Recension – Wolcen: Lords of Mayhem

Medlem

Jag tycker Grim Dawn borde nämnas som ett bra alternativ istället för enbart poe.

Gen
Medlem

För 30€ lär de 25-30h jag kommer att lägga på spelet vara värt pengarna. Hade spelet kostat 60€ hade det definitivt varit en annan femma.

Medlem

Det är bara synd för det kunde ha varit så mycket bättre, dom hade behövt nått år till på sig.

Medlem

Haft en ganska bra upplevelse överlag i spelet. De enda buggarna jag stött på har nog varit varit mest störande grejer, som att man inte lyckats sälja något på första försöket eller problem med att plocka upp saker från marken och så självklart monster som är osynliga och som fastnat i gränslandet mellan kartan och tomrummet.

Jag spelade ganska mycket offline (kan vara värt att nämna), eftersom spelet väldigt tydligt inte fungerar/fungerade att köra online stabilt eller ens alls. Jag vet inte om bugg-förekomsten i spelet är större online, men online-upplevelsen har överlag varit sämre

Rekommenderar offline

spela ensam

Medlem

Jag håller med @Gen, för de pengar jag betalat för spelet och de timmar jag förväntas lägga (typ bara story å lite till) så ser jag det som ett bra köp Kör solos och inte ens klar med akt 1 men har inte råkat ut för några buggar.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skrivet av heady89:

Gillade detta betydligt mer än PoE och D3. Köttigt och tung combat var de jag fastnade för direkt, inget annat aRPG tkr jag lever upp till samma nivå, sedan är det ju snyggt satan också.

Har mest klagomål på voice-acting, cutscenes och lite buggar här och där, men helt klart ett grymt spel. Delar inte missnöjjet och hade nog själv satt 3/5 och 4/5 när buggarna är borta.

PoE har ju funnits i evigheter, det om något har haft stora problem och varit ospelbart. Var de står idag tkr ja är en orättvis jämförelse.

Kolla upp hur länge Wolcen har varit i early access så ser du också att spelet borde kommit längre än vad det är idag. Men ja, som sagt det har potential och det sa jag ju faktiskt med men ospelbart just nu för mig. Tyvärr är jag ju lite för hård kritiker ibland kan jag väl erkänna. Men jag lirade PoE i början med och det värsta de spelet upplevde då, vad jag fick erfarenhet av iaf var extrem rubberbanding.

Medlem
Skrivet av Dralion:

Jag tycker Grim Dawn borde nämnas som ett bra alternativ istället för enbart poe.

Tycker det är en helt annan typ av ARPG, tycker inte att Grim Dawn och PoE är så lika faktiskt. Det går liksom inte att ersätta det mera storybaserade Grim Dawn som är mera begränsat med PoE och allt som finns där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

Kolla upp hur länge Wolcen har varit i early access så ser du också att spelet borde kommit längre än vad det är idag. Men ja, som sagt det har potential och det sa jag ju faktiskt med men ospelbart just nu för mig. Tyvärr är jag ju lite för hård kritiker ibland kan jag väl erkänna. Men jag lirade PoE i början med och det värsta de spelet upplevde då, vad jag fick erfarenhet av iaf var extrem rubberbanding.

Ja de var definitivt ospelbart i CO-OP i omgångar, jag kommer ihåg desync och allt möjligt. Nu har jag inte kört det på X antal år dock.

Medlem

Surt att det finns nästintill noll build defining legendary items. Endgame endast höjer samma tråkiga stats till oändligheten.

Medlem

måste ju dock kasta in att grim dawn är bättre


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Himla orättvist att två helt olika personer har sin egna åsikt om två olika spel.

Tack för inlägget!

Medlem

Köpte spelet igår, lagt ner 4 timmar haft 3 buggar var av en boss levde sitt egna liv. Spelet är grymt underhållande. Men buggarna måste fixas, än så länge är Spelet 3 av 5 för mig.

Medlem

Om kampanjen är värt det så är det allt jag behöver, skiter i endgame och sånt. Men plockar upp nångång i framtiden.
Har exempelvis inte kört Grim Dawn med expansionerna än.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

En ny patch har redan lanserats. Jag väntar nog ett par veckor innan man tar upp spelet igen


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har 100 timmar spelade sedan release, absolut har det sina fel, och med gårdagens patch som nerfade sönder melee, ännu mer fel. Men det var 4/5 tills igår, idag är det en 1/5, när dom tänkte att vi tar bort det enda som gjorde spelet roligt ifrån folk.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag har 100 timmar spelade sedan release, absolut har det sina fel, och med gårdagens patch som nerfade sönder melee, ännu mer fel. Men det var 4/5 tills igår, idag är det en 1/5, när dom tänkte att vi tar bort det enda som gjorde spelet roligt ifrån folk.

