EA bannar Fifa-proffs från samtliga EA-spel

Robot
EA bannar Fifa-proffs från samtliga EA-spel

Kurt får inte vara med längre.

#ban, #ea, #fifa


Medlem
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Precis...who?!

Men spelar man inte eller har inge intresse alls för Fifa så finns det en risk att man inte vet vem personen är

Medlem

Exakt vad skulle EA förlora på att han blev den största FIFA-streamern? Han verkar uppenbarligen väldigt självcentrerad.

Medlem
Citat:

They didn’t want me competing at events cos they were scared I’d win them

Låter som något en egocentrisk person skulle säga.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

...utan rädsla för trakasserier eller missbruk...

Medlem

Litet ego verkar han ju inte ha iaf vad skulle dom förlora på om han blev den bästa lixom hans logik brister

Medlem
Skrivet av Sapiens:

...utan rädsla för trakasserier eller missbruk...

Mm, kommer ifrån ett företag som om de hade haft möjlighet hade de tagit betalt för varje gång du startade spelet som ett jävla flipperspel.

Sen så självklart så kan spelare säga dumma saker men kom igen, i alla sporter jag har deltagit i så har folk alltid varit kaxiga, sagt "dumma" saker till varandra när man har spelat, däremot efteråt så har man skakat hand och lämnat utan några som helst problem. Sen får gärna EA visa vad det är han har sagt och hur han har hotat EA anställda så kanske man kan lita på dem, men jag antar att de aldrig kommer göra det.

Redaktör
Skrivet av Esri:

Mm, kommer ifrån ett företag som om de hade haft möjlighet hade de tagit betalt för varje gång du startade spelet som ett jävla flipperspel.

Sen så självklart så kan spelare säga dumma saker men kom igen, i alla sporter jag har deltagit i så har folk alltid varit kaxiga, sagt "dumma" saker till varandra när man har spelat, däremot efteråt så har man skakat hand och lämnat utan några som helst problem. Sen får gärna EA visa vad det är han har sagt och hur han har hotat EA anställda så kanske man kan lita på dem, men jag antar att de aldrig kommer göra det.

De skriver "abuse", vilket översatt inte syftar på "missbruk" som beroende, utan på att spelet används på fel sätt.

Men oavsett EA:s lootlådor och annat så gör de väl rätt i att försöka stoppa kasst beteende hos spelare? Jag personligen har svårt att se varför det ska vara okej att bete sig som ett arsle i sport eller på nätet, även om man blir sams sen. Vad är poängen liksom? Ja, jag fattar att man blir upprörd, men nånstans får man försöka behärska sig. Och även om man säger saker i stridens hetta så blir man i många sporter utvisad eller avstängd om domaren hör det.


signatur
Medlem

Jag säger inte att EA är ett fantastiskt företag men killen verkar inte ha så mycket självinsikt - "End of the day I have never said anything I shouldn’t have"


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Pansarknekt

Denna nyhet höjde min förmiddag avsevärt


signatur

Ooooh the drama!

MEG
Medlem

Med den information som finns i denna artikel så tycker jag inte EA har gjort fel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det är ju inte riktigt en engångsföreteelse heller.

https://twitter.com/JarbaFifa/status/1190371139912163329?s=20

Medlem

Sånt har ju hänt andra proffs med. League of legends/Riot bannade väl nån förra året för samma uppförande. Man kan ju inte bete sig hur man vill speciellt om man har ett offentligt ansikte och roll.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

De skriver "abuse", vilket översatt inte syftar på "missbruk" som beroende, utan på att spelet används på fel sätt.

Men oavsett EA:s lootlådor och annat så gör de väl rätt i att försöka stoppa kasst beteende hos spelare? Jag personligen har svårt att se varför det ska vara okej att bete sig som ett arsle i sport eller på nätet, även om man blir sams sen. Vad är poängen liksom? Ja, jag fattar att man blir upprörd, men nånstans får man försöka behärska sig. Och även om man säger saker i stridens hetta så blir man i många sporter utvisad eller avstängd om domaren hör det.

Nej det ska mycket till, både inom fotboll och hockey och brottning då jag sysslat med alla. I princip ska du slänga handskarna och slåss rent ut sagt.

Lite banter hör till sporten.

Skulle vilja säga att på internet , ja hårda internet är folk hårdare mot varandra, och utnyttjar sina chanser till att banna sina meningsmotståndare.

Medlem

Kanonbra av EA. Äntligen tar de lite ansvar. Bort med skiten som härjar och förstör!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

De skriver "abuse", vilket översatt inte syftar på "missbruk" som beroende, utan på att spelet används på fel sätt.

