Roblox, spelet du knappt känner till, värderat till 4 miljarder dollar

Robot
Roblox, spelet du knappt känner till, värderat till 4 miljarder dollar

Ganska imponerande för ett spel med barn som främsta målgrupp.

#roblox


Medlem

Fast barn är ju största målgruppen, lättast att lura dem. Får sina föräldrar att köpa skins osv.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fr0gg0.:

Fast barn är ju största målgruppen, lättast att lura dem. Får sina föräldrar att köpa skins osv.

Föräldrar kan också säga "nej".


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Föräldrar kan också säga "nej".

Är du säker på det?

Grafikfejs
Paradox Interactive

Min äldsta son (13) spelar fortfarande Roblox emellanåt, mellan sessionerna i Rainbox Six: Siege och Assassins Creed. Finns en drös spellägen där som tydligen är roliga även för äldre kids.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Det är en samling kloner av riktiga spel fast mycket sämre... enligt mig. 11-åringen hade lan här hemma och de spelade roblox mest då alla har det och det mesta är tillgängligt. Ungarna har ju inget tålamod eller intresse till att "fixa" de riktiga spelen till sina datorer så då vänder dem sig till roblox för att du får spela direkt... Tycker det förstör hela känslan av ett lan och är en mycket tråkig utveckling av spelvärlden. Kanske höjs kvalitén med åren men men.

Dock har min son fått upp intresse av att administrera och leda roleplay-servrar så det är väl bra.

Medlem

Jag har väldigt kul tillsammans med mina barn och roblox.
De kör på paddorna och jag på xboxen.

Medlem

Nackdelen är alla som vill tjäna pengar på att sälja skit för robux.
Fördelen är ju att det finns nått för alla. Enkla platformare (obbys) kan även den mindre spela. Och dottern vill bygga sin egen Roblox grej nu. Nån super avancerad historia... Jag tänker att en sån där platformare kanske vore en bra start.

Skägg.
10 Chambers

Mitt stora problem är att många är så genomdesignade för att få folk att spendera Robux, små skinner boxes for kids.


signatur
Medlem

Har man barn så är det här spelet inte något konstigt. Snarare en självklarhet.

Gnällkuk

Har inga egna barn, eller känner någon som har barn som spelar Roblox men har känt till det länge. Ska ärligt säga att jag inte visste vad det gick ut på dock, trodde det var en Minecraft-kopia.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

De ungar jag träffar spelade någon slags ninja-spel i Roblox som tokiga innan de gick över till Fortnite och Overwatch.

Medlem

Min dotter har fått robux ett par gånger när det handlat om banor som kostar, eller som något byggspel där det kostade lite att kunna bygga fler våningar.

Skins etc är tvärt nej på däremot.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Min sexåring spelar Roblox som besatt. Än så länge har det inte kostat oss ett öre. Har fått aktivera diverse filter, för vissa banor han spelade var inte särskilt lämpade för sexåringar.

1
Skriv svar