Vänta lite nu. Så du gav spelet 4/5 för en vecka sen när det var näst intill noll utmaning i endgame med OP builds som bleeding edge men nu när dom nerfat för mer utmaning och för att folk har GNÄLLT på att builds är för OP så får det helt plötsligt 1/5. Haha wtf😂 Folk gnäller fan hela tiden från höger och vänster. Lugna ner er lite! Inget arpg är balanserade efter 2 veckor!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vänta lite nu. Så du gav spelet 4/5 för en vecka sen när det var näst intill noll utmaning i endgame med OP builds som bleeding edge men nu när dom nerfat för mer utmaning och för att folk har GNÄLLT på att builds är för OP så får det helt plötsligt 1/5. Haha wtf😂 Folk gnäller fan hela tiden från höger och vänster. Lugna ner er lite! Inget arpg är balanserade efter 2 veckor!

Detta! Helt fantastiskt att folk inte insett att det skulle komma nerfs/fixes på spelet när det i princip fanns noll utmaning för vissa builds och massor redan farmade endgame utan något som helst motstånd öht.

Fattar inte hur folk resonerar ibland...

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Detta! Helt fantastiskt att folk inte insett att det skulle komma nerfs/fixes på spelet när det i princip fanns noll utmaning för vissa builds och massor redan farmade endgame utan något som helst motstånd öht.

Fattar inte hur folk resonerar ibland...

Haha Word!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tycker det är en helt annan typ av ARPG, tycker inte att Grim Dawn och PoE är så lika faktiskt. Det går liksom inte att ersätta det mera storybaserade Grim Dawn som är mera begränsat med PoE och allt som finns där.

Mina 2000 timmar i GD säger annorlunda. Har inte nog inte testat hälften av möjliga klasskombos och nog bara en bråkdel av möjliga builds. Nu var det länge sedan jag körde PoE men att säga att GD inte går att jämföra med andra ARPG känns fel. I och med expansionen Ashes of Malmouth är GD det spel som gett mig mest Diablo känsla och det blev inte sämre med senaste expansionen.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vänta lite nu. Så du gav spelet 4/5 för en vecka sen när det var näst intill noll utmaning i endgame med OP builds som bleeding edge men nu när dom nerfat för mer utmaning och för att folk har GNÄLLT på att builds är för OP så får det helt plötsligt 1/5. Haha wtf😂 Folk gnäller fan hela tiden från höger och vänster. Lugna ner er lite! Inget arpg är balanserade efter 2 veckor!

Du är förmodligen inte i end game gissar jag på. Du säger alltså att du tycker att det är en bra mechanic att ju bättre gear du får, desto svårare blir spelet, desto långsammare, desto tråkigare blir spelet? Det finns en orsak till att PoE vinner över Diablo i end game, det är för att i PoE blir du snabbare, du clearar fortare och du har mer roligt. I Diablo straffas du med bra gear om du vill pusha grifts, det blir långsammare, det blir tråkigare. Samma nu med Wolcen, istället för att vi hade kul, så blir det nu tråkigare, pga att ju längre upp du kommer i expeditions, ju långsammare blir spelet, det är ett ARPG, det ska gå snabbt. Så är det bara.

Medlem

Jag gillar spelet! Dock är slut bossarna på acterna så förbannat obalanserade jämfört med resten av spelet. Jag och polaren gjorde säkert 20 försök på act1 bossen, igår kom vi till act 2 bossen och dog och dog och dog, tills vi bestämde oss för att gå och lägga oss och göra ett nytt försök i kväll... båda gångerna har vi speccat om för att försöka maximera block/dodge etc. Vette fan hur vi ska lyckas med fas 2 på act 2 bossen. Igår kändes det helt meningslöst.

Medlem

Det finns brister med spelet, men likväl finns det brister med recensionen. Den faller i fällan att bara säga vad som är fel eller inte fel, utan att ge detaljer eller förslag om hur vissa aspekter skulle kunna förbättras. Det är den enkla vägen ut. Jag kan själv inte förneka en viss jävighet eftersom jag har haft kul med spelet, men ser framförallt brister i kreativiteten vad gäller konversationer, frånvaron av mer lekfulla inslag samt möjligheten till djupdykning i världen. Det sistnämnda kommer fram till viss del i talang-trädets trivia(ibland är det bara att ge efter för allitterationen), men eftersom det är klass-relaterat saknas, till större delen, koppling till storyn. Det där blev lite för jävla långdraget...fan....

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är betydligt mer än bristen på endgame som gör att Wolcen får lägre betyg. Och det är en tvåa fylld av hopp om förbättringar med tiden.

Är detta ett spel som ni eventuellt kan tänkas återkomma till och recensera ytterliggare en gång?

Det är nämligen något jag har reflekterat lite över, spel vars releases har varit präglade av problematik, dåligt innehåll och stark negativ kritik men vid senare skede gjort en helomvändning och gjort spelet bättre. Ett prima exempel av detta är No Man's Sky vars release var, minst sagt, katastrofal men som mottog innehålsmatiga uppdateringar och progressivt fick folk att ändra åsikt.

Medlem

Blir ett köp om ett år eller två när det är hyfsat optimerat.
Dåligt optimerade spel är endast huvudvärk och inte värt varken tid eller pengar.

12
Skriv svar