World In Conflict

Inaktiv
World In Conflict

Grafiken

Grafiken till World In Conflict är ett mycket bra och är förmodligen det snyggaste strategi spelet jag kört. Terrängen är förstörbar och en granat gör också ett granathål i marken. Man kan egentligen inte säga så mycket mer om grafiken för den är fruktansvärt bra och ger verkligenen känsla av realism.

10/10

Gameplay

Den tråkigaste delen i ett strategi spel har alltid varit att bygga upp en bas som man inte behöver göra i WiC. Jag vet att detta är inget som WiC är nytt med men det är mycket roligare än man måste bygga baser hela tiden.

En sak som jag stör mig på i WiC är dom väldigt lama namnen på enheterna. En tung stridsvagn heter "Heavy Tank" och inte T-80 som hade varit det korrekta namnet för Sovjet Unionen. Detta är mer som en parantes i World In Conflicts gameplay dock. WiC är ett underbart roligt spel med en enligt mej väldigt bra kamera.

8/10

Ljud

Ljudet i WiC är bra och det finns massor med smågrejor som är väldigt intressanta. T ex att soldaterna börjar prata om helt allmänna saker. Jag älskar att bara sitta ner och lyssna på vad mina soldater säger. Musiken har inte en framträdande roll i spelet men det gör den inte dålig utan bra jämfört med sin genre.

4.5/5

Story

WiC hanterar ett "What If" scenario och innan jag börjar prata om World In Conflicts story vill jag säga att jag älskar "What If" spel och om du inte gör det kommer du säkert att tycka att jag överdriver lite. Med det sagt så vill jag säga att WiC story är väldigt bra och man rykts med direkt och man får en känsla av höpplöshet när man måste dra sig tillbaka hela tiden. Detta svalnar dock lite när man åker till Europa men WiC förtjänar ändå en hedersvärd 9a.

9/10

Multiplayer

WiC har ett fantastiskt multiplayer och är rätt så olikt andra spel i genre. I WiC kan man joina en server när som helst ( om det finns plats vill säga) och istället för ta kommand över hela armeen tar man bara kommand över ett truppslag, alltså Infanteri, Pansar, Luft och Support. Detta ger ett nytt strategiskt djup som man måste bemästra för att lyckas. Detta märkts också av när kommunikationen oftast är mångdubbelt större än alla andra spel i ens genre. WiC är perfekt för Clan spelande och perfekt för alla som gillar genren

10/10

41/45= 91%

----------------------------------
Förlåt om jag varit lite lat med uppdateringen på sistonde men haft mycket att hålla på och liknande. Kommentera gärna

#blogg

Medlem

Spelet finns gratis att ladda ner på http://www.massgate.org/

Några som är sugna att spela en omgång multiplayer?

1
Skriv svar