Speldagbok: Calle spelar The Witcher 3

Skägg.
10 Chambers

Dingade level 12 precis, i en gränd i Novigrad. Jag har hållit mig borta från storstan fram tills nu. Till slut var det dock dags att hälsa på Triss och jag ångrar mig nästan lite. Tror jag kommit till min första svacka.

På landsbygden kändes småuppdrag ändå relevanta. Döda någon gast, spåra en bortsprungen jänta, och så vidare. Här är det mer spåra en ficktjuv, spöa fulla Skellige-bor. Och röstskådisen hos Triss är ett par snäpp sämre än de andra, särskilt efter att ha tillbringat mycket tid med baronen.

Velat lite nu mellan att harva på med alla sidouppdrag eller fokusera på huvudfåran, vill inte bli Witcher-mätt innan jag är helt klar.


signatur
Relik 📜
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Dingade level 12 precis, i en gränd i Novigrad. Jag har hållit mig borta från storstan fram tills nu. Till slut var det dock dags att hälsa på Triss och jag ångrar mig nästan lite. Tror jag kommit till min första svacka.

På landsbygden kändes småuppdrag ändå relevanta. Döda någon gast, spåra en bortsprungen jänta, och så vidare. Här är det mer spåra en ficktjuv, spöa fulla Skellige-bor. Och röstskådisen hos Triss är ett par snäpp sämre än de andra, särskilt efter att ha tillbringat mycket tid med baronen.

Velat lite nu mellan att harva på med alla sidouppdrag eller fokusera på huvudfåran, vill inte bli Witcher-mätt innan jag är helt klar.

Några av spelets bästa uppdrag är i Novigrad. Kommer inte ihåg exakt var i storyn på rak arm, men de finns där!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Några av spelets bästa uppdrag är i Novigrad. Kommer inte ihåg exakt var i storyn på rak arm, men de finns där!

Får testa ikväll. Kände lite samma grej i St Denis i Red Dead 2


signatur
Medlem

ta det lugnt med side missions! jag gick in i väggen nån månad efter release pga dom och har än idag inte orkat ta mig igenom spelet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jamorro:

ta det lugnt med side missions! jag gick in i väggen nån månad efter release pga dom och har än idag inte orkat ta mig igenom spelet.

Förstår dig helt. Hände mg i Fallout 3. Spelade säkert inte på ett år, sedan visade det sig att jag bara hade sista uppdraget kvar


signatur
Medlem

Main questet är mycket längre än man tror. Utan att säga för mycket, jag trodde jag nådde slutet och tänkte att det var lagom långt, men det visade sig att det var ca 40% kvar och fick verkligen kämpa för att orka spela resten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mill:

Main questet är mycket längre än man tror. Utan att säga för mycket, jag trodde jag nådde slutet och tänkte att det var lagom långt, men det visade sig att det var ca 40% kvar och fick verkligen kämpa för att orka spela resten.

Jag spelar så pass lite så jag tror inte jag kommer bli questmattad. Det är ju ett sjukt stort spel, har precis kommit till Skellige men har säkert 50 % kvar att göra i Velen.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag spelar så pass lite så jag tror inte jag kommer bli questmattad. Det är ju ett sjukt stort spel, har precis kommit till Skellige men har säkert 50 % kvar att göra i Velen.

Questmattad... haha. Kommentarer på det, @Joakim Bennet?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag spelar så pass lite så jag tror inte jag kommer bli questmattad. Det är ju ett sjukt stort spel, har precis kommit till Skellige men har säkert 50 % kvar att göra i Velen.

Skellige bjöd på en del riktigt bra quests och miljöer, men i ärlighetens namn så blev det vansinnigt tröttsamt i längden att harva runt på öarna där ibland. Definitivt värt att hatta fram och tillbaka mellan öarna och kontinenten med jämna mellanrum bara för att slippa segla mellan öar. Det är den enda delen av spelet som jag inte är helt förälskad i.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Renfis:

Skellige bjöd på en del riktigt bra quests och miljöer, men i ärlighetens namn så blev det vansinnigt tröttsamt i längden att harva runt på öarna där ibland. Definitivt värt att hatta fram och tillbaka mellan öarna och kontinenten med jämna mellanrum bara för att slippa segla mellan öar. Det är den enda delen av spelet som jag inte är helt förälskad i.

