Medlem
Xcom 2 bra?

Tjena, Ser att xcom 2 är på rea nu på steam. Har ej spelat första men tycker 2an ser lockande ut. Är det bättre att ha spelat första före eller kan man hoppa direkt in?

Medlem

@Bensinspade:

Du kan definitivt hoppa in direkt, definitivt värt ett rea-köp om du gillar turnbased

Medlem

Skaffa gärna tilläggspaketen, det gör mycket då originalet är ganska kort. Har nog bränt säkert 4-500 timmar på't

Medlem

@Dalton Sleeper: Någon/några specifika eller bara alla?

War of The Chosen Expansion
Alien DLC

Gillar man spelet så är ju fler desto bättre

Medlem

@Bensinspade: War of the Chosen är den stora expansionen som ger mycket mer till spelet. Det gör i min mening spelet mer fullbordat.

Shen's Last Gift ger tillgång till en robot-klass att använda som soldater (jag använder dom inte så mycket själv, men kul)

Alien Hunters ger 3 svåra alien bossar som dyker upp random tills du har besegrat dom, plus några speciella vapen.

Tactical Legacy Pack ger tillgång till lite challenges och annat som kan vara kul när man har klarat spelet.

Sen är det nog bara cosmetics kvar som dlc.

Medlem

Bara för att jag såg den här tråden så stängde jag ner Wolcen och ska spela Xcom

@waeress: Det behövs ett XCOM 3 snart, har nött de gamla alldeles för mycket. Visst får man för sig att lira de ibland men man minns rätt fort att man gjort allt tusentals gånger

Testat Phoenix Point? Köpte Deluxe för nån månad sedan men har inte startat det än, kanske finns några fina speltimmar där?!

Medlem

Xcom 2 med war of THE chosen är svårt.
Jag har problem på easy tom
Första körde jag på iron man


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

rekommenderar The Long War 2 modden också

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

rekommenderar The Long War 2 modden också

Hur är det, funkar modden med War of the chosen DLC:t? Vad av de två skulle du välja annars?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Vansinnigt roligt spel! Särskilt om man tar sig tid att göra något 30-tal egna karaktärer baserat på nära och kära som slumpas in i spelet. Man kämpar liksom hårdare för att hålla mamma vid liv än random soldat


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Hur är det, funkar modden med War of the chosen DLC:t? Vad av de två skulle du välja annars?

Nja, Pavonis Interactive som gjorde Long War 1 & 2 jobbar på ett eget spel och kommer inte att anpassa Long War 2 till War of the Chosen.

Men, ett annat gäng håller på att modda Long War 2 så att det ska fungera. Den versionen är för närvarande släppt i Beta 2 så om du testar får du räkna med buggar.
https://www.reddit.com/r/Xcom/comments/e2v20n/long_war_of_the...

Jag gillar båda. Long War är en stor förändring av spelet och väldigt roligt på sitt sätt. Men det samma gäller War of the Chosen. Jag spelar mest WotC.

Medlem

War of the chosen är ett måste. Liksom ironman setting.
Alien hunters tycker jag också är bra. Man kan välja att väva in det i war of the chosen på ett snyggt sätt. Hoppas du är van vid likande spel, annars kan det vara ganska svårt. Tips är väl att kanske kolla upp någon stategiguide på nätet ifall du kör fast för många gånger.
Ett av de spelen jag kört om flest gånger.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Hur är det, funkar modden med War of the chosen DLC:t? Vad av de två skulle du välja annars?

jag skulle nog rekommendera att du kör modden efter att du har lirat färdigt kampanjen eftersom Long War 2 gör kampanjen väääldigt lång och funkar annorlunda jämfört med basspelet

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag skulle nog rekommendera att du kör modden efter att du har lirat färdigt kampanjen eftersom Long War 2 gör kampanjen väääldigt lång och funkar annorlunda jämfört med basspelet

Ah, tackar för svaret!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

1
Skriv svar