Men oavsett EA:s lootlådor och annat så gör de väl rätt i att försöka stoppa kasst beteende hos spelare? Jag personligen har svårt att se varför det ska vara okej att bete sig som ett arsle i sport eller på nätet, även om man blir sams sen. Vad är poängen liksom? Ja, jag fattar att man blir upprörd, men nånstans får man försöka behärska sig. Och även om man säger saker i stridens hetta så blir man i många sporter utvisad eller avstängd om domaren hör det.

Ah kom på efteråt att översättningen inte blev 1 till 1. Och visst är det drygt med arslen i spel. Forfarande går det inte bara ignorera hur största inkomstkällan i spelet är ett glorifierat hasardspel.

Sila mygg och svälja kameler.

Medlem

Förmodligen är han bara en komplett idiot.HF@EA

Geeks Gaming

Tja, är man så dum så man hotar och förolämpar någon som betalar ut så stora turneringspengar till en så känns det som att det inte kom som en överraskning.

Nåja, tur för honom att fortnite fortfarande finns

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ah kom på efteråt att översättningen inte blev 1 till 1. Och visst är det drygt med arslen i spel. Forfarande går det inte bara ignorera hur största inkomstkällan i spelet är ett glorifierat hasardspel.

Sila mygg och svälja kameler.

Finns något som kallas konstruktiv kritik. Av det lilla jag sett av Kurt verkar han inte ens kunna stava till det.

Medlem

låter som en tönt, har han verkligen gjort det som står i artikeln så förtjänar han ju det... fjant

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Nej det ska mycket till, både inom fotboll och hockey och brottning då jag sysslat med alla. I princip ska du slänga handskarna och slåss rent ut sagt.

Lite banter hör till sporten.

Skulle vilja säga att på internet , ja hårda internet är folk hårdare mot varandra, och utnyttjar sina chanser till att banna sina meningsmotståndare.

Yepp, självklart att springa omkring i en sport och skrika en massa saker åt folk kan orsaka att spelaren åker på en varning, men det är för många företag inom E-sport som bannar spelare för det som du säger är banter bara för att de vill bli av med dem. Det har ALLTID varit så inom idrott, spelarna psykar motståndarna genom förolämpningar eller annat trash talk, det är helt ok och är en del av idrotten. Däremot om du springer omkring och hotar spelarna att du ska döda dem och deras familj då går du för långt.

Kollar man själv under alla år man har spelat spel så om alla spelare som har "hotat" mig skulle ha blivit bannade så hade jag haft 10.000:tals bans under mig, folk skriver och säger saker hela tiden som vissa kan tycka vara stötande, själv så bryr jag mig inte, om motståndaren blir förbannad och börjar skrika på grund av att jag spelare bättre än dem så ser jag det som en seger.

Medlem
Skrivet av rosski:

Det är ju inte riktigt en engångsföreteelse heller.

https://twitter.com/JarbaFifa/status/1190371139912163329?s=20

Hahah, men snälla nån... helt rätt av EA.

Medlem

När man sitter och streamar ett spel representerar man faktiskt spelet i sig ganska mycket, sitter man då och skriker och hotar folk samtidigt så kanske man inte gör andra spelare så sugna på att börja spela spelet? vad vet jag? Men det är så jag reagerar på streamers som härjar för mycket.

Medlem

Kurs med Kurt, oj snacka om blast from the past 😄

Medlem
Medlem

Han ser ut som en pajas och låter som en pajas. Ingen sörjer för honom.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Står inte ut med folk som har spel 'rejsing'-stol.

I said it, come get me, ya'll!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Står inte ut med folk som har spel 'rejsing'-stol.

I said it, come get me, ya'll!

Du är en hjälte.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Nu är Kurt hyfsat speciell, men stor majoritet av er som kommenterat har ingen aning om den större historien här (vilket flera medger).

Det som menas med att de inte vågar att han vinner, eller representerar, är mycket för han är den enda pro (fd) och/Eller content creator som på riktigt vågar säga allt som är fel med FIFA och EA, hur mycket skräp de kommer undan med. Alla andra nämner det eller håller med men vågar aldrig stå för det officiellt.

Och tro mig, det är oändligt med fel hur EA hanterar FIFA och sina spelare här. Läs ni på om ni vill, så kanske ni finner att det finns en liten del av er som hade tyckt det var bra att Kurt finns (fanns nu då kanske). Inte fullt ut eftersom är rätt jobbig och jag klarar inte av kolla på honom själv, men att någon stod upp för resten, om än på fel sätt, behövs fortsatt.

12
Skriv svar