för sig att fräscha upp KotOR 1 och 2 så hade inte jag klagat i första taget.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Så länge EA håller sina flottiga fingrar borta från kotor så bryr jag mig inte om det blir en remaster eller remake


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

O..Obs..Obsidian, is that you?

Jag hade smällt av.


signatur

Jump in.

Medlem

Härligt med tanke på att EA har några år kvar med licensen, då kan de ju arbeta på kotor i kanske 5 år för att ge en värdig super remake

NuZ
Testpilot

Köpte det till Xbox 2003 och spelar det ibland fortfarande. Köpte det på PC också för några år sedan. Fantastiskt spel. Kanske inte står sig grafiskt nu men herregud vilket spel. Skulle bli väldigt glad om de gjorde en uppföljare eller en remake


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tänker att det här relaterar till ryktena om att det är på gång filmer som utspelar sig i nån slags "the old Republic"-tid. Då är det ju inte så konstigt om det kommer nya spel också.

Skrivet av Keima:

Härligt med tanke på att EA har några år kvar med licensen, då kan de ju arbeta på kotor i kanske 5 år för att ge en värdig super remake

Hade ju varit bättre att de låtit gamla spel vara och utveckla något nytt... Eller ska vi för all framtid bara traggla gamla spel om och om igen?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hoppas det Bluepoint Games. De har samarbetat med EA förut och brukar alltid leverera bra shit.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hade ju varit bättre att de låtit gamla spel vara och utveckla något nytt... Eller ska vi för all framtid bara traggla gamla spel om och om igen?

Nu hänger jag inte med, så vitt jag vet kommer det bara 1 remake i år FF7R det är väl inte så många remake spel?

Skrivet av Keima:

Nu hänger jag inte med, så vitt jag vet kommer det bara 1 remake i år FF7R det är väl inte så många remake spel?

Remasters och remakes har dominerat på senare år. Spelare vill köra sina gamla spel i nytt utförande.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar