CS:GO FZ Fantasy League s08

Skribent
CS:GO FZ Fantasy League s08

Till veckan går årets första stora turnering av stapeln när CS:GO scenen intar Spodek Arena i Katowice i Polen för att spela IEM Katowice. En klassisk turnering som senast förra året stod som värd för en major för tredje gången.

Invitelinken står nedanför och mer info kommer under helgen när jag har lite tid att skriva ihop lite mer. Jag kommer dock hålla koll på tråden så finns det frågor är det bara fråga på!

För den som inte varit med tidigare:
#3887001
#3891814

Information om turneringen:
https://www.hltv.org/events/4901/iem-katowice-2020
https://liquipedia.net/counterstrike/Intel_Extreme_Masters/Se...

Tittarguide:
https://www.hltv.org/news/29094/iem-katowice-viewers-guide

Invetelink
https://www.hltv.org/fantasy/42/league/75643/join?secret=31E0...

Laget måste vara anmält före kl 10.00 måndag 24/2

GL HF


Förutsättningar för turneringen:

Årets första stora turneringen drar igång och blir en värdemätare för topplagen. Vissa har spelat en turnering men några lag har inte en match i bena under hela året än. Väldigt kort om de favorittippade lagen följer nedan:

Fnatic som inte spelat en officiell match på 78 dagar och det känns verkligen som de kan åka ur direkt eller gå långt. Ett av de svåraste lagen att förutsäga anser jag.

NIP gör sin första stora turnering utan någon av core-femman som vann 87 matcher irad. Blir väldigt spännande att se om den unga nya nawwk håller för trycker och kan leverera.

Mousesports har imponerat och har en titel redan från ICE Challenge tidigare iår. De avslutade förra året riktigt starkt och kan ha något på gång. En av toppkandidaterna att lyfta bucklan.

Astralis har sett sämre ut på senaste men alla vet att Astralis blir som bäst när det gäller, så jag förväntar mig ett annat Astralis än hur det har sett ut vid årets början.

NaVi verkar ha hittat rätt med Perfecto som ersatt Guardian. Deras resultat har varit över förväntan och har visa att laget är mer än bara S1mple.

Liquid och Evil Genius har inte sett så bra ut som man vet att de kan vara. De amerikanska topplagen har inte verkat vara så samspelta och spelat långt under sin nivå, både Liquid och EG har mycket att bevisa under nästa vecka.

100 thiefs (före detta Regengades) har inlett året med två förluster, men det är även ett lag som brukar bli bättre ju större turneringen.

Vitality är tyvärr inte så mycket mer än ZywOo. Är han på spelhumör kan Vitality gå långt men annars kommer det bli snabbt uttåg.

G2 har spelat riktigt bra iår och börjat få till organisationen. De har nyligen gått från att vara fem fransmän till att bli en internationell femma med tillskottet av nexa och huNter-. Att byta språk ingame vet alla kan vara svårt, men laget är helt klart på uppgång och kan gå långt.

FaZe kanske äntligen har hittat en femte spelare som de tror på, broky. Faktum är att han kommer ta över AWPn i denna turnering. Laget har sett bra ut och ColdZera har t.o.m. nästan varit tillbaka i sin gamla form.

Jag håller som sagt Mousesport väldigt högt men tror även NaVi, G2, FaZe och Astralis kan utmana. Liquid eller EG tror jag kommer gå långt men svårt att sia om vilket. Går något av de svenska lagen längre än första slutspelsrundan så får det ses som en lyckad turnering tycker jag. Oavsett vilket så kommer det bli en grym turnering!

Medlem

Drog ihop ett lag, blir svårare att få ihop vettiga lag när alla priserna pressas upp över $200 000 men man gör vad man kan.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Drog ihop ett lag, blir svårare att få ihop vettiga lag när alla priserna pressas upp över $200 000 men man gör vad man kan.

Ja, det är lite svårt att få ihop ett bra lag utan att plocka in HUNDEN. Det måste de nog se över. Appropå priser, vad fan hände när Xeta från TYLOO är dyraste spelaren?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, det är lite svårt att få ihop ett bra lag utan att plocka in HUNDEN. Det måste de nog se över. Appropå priser, vad fan hände när Xeta från TYLOO är dyraste spelaren?

Verkar som att han har spelat väldigt bra mot många okända/sämre lag i MVPK under de senaste tre månaderna, HLTV justerar inte statistiken baserat på nivå så han kommer in i toppnivån med extremt skev rating, blir väldigt förvånad om någon faktiskt köper honom haha.

Medlem

Svårt att veta vilka som är bra nu när det varit så lång paus för bla fnatic!

Skribent

Första inlägget uppdaterat med lite info om turneringen. Vi kan ha den här tråden både till att snacka om Fantasy och turneringen i helhet.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Verkar som att han har spelat väldigt bra mot många okända/sämre lag i MVPK under de senaste tre månaderna, HLTV justerar inte statistiken baserat på nivå så han kommer in i toppnivån med extremt skev rating, blir väldigt förvånad om någon faktiskt köper honom haha.

Mm, den där algoritmen de har för att sätta priserna på spelarna måste de se över. De måste ju se att något är fel när den billigaste spelaren är den som är mest vald.

edit: Bra föresten med nyheterna tycker jag. Max två spelare från varje lag samt en ny boost, multikill. Den där reklamboosprylen som gav automatiskt 20 poäng är borta.

Finns det några övriga förändringar som jag missat?

Skribent

Slänger in tittarguiden här också för den som missar den editen i första inlägget.

https://www.hltv.org/news/29094/iem-katowice-viewers-guide

Skribent

En oförskämd bump för att påminna om att det är sista kvällen att göra laget. Kl 10.00 imorn stänger registreringen och årets IEM Katowice drar igång!

Skribent

Lite tunt deltagande med endast fyra tycken men icke desto mindre så gratulerar vi Team Solid som tog hem förstaplatsen! Nyckeln till vinsten stavades s1mple som hade en riktigt bra turnering.

Största överraskningen anser jag vara NaVis totala överkörning av Astralis, men personligen ser jag även Fnatics semifinalplats och Mousesports tidiga uttåg som överraskningar. I skuggan av s1mple tycker jag även att man ska nämna Boombl4, electronic, huNter- och nexa som alla gjorde en riktigt bra turnering.

Nu blickar vi framåt mot helgens minorkval där vi har inte mindre än tre svenska lag som slåss om de åtta platserna till minoren som spelas nästa månad.

Medlem

gick bra for mig i början, sen vaknade navi

grattis till vinnaren!

Medlem

Hann inte registrera mig i tid men verkligen kul att Fnatic kom så långt med tanke på hur länge sedan det var som de spelade match.
Kan Navi hålla formen eller var det bara en one off tro?

1
Skriv svar