Såg att man kunde köpa kartor för att få fast travel-punkter på olika öar utan att upptäcka dem själv. Kommer nog kännas värt. Förutom priset, 300 slantar skulle han ha. Styck.


signatur
Medlem

När vi ändå är inne på Skellige så.. är det bara jag som tyckte att kartan där inte kändes lika "trovärdig" som övriga? Känns som att skalan på bergen framförallt är helt... fel, som att de rent utseendemässigt ser ut att vara flera gånger så stora som de faktiskt är.

Skägg.
10 Chambers

Snabb uppdatering! Har nu nått Skelliges stränder och hänger med Hjalmar, Brynjar och säkert någon Tord. Efter att jag bröt ut snacket om grytvantar och fula utrustningsdelar (till en egen tråd) la jag väldigt mycket tid på att hitta Witcher Gear. Första jag kom över var Griffin-skolans prylar, som såg helt ok ut i grundutförande men den uppgraderade... jag vet inte riktigt!

Punkaxlarna och guldstripes?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Snabb uppdatering! Har nu nått Skelliges stränder och hänger med Hjalmar, Brynjar och säkert någon Tord. Efter att jag bröt ut snacket om grytvantar och fula utrustningsdelar (som jag bröt ut till en egen tråd) la jag väldigt mycket tid på att hitta Witcher Gear. Första jag kom över var Griffin-skolans prylar, som såg helt ok ut i grundutförande men den uppgraderade... jag vet inte riktigt!

Punkaxlarna och guldstripes?

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1419751?key=00cf140c44b13b14097...

Personligen tycker jag nog att Wolven armor ser bäst ut av Witcher-skolornas utrustning.

Superior Legendary Wolven armor jacka (svarfärgad)
https://i.imgur.com/7zbWx9Q.png

Mastercrafted Legendary Wolven gauntlets (svarfärgad)
https://i.imgur.com/kpDXOMy.png

Övrig utrustning: Superior Legendary Wolven gauntlets + Temerian byxor + Skellige boots.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Personligen tycker jag nog att Wolven armor ser bäst ut av Witcher-skolornas utrustning.

Superior Legendary Wolven armor jacka (svarfärgad)
https://i.imgur.com/7zbWx9Q.png

Mastercrafted Legendary Wolven gauntlets (svarfärgad)
https://i.imgur.com/kpDXOMy.png

Övrig utrustning: Superior Legendary Wolven gauntlets + Temerian byxor + Skellige boots.

Jag föredrog Feline uppsättningen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T-bolt:

Personligen tycker jag nog att Wolven armor ser bäst ut av Witcher-skolornas utrustning.

Superior Legendary Wolven armor jacka (svarfärgad)
https://i.imgur.com/7zbWx9Q.png

Mastercrafted Legendary Wolven gauntlets (svarfärgad)
https://i.imgur.com/kpDXOMy.png

Övrig utrustning: Superior Legendary Wolven gauntlets + Temerian byxor + Skellige boots.

Haha, lite för mycket biker för min smak. Kanske är solbrillorna som gör det...

Skrivet av Renfis:

Jag föredrog Feline uppsättningen

Fick precis span på Bear School, ska kolla upp dem.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, lite för mycket biker för min smak. Kanske är solbrillorna som gör det...

Fick precis span på Bear School, ska kolla upp dem.

Bear School är ganska mysig, passar i Skellige. Lite väl lång kappa kanske men.

Medlem

Ursine gearet är min favorit. Finns många recept som man kan hitta i Skellige. Det var visst bear armorn, som några nämde innan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Dingade level 12 precis, i en gränd i Novigrad. Jag har hållit mig borta från storstan fram tills nu. Till slut var det dock dags att hälsa på Triss och jag ångrar mig nästan lite. Tror jag kommit till min första svacka.

På landsbygden kändes småuppdrag ändå relevanta. Döda någon gast, spåra en bortsprungen jänta, och så vidare. Här är det mer spåra en ficktjuv, spöa fulla Skellige-bor. Och röstskådisen hos Triss är ett par snäpp sämre än de andra, särskilt efter att ha tillbringat mycket tid med baronen.

Velat lite nu mellan att harva på med alla sidouppdrag eller fokusera på huvudfåran, vill inte bli Witcher-mätt innan jag är helt klar.

Sen på pucken här gällande Triss' röstskådis, men fick en liten flashback. Vill minnas att när de bytte röst till tvåan var min åsikt att hon kändes som en skolflicka i jämförelse med tidigare (första spelet). Jag säger inte att den förra var bättre, men gav ett mer moget intryck. Sådana där smådetaljer som kan störa..

