Ond eller god i rollspel - hur spelar du?

Medlem

Vill alltid vara ond men failar i första dialogvalet.
Typ som i verkligheten..

Medlem

Jag vill i ett spel komma så långt borta från hur jag själv är. Mao spelar jag alltid som supersnygg tjej. Och ond. Att vara ond rakt igenom har jag dock aldrig lyckas med. Det är så inpräntat i mig att vara hygglig.


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Jag spelar alltid som Clint Eastwood i de klassiska western-filmerna. Dvs god, men med fokus på att jag själv ska nå framgång. Chaotic good(?).

Medlem

Jag brukade spela skapligt neutrala karaktärer tills jag spelade Fallout 3. Då kom jag på att man kunde spränga en hel stad i luften, vilket ju absolut inte gick att motstå. Karmamätaren kunde nog inte komma lägre efter det så det var bara att gå all in och köra på.

Efter det har jag spelat de flesta rollspel som jag lirat ond (Witcher 2 och 3 undantagen jag kommer på nu). Blood Mage i Dragon Age, Renegade i Mass Effect bl.a.

Medlem

Väldigt få spel gör ett bra jobb med att spela ond, speciellt i jämförelse med om man spelar god. Kommer bara på Mask of the Betrayer och Planescape såhär på rak arm.

Medlem

Är det ett bra spel som jag spelar om, så spelar jag som båda. Men vanligtvis god/snäll vid första genomspelningen.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

100% god! De få gånger jag försöker vara the bad guy får jag dåligt samvete och mår lite illa...

Medlem

Per automatik så spelar jag alltid god. Detta på grund av att de spel som jag spelat inte (i min mening) gett någon större fördel att vara ond gentemot god. Man missar så mycket om man spelar ond att det inte är värt det.

Har dock testat några onda genomspelningar i Fable 1 & 3. Roligt, men jag måste verkligen tvinga mig till det.


signatur

Submission is for the weak

123
Skriv svar