Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Backloggens befriare

Sådär! Då är Star Wars: The Complete Saga äntligen avklarad. Bara sådär 13 år efter inköp..!
En hel del grejer kvar i spelet, men det är sådant jag aldrig kommer orka att göra ändå, så känner mig nöjd med att ha klarat alla episoder och de extra-grejer jag fixat. Ibland ett väldigt trevligt spel, ibland ett fruktansvärt enerverande spel.

Avklarade spel 2020: 7
Antal spel checkade från backloggen: 6
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Senaste spelet tog längre tid, men nu är jag klar med Assassin's Creed Unity. Bra spel nu när det är buggfritt, med en ok story men alldeles för mycket Ubisoft-pluppar-på-kartan. Paris är snyggt och stort, rekommenderas att spela på franska för rätt stämning!
Nu blir det till att kasta mig direkt in i expansionen, Dead Kings.

Avklarade spel 2020: 9
Antal spel från backloggen: 7
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Medlem
  • Ape Out

  • STAR WARS Jedi Knight II: Jedi Outcast (replay, nostalgi från barndomen, men fortfarande backlog)

  • STAR WARS Jedi Knight: Jedi Academy

Äntligen kunde jag spela Jedi Academy! Ryktena stämde, bättre än förgående (Varför det är ettan enligt namnet vet jag inte). Bättre grafik, bättre uppdrag och det var riktigt häftigt att ha Kyle Katarn som mästare. Men alldeles för många mobs med lightsaber vilket irriterade mig tillräckligt för att jag skulle börja rusa genom de sista uppdragen. Noll problem. Jag kom in i mål med typ 20 Sithlorder bakom mig. En rejäl exploit.

2020
Avklarade spel: 8
Antal spel checkade från backloggen: 8
Inköpta spel: 0


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Och nu jävlar fokuserar jag på Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD. Det spelet är lite speciellt och rätt långtråkigt, men sista långa innan trean!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Jag har dessvärre fått återfall. Dvs startar spel nr 1 och testar 15-30-45 min. för att sedan göra samma sak med spel nr 2, 3 etc. När jag är uppe i ca spel nr 10 så går jag tillbaka till spel nr 1. Naturligtvis börjar jag om från början ty jag har ju glömt hur man styr plus har ändå bara spelat max 1 timme innan!

För att göra saken värre har jag samma tendens när det kommer till filmer (3D blu ray och vanlig br). Fast där testar jag olika surround codecs och 3D effekter.

J*kla Youtube blir inspirerad av diverse home theater/spel kanaler och måste testa!

Ambassadör
Xbox

@A1200G: Hehe, det är tungt ibland


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@A1200G: Hehe, det är tungt ibland

Visst är det! Nu förstår jag verkligen uttrycket "Less is more".

Medlem
Skrivet av A1200G:

Jag har dessvärre fått återfall. Dvs startar spel nr 1 och testar 15-30-45 min. för att sedan göra samma sak med spel nr 2, 3 etc. När jag är uppe i ca spel nr 10 så går jag tillbaka till spel nr 1. Naturligtvis börjar jag om från början ty jag har ju glömt hur man styr plus har ändå bara spelat max 1 timme innan!

För att göra saken värre har jag samma tendens när det kommer till filmer (3D blu ray och vanlig br). Fast där testar jag olika surround codecs och 3D effekter.

J*kla Youtube blir inspirerad av diverse home theater/spel kanaler och måste testa!

Well. Om man tänker tillbaka till när man var väldigt liten och hade Super Nintendo (eller nån annan konsol). Man skulle bli överlycklig om ens föräldrar köpte hem ett spel, vilket spel det än var.

Några år senare upptäcker man emulatorer. Man har nu tillgång till världens alla spel helt plötsligt. Blir man exalterad och spelar ut spel efter spel? Knappast.

Kanske ett dåligt exempel, men det ligger nog i vårt naturliga beteende helt enkelt, man skiter fullständigt i backloggen bara för att man har så många spel. Därav denna tråd, här går vi emot vår natur! Disciplin! Ta dig samman och skärp dig, du vet själv mycket väl att det beteendet inte hjälper något!

On topic: Jag sa ju ett par gånger att jag skulle köpa Death Stranding när jag klarat ut 10 spel, men jag kommer nog vänta med det. Alla tar fortfarande 500+ för spelet, sjukt. Jag fortsätter bocka ur spel från backloggen så länge.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Well. Om man tänker tillbaka till när man var väldigt liten och hade Super Nintendo (eller nån annan konsol). Man skulle bli överlycklig om ens föräldrar köpte hem ett spel, vilket spel det än var.

Några år senare upptäcker man emulatorer. Man har nu tillgång till världens alla spel helt plötsligt. Blir man exalterad och spelar ut spel efter spel? Knappast.

Kanske ett dåligt exempel, men det ligger nog i vårt naturliga beteende helt enkelt, man skiter fullständigt i backloggen bara för att man har så många spel. Därav denna tråd, här går vi emot vår natur! Disciplin! Ta dig samman och skärp dig, du vet själv mycket väl att det beteendet inte hjälper något!

