The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Undrar ibland varför jag inte spelar mer Division. Har oftast riktigt skoj. Skulle nog kunna lägga ner mycket tid på att optimera min build och sådär. Men borde väl spela upp till högsta world tier innan jag lägger ner någon stor tid på det.

Det är ett trevligt spel, är grymt pepp på expansionen! Ser ut att bli många bra förändringar.

Vi får väl hjälpa dig med ditt levlande då

Medlem

Ja precis, är väl att det var enklare i det första spelet att hitta folk via matchmaking. Vet inte varför det är så, men det är min uppfattning.

Känns kanske trist att få en ny unik exotic på riktigt låg level som jag sen levlar ifrån snabbt.
Expansionen blir nog riktigt bra men jag har inte kört alla extra grejer som kom via season 1 ännu. Borde kanske ta itu med det först.

Medlem

Såg den här på Reddit. Fantastiskt hur mycket små sådana här detaljer det finns i spelet, och den här har jag aldrig sett själv trots över 500 timmars speltid.

Fuck, ok, OK! One more try, but that's it!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Såg den här på Reddit. Fantastiskt hur mycket små sådana här detaljer det finns i spelet, och den här har jag aldrig sett själv trots över 500 timmars speltid.

Fuck, ok, OK! One more try, but that's it!
https://www.youtube.com/watch?v=_QjDR5Aw2_M

Haha! klockrent

Gnällkuk
Skrivet av Fulci:

Såg den här på Reddit. Fantastiskt hur mycket små sådana här detaljer det finns i spelet, och den här har jag aldrig sett själv trots över 500 timmars speltid.

Fuck, ok, OK! One more try, but that's it!
https://www.youtube.com/watch?v=_QjDR5Aw2_M

Huh? Det där gjorde dem första gången jag kom till det där stället, fast jag kom från deras vänster om jag inte minns fel. Men det är klart, man har väl oftast bråttom och ser två röda pluppar och går dit och mejar ner dem. Men, håller med annars - finns massor med kul smådetaljer här och var


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fulci:

Såg den här på Reddit. Fantastiskt hur mycket små sådana här detaljer det finns i spelet, och den här har jag aldrig sett själv trots över 500 timmars speltid.

Fuck, ok, OK! One more try, but that's it!
https://www.youtube.com/watch?v=_QjDR5Aw2_M

Skrivet av trickeh2k:

Huh? Det där gjorde dem första gången jag kom till det där stället, fast jag kom från deras vänster om jag inte minns fel. Men det är klart, man har väl oftast bråttom och ser två röda pluppar och går dit och mejar ner dem. Men, håller med annars - finns massor med kul smådetaljer här och var

Personen som spelat måste väntat med att göra DZ recon missions tills Black Tusk var aktiverade. Gör man den direkt när man levelar upp så är det två True Sons istället.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Gnällkuk

@Maddox: ah, ja jag väntade så långt jag kunde med att ens börja titta på DZ-uppdragen. Tror jag slutfört en eller max två


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Synd att de inte velat visa något från hur Specializations ser ut i expansionen Warlords of New York. Inte heller några bilder/info på vapenstats, bara ett par vapentalents och hur de fungerar. Börjat fundera på hur färdig och polerad expansionen egentligen är. Men kanske blir glatt överraskad med en buggfri och balanserad expansion. Får se på tisdag nästa vecka.

Medlem

Visst kommer uppdateringen även att beröra spelet om man inte köper expansionen? Så att det bara är 31-40 man får av expansionen och så uppdragen och det där. Men förändringarna med gear och alla förbättringar kommer till vanliga spelet?

Medlem

@Ribcage: Ja det stämmer.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Bra, tack så mycket! Tror att jag avvaktar med att köpa någon expansion då jag inte gjort allt i vanliga spelet än.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Bra, tack så mycket! Tror att jag avvaktar med att köpa någon expansion då jag inte gjort allt i vanliga spelet än.

Man får inte delta i nya säsongerna heller, för de påbörjas efter storyn i Warlords of New York på level 40. Så säsonger är expansionsunikt. Men jag tror inte det är något du behöver, man ska inte känna sig stressad för att det finns säsongsinnehåll (kommer vara i tre månader sen avslutas det och fortsätter på en ny säsong).

Medlem

Nvidia har släppt en ny driver 442.50 som ska ha optimeringar för Warlords of New York expansionen. Kan vi äntligen spela med DX12 påslaget? Min gissning är nej, den buggen har funnits med sen relase för ett år sedan och ett antal spel- och driveruppdateringar.

Windows 10 64-bit version
https://www.geforce.com/drivers/results/157539

"The new Game Ready Driver provides optimal support for Apex Legends: Season 4, The Division 2 – Warlords of New York expansion, and ARK: Genesis Part 1."

Medlem
Skrivet av Fulci:

Man får inte delta i nya säsongerna heller, för de påbörjas efter storyn i Warlords of New York på level 40. Så säsonger är expansionsunikt. Men jag tror inte det är något du behöver, man ska inte känna sig stressad för att det finns säsongsinnehåll (kommer vara i tre månader sen avslutas det och fortsätter på en ny säsong).

Låter betryggande. Jag är bara knappt Gear Score 400 nu och har många missions jag inte gjort. Side missions och sådär. Sen när jag når 500 vill jag börja min-maxa ordentligt. Nu slänger jag bara på mig nytt eftersom och provar på.

Vilka skills kör ni med? Solo och i grupp? Jag fastnade för chem launcher och turret i början(favorit från ettan) och har inte fallit för de andra alls.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Låter betryggande. Jag är bara knappt Gear Score 400 nu och har många missions jag inte gjort. Side missions och sådär. Sen när jag når 500 vill jag börja min-maxa ordentligt. Nu slänger jag bara på mig nytt eftersom och provar på.

