Activision tar krafttag mot Call of Duty-läckor

Robot
Activision tar krafttag mot Call of Duty-läckor

Battle royale-läget Call of Duty: Warzone i centrum för spekulationerna.

#call-of-duty, #call-of-duty-modern-warfare, #call-of-duty-warzone


Medlem

Läckan är lite för liten för att jag ska tycka att det är okay för Activision att kräva att få information från en användare. Vem som helst ska inte kunna kräva sånt hur som helst.

Är det tex information om ett företag som säljer mjukvara för att fuska i spel då är det en annan sak. Då förlorar företaget faktiskt pengar på fusk.

Medlem

Activision försöker bara knipa förstaplatsen från EA som sämsta spelutgivaren någonsin genom att hota och förfölja folk och försöka kontrollera information. Det är en sak att försöka ta reda på vem på företaget som läckt NDA-skyddad information, en annan sak att jaga folk utanför företaget. Speciellt genom att hota andra företag som inte har något med läckan själva att göra och försöka tvinga av dem information.

Ynkligt Activision. Ynkligt och patetiskt. Hoppas ni tar priset, det är ni värda.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Activision försöker bara knipa förstaplatsen från EA som sämsta spelutgivaren någonsin genom att hota och förfölja folk och försöka kontrollera information. Det är en sak att försöka ta reda på vem på företaget som läckt NDA-skyddad information, en annan sak att jaga folk utanför företaget. Speciellt genom att hota andra företag som inte har något med läckan själva att göra och försöka tvinga av dem information.

Ynkligt Activision. Ynkligt och patetiskt. Hoppas ni tar priset, det är ni värda.

Activision-Blizzard har haft kronan i dryga året redan. Så mycket skit som företaget har gjort det senaste året tror jag inte ens EA har lyckats göra på 5 år.


signatur

Idono. That's me!

Gnällkuk
Skrivet av jehuty:

Läckan är lite för liten för att jag ska tycka att det är okay för Activision att kräva att få information från en användare. Vem som helst ska inte kunna kräva sånt hur som helst.

Är det tex information om ett företag som säljer mjukvara för att fuska i spel då är det en annan sak. Då förlorar företaget faktiskt pengar på fusk.

Skrivet av mrpijey:

Activision försöker bara knipa förstaplatsen från EA som sämsta spelutgivaren någonsin genom att hota och förfölja folk och försöka kontrollera information. Det är en sak att försöka ta reda på vem på företaget som läckt NDA-skyddad information, en annan sak att jaga folk utanför företaget. Speciellt genom att hota andra företag som inte har något med läckan själva att göra och försöka tvinga av dem information.

Ynkligt Activision. Ynkligt och patetiskt. Hoppas ni tar priset, det är ni värda.

Skrivet av mrpijey:

Activision försöker bara knipa förstaplatsen från EA som sämsta spelutgivaren någonsin genom att hota och förfölja folk och försöka kontrollera information. Det är en sak att försöka ta reda på vem på företaget som läckt NDA-skyddad information, en annan sak att jaga folk utanför företaget. Speciellt genom att hota andra företag som inte har något med läckan själva att göra och försöka tvinga av dem information.

Ynkligt Activision. Ynkligt och patetiskt. Hoppas ni tar priset, det är ni värda.

Okey, nu ska vi bara hata för att det är poppis att hata känner jag. Jag tycker att det är full rimligt att man försöker hitta dessa läckor och täppa till dessa. Det är personer som rimligtvis har skrivit under ett avtal om NDA och sedan brutit det. Huruvida Reddit lämnar ut uppgifter om konton är antingen att beskylla Reddit för, alternativt så har Activision lagen på sin sida.

Du/ni kanske har mer information om vad de får eller inte får göra så det blir lite mer klart?

För övrigt är ju åtminstone Activison smarta till skillnad mot EA. Hade EA släppt sitt BR-läge som en gratis stand alone hade man drivit upp försäljningen av spelet, ökat spelarbasen och intresset kring BFV. Man sköt sig själva i foten genom att tro att det skulle få fart på BFV-försäljningen och med tanke på att spelet släpptes utan en hel del innehåll samt hade en av de sämsta och mest märkliga marknadskampanjerna för ett AAA-spel gjorde knappast saken bättre.

Jag tycker annars att Activision och i mångt och mycket EA har blivit trista mega corporates som enbart går för att blidka aktieägarna och maximera vinsten, oavsett vad det innebär - men samtidigt är jag också en smula trött på att man tar alla tillfällen man får att kasta bajs på dessa två, många gånger utan något nämnvärda belägg eller där det är utvecklaren som gjort bort sig/fattat dåliga beslut snarare än utgivaren.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är väl ingen mänsklig rättighet att läcka? Tänk om nån läckte facit till alla dumsvåra FZ-quiz! Skulle fullkomligt devalvera värdet av mitt pb på 4/10.

Medlem

Att de orkar.
Ha bättre koll på erat skit

Medlem

Jag hoppas verkligen att det inte kommer ett Battle Royale-läge.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag hoppas verkligen att det inte kommer ett Battle Royale-läge.

Tror det är oundvikligt faktiskt.
Det positiva är att det är ett separat läge och det har arbetats på efter huvudspelet, så ingen uppoffring har gjorts på sp/mp under utvecklingstiden.


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar