Ägare av Xbox Ones Cyberpunk 2077 kan uppgradera till Xbox Series X-versionen utan extra kostnad

Robot
Ägare av Xbox Ones Cyberpunk 2077 kan uppgradera till Xbox Series X-versionen utan extra kostnad

"Gamers ska aldrig tvingas köpa samma spel två gånger"

#cyberpunk2077, #cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #nyhetstips, #xbox-series-x


Medlem

*every game publisher disliked that*
Speciellt Take two / Rockstar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Säg det till Bethesda så många gånger man ska behöva köpa om Skyrim pga olika versioner/plattformar.

Avstängd

Ska bli väldigt intressant att se om dom håller det dom säger för Playstation versionen också.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox

Så himla bra!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ph4st:

Säg det till Bethesda så många gånger man ska behöva köpa om Skyrim pga olika versioner/plattformar.

Fast special edition versionen var gratis på pc för dom som köpt originalet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Ska bli väldigt intressant att se om dom håller det dom säger för Playstation versionen också.

Gör dom det inte så skjuter dom sig själv i foten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Good guy CDPR!

Viktigt att komma ihåg är att detta inte är garanterat för alla Xbox-spel. Microsofts first-party titlar kommer alltid ha det men utöver det så är det varje studios beslut om man nyttjar Smart Delivery eller ej.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Lätt köp till Xbox då. Den snyggaste konsolversionen denna generation och nästa.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Lätt köp till Xbox då. Den snyggaste konsolversionen denna generation och nästa.

😂😂

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Lätt köp till Xbox då. Den snyggaste konsolversionen denna generation och nästa.

Sitter du med information ingen annan har tillgång till?

Är man bara ute efter snyggast så är ju PC att föredra


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Jag äger The Witcher 3 på tre olika plattformar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kan någon förklara varför man köper en xbox 2020? Jag ser det som en självklarhet att köra playstation och det med den simpla anledningen; Spel.
Är det ett spel som kommer till allt? då kör jag på pc.
Annars har ju playstation väldigt många exclusive's och xbox har?
Låter la lite halvdryg men är generellt nyfiken på varför man köper en xbox helt enkelt.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Sitter du med information ingen annan har tillgång till?

Är man bara ute efter snyggast så är ju PC att föredra

Han skrev konsolversion inte alla format.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Kan någon förklara varför man köper en xbox 2020? Jag ser det som en självklarhet att köra playstation och det med den simpla anledningen; Spel.
Är det ett spel som kommer till allt? då kör jag på pc.
Annars har ju playstation väldigt många exclusive's och xbox har?
Låter la lite halvdryg men är generellt nyfiken på varför man köper en xbox helt enkelt.

Folk som inte har en gaming pc

Jag skulle själv kört på xbox om jag inte spelade på pc. Tycker den har bättre kontroll,ui och xbox live.

Jag har playstation pga som du sa exklusiviteterna och resten spelar jag på pc

Avstängd
Skrivet av Flugsaft:

Han skrev konsolversion inte alla format.

Mmm.. men ribcage verkar hålla snyggheten i ett spel väldigt väldigt högt och då undrar man ju varför han överhuvudtaget kör på konsol. Verkar till och med vara det allra viktigaste.

Sen om man backar några år så vågar jag nästan garantera att grafik och kraft inte var så viktiga för honom. Före One X alltså


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Är man bara ute efter snyggast så är ju PC att föredra

Håller verkligen med, föredrar man inte att spela på konsol och är grafik det enda man är ute efter så är PC det allra bästa. För att inte tala om spelbiblioteket.

Skrivet av DrAg00nEn:

Sen om man backar några år så vågar jag nästan garantera att grafik och kraft inte var så viktiga för honom. Före One X alltså

Jag skulle kunna sitta och ljuga och påstå saker om dig också, men det är väl onödigt att sjunka så lågt. Jag har alltid tyckt om bra grafik, både på Amiga, NES, Playstation och Xbox.

Medlem

Tog mig en bra stund att fatta att Xbox series x inte är Xbox One x. Korkat namn.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lokander:

Kan någon förklara varför man köper en xbox 2020? Jag ser det som en självklarhet att köra playstation och det med den simpla anledningen; Spel.
Är det ett spel som kommer till allt? då kör jag på pc.
Annars har ju playstation väldigt många exclusive's och xbox har?
Låter la lite halvdryg men är generellt nyfiken på varför man köper en xbox helt enkelt.

För att det är en bättre helhetslösning helt enkelt om man inte har en PC. Med gamepass, bästa kontrollen, Live, och nu 15 nya studios så kommer nästa generation xbox bli mycket bra. För ditt ps4 har bakåtkompatibilitet så du kan spela alla bra spel från andra generationer? Mitt kan inte det iaf och de 4 spelen på 7år som PS fans tjatar om är lagom drygt. Jag spelar oftast på PC och Xboxet. PS4at har jag bara rört för Uncharted, GoW och spiderman. PS3an hade mycket bättre spel för min del. Så ja, det börjar bli lagom drygt med samma kommentar om och om igen. Hoppas du är nöjd med Sony som jag är nöjd med MS. Synd bara att Sony ej har gått ut med någon info om PS5 än dock och hoppas jag kan köra guldkornen från PS3. Men de gör säkert remake på remake istället som denna generation. Mjölka kossan så att säga


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Lätt köp till Xbox då. Den snyggaste konsolversionen denna generation och nästa.

Japp här med. Fast köper det på One.

Inaktiv

Vad menar det med att inte behöva köpa samma spel två gånger? Gäller det Witcher 3 också som finns på 4 olika plattformar eller gäller detta från och med nu?