Vilka skills kör ni med? Solo och i grupp? Jag fastnade för chem launcher och turret i början(favorit från ettan) och har inte fallit för de andra alls.

Skills varierar rätt stort, men för att vara riktigt effektiv med dem behöver i alla fall delvis göra en skill-build så man får ner cooldown och ökar skada. De kommer göra om det systemet helt i uppdateringen dessutom (även för de utan expansionen).

Jag själv kör just nu med shield och drone/fixer för att kunna rusha fiender med min SMG och hela mig. Då har jag inte satsat något på skills utan har en vapen-build.

Skägg.
10 Chambers

Fick tips från @Spawn100 om att The Division 2 finns att köpa för 30 spänn på Uplay, galet!


signatur
Medlem

äh det var för dyrt för det spelet
sänk priset till 5 spänn så ska jag tänka på saken

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fick tips från @Spawn100 om att The Division 2 finns att köpa för 30 spänn på Uplay, galet!

Faktum är att det under helgen kostar 0kr att spela fram till 2 mars.
#3972252

Tycker man det är roligt kan man då passa på att köpa det för 30kr. På tisdag 3 mars kommer en väldigt stor uppdatering som gör om hela gear-systemet (blir mycket enklare att förstå vad som är bra gear t.ex.) och expansionen Warlords of New York (som kostar cirka 300kr).

jbx
Medlem

Kommer det komma till Game Pass snart, någon som vet?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Hmm, märklig utveckling det där. Köpte det dag 1, Gold Edition för mycket mer än så. Men, jag har haft roligt med det, och kommer återvända någon gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hmm, märklig utveckling det där. Köpte det dag 1, Gold Edition för mycket mer än så. Men, jag har haft roligt med det, och kommer återvända någon gång.

Det är rätt typiskt Ubisoft. Även spel som är framgångsrika får kraftigt reducerade priser relativt tidigt. Ta t.ex. Assassin's Creed Odyssey som hade rea för halva priset redan jan 2019, vilket är 3-4 månader efter release (okt 2018). Och ACO sålde väldigt bra för Ubisoft redan från början.

Medlem

Köpte det för ett tag sedan då det var ännu billigare.
-försökte spela lite igår, men herrejävlar vad störigt deras "anti cheat" är. triggar på allt som har med RGB controllerprogram att göra (iCue för tangentbordet och diverse program för mitt moderkort), så man var tvungen att döda massa processer och service:ar innan man kunde starta det.

Sen inser man att spelet är exakt samma som Division 1 fast med ny karta.. urtråkigt gameplay imo.... nää det får nog vara.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag köpte spelet här om veckan, har haft riktigt kul. Skjutandet och alla rörselse är fruktansvärt tillfredsställande. Kommer stanna kvar för New York-expansionen, helt klart.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Skills varierar rätt stort, men för att vara riktigt effektiv med dem behöver i alla fall delvis göra en skill-build så man får ner cooldown och ökar skada. De kommer göra om det systemet helt i uppdateringen dessutom (även för de utan expansionen).

Jag själv kör just nu med shield och drone/fixer för att kunna rusha fiender med min SMG och hela mig. Då har jag inte satsat något på skills utan har en vapen-build.

Ah, jag kör väl också själv en vapen-build men kanske mer balanserad. Det känns ändå som att jag har stor hjälp av mina skills. Men visst hade jag gått all in på vapen hade det inte varit lönt att fundera så mycket över mina skills.

Spelar någon på Xbox så behövs det folk till Fragzone-klanen. Trist att det inte blir någon progression alls om man är för få.

Medlem

Har det samma problem som ettan, dvs du kan tömma ett helt magasin i huvudet på en fiende utan någon vidare reaktion?

Medlem

Hur är det med fuskandet i Dark Zone i 2:an? Det va helt fruktansvärt i 1:an på PC och det fick mig att sluta spela.

Medlem

@papagoja: Det "problemet" har inte funnits sedan några månader efter TD1 släpptes. Sen är det en looter shooter med RPG mekanik, inte Arma eller Squad.

Men nej, fiender dör snabbare i TD2 men man själv är också mer ömtålig. De har också lagt in ett armor system där vissa fiender har förstärkta armor delar som hjälmar samt arm och benskydd.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Har det samma problem som ettan, dvs du kan tömma ett helt magasin i huvudet på en fiende utan någon vidare reaktion?

Det är en looter shooter med rollspelselement och stats på gear, Division 2 kommer aldrig att vara ett realistiskt shooter spel.

Har fienden kraftig rustning och du skjuter automateld mot huvud kommer hjälmen gå sönder och skott i huvudet efter det gör mycket hög skada och tar ner han snabbt. När hjälmen går sönder blir de också kort stunnade och går ner på knä. Om du skulle missa och träffa han i chest så kommer armor fortfarande skydda eftersom det finns kvar där.

Med ett bra snipergevär och utrustning kan man one-shotta de flesta npc, men inte de med kraftig armor eller bossar.

Jag som har spelat en hel del och nu har ett par optimerade builds kan ta ner fiender väldigt snabbt, lite för enkelt faktiskt. Som tur är kommer vi få "Global difficulty" och "Directives" i uppdateringen på tisdag som gör att man kan öka svårighetsgraden markant om man vill.

Medlem

Lägger upp två videor som summerar ganska bra vad som ändras med expansionen och även vad folk får som inte köper expansionen.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skriv svar