EA bannar Fifa-proffs från samtliga EA-spel

Medlem
Skrivet av Average Bro:

Nu är Kurt hyfsat speciell, men stor majoritet av er som kommenterat har ingen aning om den större historien här (vilket flera medger).

Det som menas med att de inte vågar att han vinner, eller representerar, är mycket för han är den enda pro (fd) och/Eller content creator som på riktigt vågar säga allt som är fel med FIFA och EA, hur mycket skräp de kommer undan med. Alla andra nämner det eller håller med men vågar aldrig stå för det officiellt.

Och tro mig, det är oändligt med fel hur EA hanterar FIFA och sina spelare här. Läs ni på om ni vill, så kanske ni finner att det finns en liten del av er som hade tyckt det var bra att Kurt finns (fanns nu då kanske). Inte fullt ut eftersom är rätt jobbig och jag klarar inte av kolla på honom själv, men att någon stod upp för resten, om än på fel sätt, behövs fortsatt.

Ändamålen helgar inte alltid medlen, det går inte att bete sig precis hur som helst och förvänta sig att vara över eventuella konsekvenser.

Det finns otaliga exempel på hur han beter sig som ett svin, när han i stället kunde framfört kritiken på långt mycket bättre sätt.
För visst, EA behöver kritik allt som oftast, men Kurt framför den på ett sätt som inte direkt gör att han förtjänar något stöd. Det är ingen rättighet att delta i EAs onlinespel, och det finns andra ställen han kan spy sin galla på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Esri:

Yepp, självklart att springa omkring i en sport och skrika en massa saker åt folk kan orsaka att spelaren åker på en varning, men det är för många företag inom E-sport som bannar spelare för det som du säger är banter bara för att de vill bli av med dem. Det har ALLTID varit så inom idrott, spelarna psykar motståndarna genom förolämpningar eller annat trash talk, det är helt ok och är en del av idrotten. Däremot om du springer omkring och hotar spelarna att du ska döda dem och deras familj då går du för långt.

Kollar man själv under alla år man har spelat spel så om alla spelare som har "hotat" mig skulle ha blivit bannade så hade jag haft 10.000:tals bans under mig, folk skriver och säger saker hela tiden som vissa kan tycka vara stötande, själv så bryr jag mig inte, om motståndaren blir förbannad och börjar skrika på grund av att jag spelare bättre än dem så ser jag det som en seger.

Personligen hatar jag den delen av idrotten och fattar inte hur det har blivit ”en del”. Jag hoppas att e-sporten arbetar för att det inte blir en del av den.

Ps: banter ser jag i sig som ok, men suck my balls, eller fuck you ser jag inte som banter utan bara förolämpningar, och det tycker jag esporten ska sträva emot ds

Medlem
Skrivet av Average Bro:

Nu är Kurt hyfsat speciell, men stor majoritet av er som kommenterat har ingen aning om den större historien här (vilket flera medger).

Det som menas med att de inte vågar att han vinner, eller representerar, är mycket för han är den enda pro (fd) och/Eller content creator som på riktigt vågar säga allt som är fel med FIFA och EA, hur mycket skräp de kommer undan med. Alla andra nämner det eller håller med men vågar aldrig stå för det officiellt.

Och tro mig, det är oändligt med fel hur EA hanterar FIFA och sina spelare här. Läs ni på om ni vill, så kanske ni finner att det finns en liten del av er som hade tyckt det var bra att Kurt finns (fanns nu då kanske). Inte fullt ut eftersom är rätt jobbig och jag klarar inte av kolla på honom själv, men att någon stod upp för resten, om än på fel sätt, behövs fortsatt.

Nä. Det finns alltid folk som går över gränsen med "kritik", till en nivå där det börjar kännas lite otäckt, det är det det handlar om.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ändamålen helgar inte alltid medlen, det går inte att bete sig precis hur som helst och förvänta sig att vara över eventuella konsekvenser.

Det finns otaliga exempel på hur han beter sig som ett svin, när han i stället kunde framfört kritiken på långt mycket bättre sätt.
För visst, EA behöver kritik allt som oftast, men Kurt framför den på ett sätt som inte direkt gör att han förtjänar något stöd. Det är ingen rättighet att delta i EAs onlinespel, och det finns andra ställen han kan spy sin galla på.

Detta kommer backfire på EA, som inte kan lösa problem med en person. Att på stream spotta på EA märke och kalla dem rats osv. är långt under vad som är coolt, och jag orkar inte följa killen själv som sagt. Dock är det fasen få spel och företag som förtjänar galla mer än FIFA och EA. Och jag tycker det ska bli oerhört intressant att se efterspelet till detta.

Finns mer än en orsak varför han snabbt blev top 3 streamer i spelet efter han blev bannad. Att vågar vara kritisk är en av dem, var nog flera som samlades runt sina klagomål.

Castro, EAs "golden boy" som kallats här, gör extremt mycket skit, men han rörs inte som ett exempel på "abuse" och "håna motsåndare". Men att dessa två är de största visar också på hur communityt ser ut överlag.

Medlem
Skrivet av nils45:

Nä. Det finns alltid folk som går över gränsen med "kritik", till en nivå där det börjar kännas lite otäckt, det är det det handlar om.