On topic: Jag sa ju ett par gånger att jag skulle köpa Death Stranding när jag klarat ut 10 spel, men jag kommer nog vänta med det. Alla tar fortfarande 500+ för spelet, sjukt. Jag fortsätter bocka ur spel från backloggen så länge.

https://i.imgur.com/68aLsBq.jpg

Japp, har tagit mig själv i kragen och kör Days Gone tills det blir klart! Är nu för 3e gången inne i stugan och ska fixa Boozers skadade arm. Samt konstanterar för femtioelfte gången att ljudet i Auro 3D (Dynamic volume på light samt Auro-matic 3D styrka på 14) är outstanding!

PS Fasen vad PS4 Pro låter när man trycker på touchpad:en, värre än när man damsuger bilen på bensinmacken!

Medlem
Skrivet av A1200G:

Japp, har tagit mig själv i kragen och kör Days Gone tills det blir klart! Är nu för 3e gången inne i stugan och ska fixa Boozers skadade arm. Samt konstanterar för femtioelfte gången att ljudet i Auro 3D (Dynamic volume på light samt Auro-matic 3D styrka på 14) är outstanding!

PS Fasen vad PS4 Pro låter när man trycker på touchpad:en, värre än när man damsuger bilen på bensinmacken!

Hehe ja man skulle kunna ha den som lövblås också

Igår kom jag igång med både Death Stranding och Spider-Man igen, sakta går det framåt men börjar funderar på Resident Evil 3. Men klarar jag två (tredje i år) så borde jag får skaffa ett nytt ju 😂


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Backloggens befriare

Sådär! Spelade precis klart Tyranny! Vilket lir! Striderna blev lite trista mot slutet när man bara facerollade bossarna, men skön stämning, en del pussel och en massa kul/jobbiga val!

Avklarade spel 2020: 8
Antal spel checkade från backloggen: 7
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

@keffkebab: Låter fint det, Tyranny har jag lagt på inköpslistan!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Dead Kings avklarat! Inte dumt alls faktiskt.

Avklarade spel 2020: 10
Antal spel från backloggen: 8
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Medlem

Då var det första spelet kastat från backloggen för att det var tråkigt/dåligt. DeadCore. Laggig framerate (144 fps som känns som 20, wtf) och helt enkelt tråkig gameplay.

2020
Avklarade spel: 8
Antal spel checkade från backloggen: 9
Inköpta spel: 0


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Såhär två månader in på året så har jag lagt 12 spel från backloggen bakom mig, givetvis genom att spela färdigt samtliga.

De är:

  • Shadows Awakening (PS4)

  • Watch Dogs 2 (PS4)

  • Agents of Mayhem (PS4)

  • A Plague Tale: Innocence (PC)

  • Bioshock Remastered (PS4)

  • Afterparty (PC)

  • Bioshock 2 Remastered (PS4)

  • Ape Out (PC)

  • Bioshock Infinite (PS4)

  • Titanfall 2 (PS4)

  • 11-11: Memories Retold (PS4)

  • Celeste (PC)

Avklarade spel 2020: 12
Inköpta spel: 0

Medlem
Skrivet av Dohman:
  • Ape Out

  • STAR WARS Jedi Knight II: Jedi Outcast (replay, nostalgi från barndomen, men fortfarande backlog)

  • STAR WARS Jedi Knight: Jedi Academy

Äntligen kunde jag spela Jedi Academy! Ryktena stämde, bättre än förgående (Varför det är ettan enligt namnet vet jag inte). Bättre grafik, bättre uppdrag och det var riktigt häftigt att ha Kyle Katarn som mästare. Men alldeles för många mobs med lightsaber vilket irriterade mig tillräckligt för att jag skulle börja rusa genom de sista uppdragen. Noll problem. Jag kom in i mål med typ 20 Sithlorder bakom mig. En rejäl exploit.

2020
Avklarade spel: 8
Antal spel checkade från backloggen: 8
Inköpta spel: 0

Ang namnen så är Jedi Academy det 3e spelet som heter Jedi Knight dom skippade bara siffran.
Det är lite krångligt med namnen Jedi academy är 4e spelet i serien


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Februari:
Köpta(4 st):

  • Final Fantasy VII (räknas inte, redan avklarat)

  • Final Fantasy VIII (räknas inte, redan avklarat)

  • Dragon Quest: The Journey of the Cursed King (3DS) (Räknas ej, finns redan i Backloggen)

  • Dragon Quest I

  • Dragon Quest II (Switch)

  • Dragon Quest III (Switch)

  • Onimusha: Warlords (Switch)

Klarade (3st):

  • God of War (PS4 - 2/2)

  • Dragon Quest I (Switch - 8/2)

  • Dragon Quest II (Switch - 29/2)

Aktuell poäng: +2

Så, nu blir det inte mer i februari. Är smått tacksam över skottdagen så jag hann med att få med Dragon Quest II också. Blev ett köp mer än avklarade spel den här månaden men jag ligger för närvarande på +2 totalt så jag anser det är okej.

