Metro Exodus släpps på Steam nästa vecka - har du hållit ut?

Medlem

För mig handlar det absolut inte om någon sorts lojalitet till Steam, utan mer att det är en plattform som hittills betett sig bättre de senaste åren. Kanske Epic Store blir ett bra ställe en dag, men jag tycker det är tråkigt om man bara lägger sig ned inför deras försök att införa konsol-exklusivitet på (mestadels digitala) PC-spel. Jag förstår att man vill ha spelet direkt, men vad händer när vi successivt tillåter mer och mer asterisker vid varje köp... är inte de senaste 10 åren ett rätt bra mått på detta?

Medlem

Själv körde man Exodus på steam när spelet släpptes

Medlem

Köpte det på steam dagen innan spelet blev exklusivt på epic store


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Steam satsar massor på open source och linux, Epic skiter fullständigt i det så valet är enkelt.

Medlem

Köpte det på Epic, va ett ok spel.
Det släpptes senare till Microsoft Store, hade jag vetat det så skulle jag ha väntat och skaffat det där.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kan vara värt att säga att inledningen på Exodus är den sämsta delen av spelet. Citerar mig själv från "bästa första speltimmen-tråden";

Nu kanske du spelade klart längre än så och ändå inte gillade det. Tänkte mest på att du skrev "en stund".

La nog ner ca 3-4h innan jag kände att det inte passade mig. Var inte vad jag hoppats på. Betyder ju inte att det är ett dålogt spel i sig, utan mer att det inte vsr det spelet jag trodde det skulle vara.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Beror det på att de använder Denuvo för att "skydda" mot pirater och gog är DRM free?
Eller kan det var så att de har en deal med Steam att det ska släppas där först?
Måste företag vara öppna med att de har deals med plattformar eller är det något de kan hålla tyst om?
Du är inget uppslagsverk men tänkte om du hade någon inside information om sådant här- ^^

Medlem

Kompis köpte det på steam och jag undrade hur det var...
"Det är värt 20 euro inte mer... Lite mycket buggar", fick jag som svar när jag frågade hur det var...
Ett år in och det är fortfarande mycket buggar. Vet någon om de fortfarande jobbar med spelet, eller har de bara "cashat" in på epic pengar och rört sig vidare mot nya projekt?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Kompis köpte det på steam och jag undrade hur det var...
"Det är värt 20 euro inte mer... Lite mycket buggar", fick jag som svar när jag frågade hur det var...
Ett år in och det är fortfarande mycket buggar. Vet någon om de fortfarande jobbar med spelet, eller har de bara "cashat" in på epic pengar och rört sig vidare mot nya projekt?

När jag spela det när det kom ut så stötte jag inte på några större buggar, endast att spelet inte flöt på med maxade settings.
Så fråga din vän vad "lite mycket buggar." innebär.

De har precis släppt sitt andra dlc, vet inte om de kommer släppa något mer.

Medlem
Skrivet av akaLuckyEye:

När jag spela det när det kom ut så stötte jag inte på några större buggar, endast att spelet inte flöt på med maxade settings.
Så fråga din vän vad "lite mycket buggar." innebär.

De har precis släppt sitt andra dlc, vet inte om de kommer släppa något mer.

"ibland tappar jag fps så de knappt fungerar, trillat genom världen" var några av svaren hen skickade. Problem med NPCer som fastnar.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

"ibland tappar jag fps så de knappt fungerar, trillat genom världen" var några av svaren hen skickade. Problem med NPCer som fastnar.

Oj, jag personligen hade inga sådana problem. Låter otroligt störande.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Jag tycker att hela poängen med Metro serien är just tunnelbanan, det håller inte ihop på samma vis
och tappar sin unika charm när det blir mer av en vanlig något mer "öppen" värld-shooter. Tyvärr tycker jag detsamma gäller sista Metro-boken 2035. Karaktärerna är otroligt träiga och dialogen
tidvis absurt barnslig. Skådespeleriet är helt over the top, trovärdigheten blir lika med noll och därmed avtar viljan att bry sig hur det kommer att gå. Det är svårt att sätta fingret på men jag tycker själva gameplaymekaniken känns "stel" för att vara en FPS-shooter. Kan kanske ha att göra med miljöerna. Vad vet jag? Anyway, detta är min upplevelse av Metro Exodus och varför jag inte tyckte det var värt att vänta på.

Förstår precis var du kommer ifrån.

Jag å andra sidan älskade miljöerna man fick utforska och hade längtat lite till en mer öppen värld att utforska. Att det känns stelt kan jag däremot inte alls förstå. Tycker det är en extremt skön känsla i skjutandet och hur gubben och vapnet rör sig i förhållande till inputs.

123
Skriv svar