Ok, tror jag följt scenen överlag. Vissa saker är extremt barnsliga (spotta logga i höstas), men vet inte när det var otäckt. Och följer inte Kurt alls så ser inte vanliga streams, bara det som blir lite större på grund av innehållet.

Medlem

Ansiktsuttrycket på Kurt i er artikelbild är som "EA had it coming" men blev en backfire av rang

Beter man sig som en idiot får man snällt betala priset


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag hade ingen aning om vem han var före detta men vad jag läst på nu så verkar det inte finnas några bevis för att han har hotat personer? Utan det är bara generellt riktat mot EA, inga personliga attacker, förutom en gång när han pratade om deras Community Manager men då utan hot.

Sen tycker jag även att EA hanterat detta dåligt genom att inte sköta detta personligen med honom utan istället hänga ut honom totalt på internet utan att ge bevis för vad han gjort.
"Shaming" kallas det tror jag?

Men sen kan jag hålla med många andra om hans beteende som inte är bra, men då ska man kanske även banna 90% av alla andra spelare?

Medlem
Skrivet av Average Bro:

Nu är Kurt hyfsat speciell, men stor majoritet av er som kommenterat har ingen aning om den större historien här (vilket flera medger).

Det som menas med att de inte vågar att han vinner, eller representerar, är mycket för han är den enda pro (fd) och/Eller content creator som på riktigt vågar säga allt som är fel med FIFA och EA, hur mycket skräp de kommer undan med. Alla andra nämner det eller håller med men vågar aldrig stå för det officiellt.

Och tro mig, det är oändligt med fel hur EA hanterar FIFA och sina spelare här. Läs ni på om ni vill, så kanske ni finner att det finns en liten del av er som hade tyckt det var bra att Kurt finns (fanns nu då kanske). Inte fullt ut eftersom är rätt jobbig och jag klarar inte av kolla på honom själv, men att någon stod upp för resten, om än på fel sätt, behövs fortsatt.

Njaaa världens bästa Fifa spelare (just nu) Tekkz gick även ut och sa att ingen gillar årets fifa och att "anyone can win" och konstaterade att spelet inte är bra i en intervju.

Han gjorde det dock utan massa svordomar eller spottloskor på EAs logotyp.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Njaaa världens bästa Fifa spelare (just nu) Tekkz gick även ut och sa att ingen gillar årets fifa och att "anyone can win" och konstaterade att spelet inte är bra i en intervju.

Han gjorde det dock utan massa svordomar eller spottloskor på EAs logotyp.

Och insåg direkt att han inte kan prata vidare om det. Kommer inte heller fortsätta att inte dra i det.

Precis som MoAuba som typ slutat / vill sluta spela det spel han fortsatt är världsmästare i typ?

Eller nepenthez som säger något är tråkigt eller inte bra, sedan come on EA. För att sedan, självklart då det är hans leverne, göra alla SBC och spela 4 timmar om dagen.

Hugegorilla är väll liknande, tycker spelet är katastrof men kan inte dra det vidare eftersom han är pro.

Osv osv.

Spelet har extremt många flaws, och EA gör samma sak är efter år för dra in sina pengar. Släpper ett öppnare spel med skull gap, patchsr bort det och gör allt jämnare.
Gratis content I år att Grinda för är bättre, gameplay, servers osv sämre eller lika dåligt som innan.
Se kan inte balansera något för fem öre och vad de än gör så är extremt defensiv för stark med AI hjälp. Spelet är dessutom snarkfest att kolla på på grund av detta.

Medlem
Skrivet av Average Bro:

Och insåg direkt att han inte kan prata vidare om det. Kommer inte heller fortsätta att inte dra i det.

Precis som MoAuba som typ slutat / vill sluta spela det spel han fortsatt är världsmästare i typ?

Eller nepenthez som säger något är tråkigt eller inte bra, sedan come on EA. För att sedan, självklart då det är hans leverne, göra alla SBC och spela 4 timmar om dagen.

Hugegorilla är väll liknande, tycker spelet är katastrof men kan inte dra det vidare eftersom han är pro.

Osv osv.

Spelet har extremt många flaws, och EA gör samma sak är efter år för dra in sina pengar. Släpper ett öppnare spel med skull gap, patchsr bort det och gör allt jämnare.
Gratis content I år att Grinda för är bättre, gameplay, servers osv sämre eller lika dåligt som innan.
Se kan inte balansera något för fem öre och vad de än gör så är extremt defensiv för stark med AI hjälp. Spelet är dessutom snarkfest att kolla på på grund av detta.

Jag hatar all grindcontent som finns nu. Det är så urbota efterblivet att man ska behöva bara enbart sinnessjuka lag när man själv har ett mediokert lag och ha en stor nackdel direkt från start bara för att man inte pallar spela Fifa 4 timmar om dagen. Spelet bör inte främja att den som spelar mest eller lägger mest pengar på spelet ska få en fördel (på annat sätt än att man blir bättre om man spelar mer).

Om topic så är Kurt en manbaby, men uppenbarligen en manbaby som behövs. Ingen annan vågar ju kritisera skiten.

12
Skriv svar