Nästa månad blir det i alla fall Resident Evil 3 samt några andra PS4-spel som ligger på runt 10 timmar att klara av.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Mars
Köpta(0 st):

Klarade (1 st):

  • Mirrors Edge Catalyst (PS4 - 1/3)

Aktuell poäng: +3


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Vill bara tacka för den här tråden. Har äntligen tagit tag i det spel som legat överst i min backlog sedan releasen på Gamecube. Resident Evil 4.

Jag är inte klar än, men jag är på sista kapitlet och har inga planer på att sluta. Satan vad bra det är.

Backloggens befriare
Skrivet av Vamp:

Vill bara tacka för den här tråden. Har äntligen tagit tag i det spel som legat överst i min backlog sedan releasen på Gamecube. Resident Evil 4.

Jag är inte klar än, men jag är på sista kapitlet och har inga planer på att sluta. Satan vad bra det är.

Härligt att höra!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Fader Konungen:

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Mars
Köpta(0 st):

Klarade (1 st):

  • Mirrors Edge Catalyst (PS4 - 1/3)

Aktuell poäng: +3

Bra jobbat!


signatur

Ad hoc addendum

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Mars
Köpta(0 st):

Klarade (2 st):

  • Mirrors Edge Catalyst (PS4 - 1/3)

  • Transformers Devestation (PS4 - 7/3)

Aktuell poäng: +4


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Woho! Äntligen klarat ut Kingdom Hearts: Dream Drop Distance, det sämsta spelet i serien enligt mig. Bara en film och ett litet spel kvar innan trean. Då jag bockat ur 10 spel så har jag klickat hem Death Stranding från Tradera!

2020

Avklarade spel: 9
Antal spel checkade från backloggen: 10
Inköpta spel: 1


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Woho! Äntligen klarat ut Kingdom Hearts: Dream Drop Distance, det sämsta spelet i serien enligt mig. Bara en film och ett litet spel kvar innan trean. Då jag bockat ur 10 spel så har jag klickat hem Death Stranding från Tradera!

2020

Avklarade spel: 9
Antal spel checkade från backloggen: 10
Inköpta spel: 1

Gött! Grattis!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Gött! Grattis!

Tack! Känns verkligen bra att jag faktiskt genomför konceptet och inte bara faller för det första Steam-reapriset jag ser.

Skrivet av Vamp:

Vill bara tacka för den här tråden. Har äntligen tagit tag i det spel som legat överst i min backlog sedan releasen på Gamecube. Resident Evil 4.

Jag är inte klar än, men jag är på sista kapitlet och har inga planer på att sluta. Satan vad bra det är.

Jag är djupt imponerad över att du inte tagit tag i det trots alla betyg och omdömen. Ja, det är verkligen hur bra som helst!


signatur

I'm like you, I have no name.

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Mars
Köpta(0 st):

Klarade (3 st):

  • Mirrors Edge Catalyst (PS4 - 1/3)

  • Transformers Devestation (PS4 - 7/3)

  • Wolfenstein II: the new colossus (PS4 - 8/3)

Aktuell poäng: +5

Inte varje helg man hinner med två spel.:)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Backloggens befriare
Skrivet av Fader Konungen:

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Mars
Köpta(0 st):

Klarade (3 st):

  • Mirrors Edge Catalyst (PS4 - 1/3)

  • Transformers Devestation (PS4 - 7/3)

  • Wolfenstein II: the new colossus (PS4 - 8/3)

Aktuell poäng: +5

Inte varje helg man hinner med två spel.:)

Yeah! Snyggt jobbat!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Death Stranding klart
Lego city undercover klart
Spider-man Hammerhead dlc klart, silver lining eller va den hette kvar.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Ambassadör
Xbox

Då var Wasteland Remastered avklarat! Jäkla bra remaster och spel, fastnade hårt för det gamla stuket och hade väldigt trevligt. Svårt och helt utan modern handhållning, så det tog sin tid!
Då jag faktiskt äger originalet så räknas det tamigtusan till backloggen trots att det är den moderna versionen!

Avklarade spel 2020: 11
Antal spel från backloggen: 9
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Dec
Medlem

Uppdateringar / tidslinje:
Januari: n/a
Februari: GTA IV och Episodes From Liberty City
Mars: The Witcher 1 och 2 -> Tomb Raider
April: Half-Life: Blue Shift och Opposing Force -> Bulletstorm: Full Clip Edition -> Prey
Maj: n/a
Juni: Alan Wake
Juli: Black Mesa -> Half-Life 2 -> Half-Life 2: Episode One -> Half-Life 2: Episode Two -> Portal 1 och 2
Augusti: FlatOut 2 -> FlatOut -> FlatOut 3 -> FlatOut 4
September: Command & Conquer Remastered och Red Alert Remastered
Oktober: Serious Sam -> Sniper Ghost Warrior 2 och 3 -> Sonic The Hedgehog 2 -> Battlefield: Hardline -> Battlefield 4
November: Worms Ultimate Mayhem -> Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
December: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Spelar just nu:

n/a

Köpt:

Tomb Raider (2013)
Black Mesa
GRID (2019)
Sniper Ghost Warrior 3
Worms Ultimate Mayhem
Metal Gear Solid V: The Definitive Edition


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Skriv svar