Efter lite googlande så är det samma röstskådis i Wild Hunt också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fotnot: det är jätteknepigt att spöa stora monster när man satt ljudsnäckorna i fel öra så att ljuden kommer från fel håll. Ytterst förvirrande.

Shocking!

Hur lyckades du med det, är de inte utformade så att vänster snäcka bara passar i vänster öra och vice versa?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Akronym:

Shocking!

Hur lyckades du med det, är de inte utformade så att vänster snäcka bara passar i vänster öra och vice versa?

Detta var några enklare modeller som är helt runda. Får något pipljud av Apples.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får testa ikväll. Kände lite samma grej i St Denis i Red Dead 2

Usch! Jämför inte St Denis med Novigrad! St Denis var rena pesten i jämförelse, extremt själlös stad.
Kör på i Novigrad, hoppas du hittar alla guldkorn där. Ta din tid!

Skägg.
10 Chambers

Topp 3 Creepy Geralt
1. Meditera i sovande köpmäns sovrum tills de vaknar.
2. Lämna spelet på och låta Geralt köra arga leken med en vägg.
3. Frigöra en hel by, låta invånarna flytta tillbaka, låta liken ligga kvar men plocka på dig allt annat.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Topp 3 Creepy Geralt
1. Meditera i sovande köpmäns sovrum tills de vaknar.

Skägg.
10 Chambers

Haha!


signatur
Medlem

Som tidigare sagt, om du tröttnar lite på sidouppdragen, fokusera på huvuduppdraget ett tag. Du vill INTE tröttna innan du kört igenom Blood and Wine, sjukt snyggt och en hel del välgjorda uppdrag där.

Triss röstskådespelare är lite si och så, ibland är hon toppen och ibland känns det väldigt platt =/ Gillar iof rösten i sig, men men.

Rustningar ja, haha, minns att man såg ut som något katten släpat in tills man jagade tag i de olika skolornas rustningar. Föredrog feline och wolf, körde även viper när man fick tag i den. Tänk bara på att de olika skolorna är lite olika spelstilar, feline och wolf passade mig, men tyckte även de såg minst galna ut ^^

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deezel:

Som tidigare sagt, om du tröttnar lite på sidouppdragen, fokusera på huvuduppdraget ett tag. Du vill INTE tröttna innan du kört igenom Blood and Wine, sjukt snyggt och en hel del välgjorda uppdrag där.

Triss röstskådespelare är lite si och så, ibland är hon toppen och ibland känns det väldigt platt =/ Gillar iof rösten i sig, men men.

Rustningar ja, haha, minns att man såg ut som något katten släpat in tills man jagade tag i de olika skolornas rustningar. Föredrog feline och wolf, körde även viper när man fick tag i den. Tänk bara på att de olika skolorna är lite olika spelstilar, feline och wolf passade mig, men tyckte även de såg minst galna ut ^^

Än så länge tycker jag balansen mellan sidoquest och main funkar bra. När jag tröttnar på uppdrag brukar jag köra ett race med frågetecken på kartan, eller som nu köra treasure hunts, gamla witcher-kontrakt eller liknande. Det enda jag kan tycka är att vissa quests är liiite för långa. Vissa har ju över tio steg.

Min spelstil är ganska enkel, lägger mest poäng på den röda fliken, poppar skölden och härjar runt med Igni. Funkar på nio av tio scenarion.


signatur
Medlem

Sidouppdragen är så bra att som tog min fokus från huvudstoryn allt som oftast.
Njut av allt som är The Witcher 3.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Miindz:

Usch! Jämför inte St Denis med Novigrad! St Denis var rena pesten i jämförelse, extremt själlös stad.
Kör på i Novigrad, hoppas du hittar alla guldkorn där. Ta din tid!

Utan att spoila, är det något guldkorn som aktivt behöver hittas? Känns som man får tag i det mesta genom läsa bulletinboards och hålla koll på random utropstecken.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Utan att spoila, är det något guldkorn som aktivt behöver hittas? Känns som man får tag i det mesta genom läsa bulletinboards och hålla koll på random utropstecken.

Vet inte om detta räknas som guldkorn men jag gillade det i alla fall, kommer inte ihåg om platsen är utmärkt eller inte. Detta utspelar sig dock i trakten utanför Oxenfurt.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skriv svar