Xbox Series X blir 12 teraflops stark

Medlem

Prestanda har jag i PC-burken, konsolen (ps4) har jag endast för alla grymma exclusivetitlar. Microsoft kan slänga in alla världens terraflops, har dom inte spel så kommer iallafall jag inte köpa den ändå, det är väl inte terraflopsen man vill åt eller?

Medlem

@Sillgam:

Vad har herren rökt för något om du påstår detta ?

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är så många som gör multiplayer-spel att det nog är smartare att komplettera marknaden mad titlar som Last of Us, Spider-Man, God of War med flera.

Tycker det är rätt dåligt med multiplayer spel, i vart fall storydrivna coop spel som är något att ha..

NuZ
Testpilot
Skrivet av RachelW:

Prestanda har jag i PC-burken, konsolen (ps4) har jag endast för alla grymma exclusivetitlar. Microsoft kan slänga in alla världens terraflops, har dom inte spel så kommer iallafall jag inte köpa den ändå, det är väl inte terraflopsen man vill åt eller?

Xbox är en utgivare som råkar ha en konsol också. Så länge du är i Windowsmiljö på PC och ev. Köper deras spel så vinner de på det. De tillhandahåller en lösning att spela deras spel billigare än med en PC bara (xbox konsol). Även Sony sneglar ju på att fokusera på att vara utgivare med släpp på flera plattformar då det är billigare än att sälja konsoller med förlust. Titta EA, Ubisoft, Actiblizz osv. Går rätt bra för dem.

Xbox kommer nog med grymma titlar snart också som Halo, Grounded och hoppas på Fable. Spela på TV i soffan och när frun vill titta på Farmen eller nått hoppar man till PC och fortsätter sin sparning. Eller varför inte med dosan kopplad till telefonen och kör Xcloud på bussen till jobbet. Xbox har en vision och pengarna/viljan/kraften bakom sig att leverera bigtime denna gång.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Realtidsrenderad ray-tracing i spel är fortfarande så pass nytt att jag inte räknar med mer än rätt begränsat stöd för det, oavsett hur många floppar eller tekniker med flashiga namn de klämmer in.
Ny prestandakrävande teknik, som ska pressas in i ett litet chassi där det måste tas hänsyn till värme, energibehov, ekonomiska faktorer och leveranssäkerhet hos leverantörerna.
Man kan jämföra med Ps3, 360,full HD var en grej, men det kom inte utan alltför stora kompromisser så det var få titlar som nyttja det

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Du tror alltså att sony endast kommer att utveckla 8 spel under hela generationen?

Förresten...
Sony har själva sagt att dom kommer tillverka färre spel den kommande generationen.
Hög kvalitet, men färre.
Sedan går ju fler garanterat till PC, HZ2 t.ex.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

123
Skriv svar