NuZ
Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Ska bli väldigt intressant att se om dom håller det dom säger för Playstation versionen också.

Beror på om Sony tillåter det också. Alltså erbjuder en tjänst som nu Xbox gör. De förlorar intäkter precis som utgivaren gör och handlar endast om service till kunderna. MS är så mycket större företag så de har råd. Vet inte om Sony gör det samma faktiskt, tveksam. Bara kolla alla remakes och ”enchanted” versioner som kommit senaste åren

Skrivet av anon_119148:

Vad menar det med att inte behöva köpa samma spel två gånger? Gäller det Witcher 3 också som finns på 4 olika plattformar eller gäller detta från och med nu?

Tror du missuppfattar saken. Det är alltså om du äger spelet på t.ex Xstation 2 så behöver du inte köpa det till det nyare Xstation 3. Men om du äger det på Playbox 1 från ett helt annat företag så får du det inte magiskt på Xstation 3.

Dock har ju Xbox en del egna utgivna spel som du äger på både PC och xboxet samtidigt. Hoppas du förstår hur jag menar?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Lokander:

Är det ett spel som kommer till allt? då kör jag på pc.

Playstation spelen kommer komma på PC med, kanske inte alla till en början dock.
Sen blir fler multiplat (konsol), samtidigt som Sony sagt att dom kommer dra ner rejält på spelproduktionen.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Beror på om Sony tillåter det också. Alltså erbjuder en tjänst som nu Xbox gör. De förlorar intäkter precis som utgivaren gör och handlar endast om service till kunderna. MS är så mycket större företag så de har råd. Vet inte om Sony gör det samma faktiskt, tveksam. Bara kolla alla remakes och ”enchanted” versioner som kommit senaste åren

Tror du missuppfattar saken. Det är alltså om du äger spelet på t.ex Xstation 2 så behöver du inte köpa det till det nyare Xstation 3. Men om du äger det på Playbox 1 från ett helt annat företag så får du det inte magiskt på Xstation 3.

Dock har ju Xbox en del egna utgivna spel som du äger på både PC och xboxet samtidigt. Hoppas du förstår hur jag menar?!

Aha på så vis, det tog jag ju för givet på samma sätt som att spel på Xbox One kan spelas på Xbox One X

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Sitter du med information ingen annan har tillgång till?

Är man bara ute efter snyggast så är ju PC att föredra

Möjligen efter man spenderat en likvärdig kostnad närmare 4st Xbox Series X.
Sen är inte RDNA2 GPU:n ens släppt än som ren PC version, utan presenteras om drygt en vecka av AMD.

Phil Spencer bekräftar 12TF RDNA 2 GPU med hårdvaruaccelererad Direct X ray tracing


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Avstängd
Skrivet av Ac3 Toni:

Sen är inte RDNA2 GPU:n ens släppt än som ren PC version, utan presenteras om drygt en vecka av AMD.

Ah ok. Så Xbox series x är släppt menar du?

Skrivet av Ac3 Toni:

Playstation spelen kommer komma på PC med, kanske inte alla till en början dock.
Sen blir fler multiplat (konsol), samtidigt som Sony sagt att dom kommer dra ner rejält på spelproduktionen.

Jösses. Vad blir nästa påhitt? Att Sony sagt att det inte blir någon ps5?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Aha på så vis, det tog jag ju för givet på samma sätt som att spel på Xbox One kan spelas på Xbox One X

Ja men one x är ju bara en ”pro” version av nuvarande generation. Inte en ny


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Ah ok. Så Xbox series x är släppt menar du?

Jösses. Vad blir nästa påhitt? Att Sony sagt att det inte blir någon ps5?

Fruktansvärt drygt svar tycker jag. Men det är min åsikt. RDNA2 kretsen presenteras snart av AMD. Men som det ser ut nu är det den kretsen som byggs i XSX. AMD har ingen APU i nuläget som är på 12TFlop så blir rätt billigt kontra PC i ”likvärdig” prestanda då konsol är väldigt skalad i layers och head på allt typ. Ja Sony har släppt och kommer nu högst troligt släppa sina utgivna spel på även PC då det är en ”annan” marknad och fler spel säljer. Det är fler spel totalt som pengarna rullar in som utgivare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Men.... Men.... Men..... Pengar då? Måste ha mer pengar!


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Fruktansvärt drygt svar tycker jag. Men det är min åsikt. RDNA2 kretsen presenteras snart av AMD. Men som det ser ut nu är det den kretsen som byggs i XSX. AMD har ingen APU i nuläget som är på 12TFlop så blir rätt billigt kontra PC i ”likvärdig” prestanda då konsol är väldigt skalad i layers och head på allt typ. Ja Sony har släppt och kommer nu högst troligt släppa sina utgivna spel på även PC då det är en ”annan” marknad och fler spel säljer. Det är fler spel totalt som pengarna rullar in som utgivare

Nu påstod ju den tidigare användaren att rdna2 inte är släppt till PC ännu som en orsak till varför xsx skulle vara att föredra. Men på samma sätt som att rdna2 gpun inte ännu är släppta till PC så är inte heller xsx släppt. inget drygt med det.

Visst har sony släppt några av sina exklusiva spel till PC. Och dom har sagt att dom ska börja släppa fler. Finns det något som helst som säger att dom kommer att släppa alla? Nepp.

Och sist men inte minst så säger han även att Sony påstått dom ska dra REJÄLT ner på produktionen av spel. Vilket också är en lögn.

Sist men inte minst så ses jag hellre som dryg än som en lögnare.

Ac3 greppar efter halmstrån.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar