EA lade ner spinoff på Star Wars: Battlefront förra året

Robot
EA lade ner spinoff på Star Wars: Battlefront förra året

Projektet "Viking" skulle ha släppts jämte nästa generations konsoler.

#Battlefront, #Criterion, #Electronic-arts, #Star-wars


Medlem

Jag tror man la ner spelen för EA inte hittade nån "game as a service" modell så man kunde suga ut pengar löpande ur kunder.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror man la ner spelen för EA inte hittade nån "game as a service" modell så man kunde suga ut pengar löpande ur kunder.

Star Wars Jedi: Fallen Order då?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Star Wars Jedi: Fallen Order då?

Ja bevisligen blev det lyckat. EA trodde nog själva det skulle bli "medelmåtta".
Hoppas det vågas satsa och göra ett riktigt Star Wars spel i framtiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja bevisligen blev det lyckat. EA trodde nog själva det skulle bli "medelmåtta".
Hoppas det vågas satsa och göra ett riktigt Star Wars spel i framtiden.

Tror fortfarande att EA inte gillar när spelen inte drar in pengar över tid. Fallen Order funkade, men gissar att de nu sittet och funderar på hur de kan göra "game as service" av 2an...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

EA borde tas ifrån licensen för att de misskött den så oerhört och Disney borde låta andra studios använda den. Exklusivitet är aldrig bra.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

EA borde tas ifrån licensen för att de misskött den så oerhört och Disney borde låta andra studios använda den. Exklusivitet är aldrig bra.

Undrar hur många Star Wars spel vi hade haft om vem som helst hade kunnat gjort Star Wars spel?

Sen att EA är idioter som vill suga ur pengar ur alla spel är väl sant som för ungefär 99.9% av alla spelföretag. Bara det att EA är den som får ta smockan för de andra företagen.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

EA borde tas ifrån licensen för att de misskött den så oerhört och Disney borde låta andra studios använda den. Exklusivitet är aldrig bra.

Tur att det är bara 3 år kvar på licensen. Vi skulle nog ha fått 3-4 st fler spel om typ Activision, Ubisoft eller Take 2 hade fått den istället. Jag hoppas att Disney inte förnyar licensen med EA när det blir dags.

Samtidigt har ju Disney sagt att dem är nöjda med EA. Jag tror att Disney inte har någon som helst koll på vad EA har gjort och inte gjort. Precis som dem 3 senaste Episod filmer.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det vill till ett företag som Disney för att ge EA exklusivitet...

Medlem

EA verkar ägna sig åt en helt sanslöst dyr form av spelutveckling. Kicka igång ett projekt, kör ett par år och lägg ner. Inte undra på att man försöker krama ur varenda droppe ur de få spelen som faktiskt blir gjorda.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar