Till slut – Mount & Blade 2 har ett early access-datum!

Robot
Till slut – Mount & Blade 2 har ett early access-datum!
Medlem

Inte för att vara den som är den men ett spel som är under utveckling för länge blir väl sällan speciellt bra eller??? Jag hoppas att det inte är så men min gutfeeling säger att det kommer bli meh.

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Inte för att vara den som är den men ett spel som är under utveckling för länge blir väl sällan speciellt bra eller??? Jag hoppas att det inte är så men min gutfeeling säger att det kommer bli meh.

De har inte haft så mycket folk - så då tar det ju självklart längre tid


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

De har inte haft så mycket folk - så då tar det ju självklart längre tid

102 anställda på Taleworlds år 2016 enligt Wikipedia.
Har väl tagit nästan 10 år detta spel.

Medlem

Har nästan längtat ihjäl mig efter det här spelet. Men priset? 500 spänn för early access? Efter att de har försenat hela projektet i bortåt tio år? Känns ganska...girigt.

Medlem
Skrivet av Ankh:

De har inte haft så mycket folk - så då tar det ju självklart längre tid

Det tar ju tyvärr inte ifrån faktumet att det tagit lång tid. Vilken grafikmotor ska de använda? Kommer det se gammalt ut redan innan det släpps?
Och priset är rätt svinigt.

Avstängd

@Lord Backstab:

Grafiskt kommer det inte vara något mästerverk, det ser likvärdigt (möjligen lite äldre ut!) än te.x Skyrim som är från 2011. Det kommer nog sälja bra ändå, Skyrim är jättestort fortfarande (på PC).

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Det tar ju tyvärr inte ifrån faktumet att det tagit lång tid. Vilken grafikmotor ska de använda? Kommer det se gammalt ut redan innan det släpps?
Och priset är rätt svinigt.

Iofs.

Påtal om priset så har jag ingen koll. Är det så jävla dyrt?
Edit: Ibland är man fan efterbliven, det stod ju i artikeln vad det kostade

Skrivet av anon_306295:

102 anställda på Taleworlds år 2016 enligt Wikipedia.
Har väl tagit nästan 10 år detta spel.

102 är iofs inte så många när det gäller ett så pass stort projekt - men point taken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Äntligen!!! Har sett fram emot en värdig efterföljare till Warbands. Hoppas dom lyckas med detta nu.

Medlem

Blir lite peppad ändå. Jag hoppas de lyckas hålla kvar spelkänslan, friheten, moddbarhetern från tidigare spelen och bygga vidare på det. Behövs mer sådana här uppslukande "simulatoraktiga" lir.

Medlem

Mount & Blade: Warband är ett spel som aldrig blir avinstallerat, så jag är helpeppad (eller har vare sedan de först utannonserade 2an) inför Banner Lord!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Banner Lord har sjukt höga förväntningar på sig. Kommer göra allt jag kan för att hålla mig från early access, vill slippa alla barnsjukdomar.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Sillage:

Mount & Blade: Warband är ett spel som aldrig blir avinstallerat, så jag är helpeppad (eller har vare sedan de först utannonserade 2an) inför Banner Lord!

Längtar redan efter alla moddar. Vill du spela ett Game of Thrones spel? Ja men visst! Lord of the rings? Självklart! Romarriket? Absolut? Star Wars? Varför inte!

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Det tar ju tyvärr inte ifrån faktumet att det tagit lång tid. Vilken grafikmotor ska de använda? Kommer det se gammalt ut redan innan det släpps?
Och priset är rätt svinigt.

Grafiken var utdaterad när de visade sitt första gameplay. M&B handlar inte om grafiken. Lite bättre grafik än warband är bara ett plus i kanten.

Medlem

500 kr är aningen för dyrt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av RolftheBarber:

Har nästan längtat ihjäl mig efter det här spelet. Men priset? 500 spänn för early access? Efter att de har försenat hela projektet i bortåt tio år? Känns ganska...girigt.

Försenat är det väl inte? Det har tagit snart tio år, vilket är jäkligt lång tid, men försenat är ju ett spel först när det missar ett utlovat releasedatum.


signatur

Ååh som man har längtat, skönt att man ska få pröva på det snart, även det e early access. Kommer jag spela det lika mycket som warband är det lätt värt 500:- för mej.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Thane:

Längtar redan efter alla moddar. Vill du spela ett Game of Thrones spel? Ja men visst! Lord of the rings? Självklart! Romarriket? Absolut? Star Wars? Varför inte!

Yepp, precis som Skyrim å Fallout 4, först spelet, sedan kommer kärleken med alla goa moddar ♥


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

@loerk: Det är visserligen sant och man ska väl egentligen aldrig värdera ett spel enbart baserat på hur bra grafiken är. Problemet med ett spel som är under utveckling så länge är att ideer man kom på för 10 år sedan kanske inte är lika intressanta när spelet väl släpps, eller att man kontinuerligt adderar ny komponenter i spelet som inte lirar med varandra. Jag tänker alltid på Duke Nukem när jag hör om spel som utvecklats länge. Kankse blir långt ifrån men jag är skeptisk.

Medlem

Trevligt att man får testa spelet innan man dör
Men antar att det är mina barns barnbarn som får spela när det blir skarp release.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skribent

Blir det här spelet dåligt, kommer jag lägga ner spelandet på obestämd framtid.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ofrivillig hype! Älskar alla Mount and blade ska bli kul och se vad dom lagt för krut på MOD verktyg och allmänt underlättande för MOD skapare. De är ju verkligen där mount and blade har lyst som ljusast! ⚔️

Medlem

Det är ju nästan fullpris till ett ofärdigt spel?
Men folk kommer väl köpa och trenden kommer antagligen fortsätta...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

FM-guru
F.d. Sisyr

Då får det allt lov att vara kvalitet om de ska ta 500.

Medlem

ÄNTLIGEN!!!! Men shit va dyrt! först får vi vänta i 8 år å så 500 pix. Jaja, vad är väl en bal på slottet - 17 öre per väntade dag får det väl ändå vara värt!

Medlem

GOTY 2020.

Som man har längtat. Måste kolla jobbkalendern och planera lite inför releasedatumet nu bara. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem

Var det redan 2012 som det utannonserades? Jävlar vad vi väntat.

Min kropp är redo!

RIktigt utdraget projekt helt klart, så går det om man får för sig att göra allt själv, hoppas dom inte tagit sig vatten över huvudet. VI får be till gudarna på en stabil Early Access version för jag är lite för taggad för att vänta ut projektet till det blir klart (om det blir klart).


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

1
Skriv svar