200 000 exemplar av Metro Exodus har hittills krängts på Steam

Robot
200 000 exemplar av Metro Exodus har hittills krängts på Steam

"Glad att se hur bra det presterar."

#deep-silver, #metro-exodus


Medlem

Köpte detta för ett år sedan men på grund av allt bugg-strul har det tagit ca ett år att äntligen få en bra upplevelse.
Köpte gold edition till Steam istället nu när det var rea. Laddade över sparfiler från Epic och nu flyter det som smör.
Ett av de bästa spelen jag spelat, otroligt atmosfäriskt ocv DLC rekommenderas verkligen.

Medlem

Både på gott och ont, nu vet de att de kan köra allt exklusivt för att det kommer ändå sälja bra på Steam ett år senare. Aja, gg antar jag.

Medlem

fan va det säljer då, var det bara jag som inte tyckte det var så bra lr


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

fan va det säljer då, var det bara jag som inte tyckte det var så bra lr

Jag är med dig. Inte mycket att hänga i granen.


signatur

I drank what?

Medlem

verkar som att det främst sålt i kina

Medlem

Hur många såldes det på Epic första veckan?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Köpte detta precis till PS4.. Bara jag som tycker kontrollerna är klumpiga och gör det nästintill ospelbart? Lite synd när man gillar de andra spelen i denna serie.

Gen
Medlem
Skrivet av korvmos:

Hur många såldes det på Epic första veckan?

Hade de vart stolta över sina siffror hade de slängt ur sig något men var det inte så att de sa "Metro Exodus har sålt fyra gånger bättre än Metro:Last Light på Steam" eller något sådant?

Medlem
Skrivet av Gen:

Hade de vart stolta över sina siffror hade de slängt ur sig något men var det inte så att de sa "Metro Exodus har sålt fyra gånger bättre än Metro:Last Light på Steam" eller något sådant?

Stämmer, men sjukt svårt att uppskatta då det inte finns någon information om huruvida bra Last Light sålde heller. Fast tror inte man kan dra några slutsatser baserat på om de gett ut information eller inte, det är väldigt många spel som inte har någon officiell information.

Inaktiv
Skrivet av superlim:

verkar som att det främst sålt i kina

Tro fan det med påtvingad karantän!

Medlem

Köpte, när nya burken kom i oktober. Original historian var helt ok. Strålspårning funkar bra, förutom på banan "Taiga ?" som jag har för mig att den hette. Där droppade FPS lite för mycket på många ställen. (RT på max, ingen DLSS och i 1080p. På en 9900K, med 32GB 3200 RAM, och ett 2060S. Ska tilläggas)

Första tillägget "De två Överstarna" Var bättre än original historian, tyckte jag. Andra "Sam´s historia" Har jag bara lirat nån dryg timme på. Men bäst hittils.

Grafiken är bra, så även ljussättningen. Både med och utan RT, men absolut bäst med! Då det faktiskt är skillnad, i just Exodus. Vilket man inte kan säga om alla RT spel! Men att grafiken skulle vara snorbra? Det tycker jag inte. Finns nog en del spel, jag tycker är snyggare. RT, eller inte RT.

Men Sammantaget, ett helt ok snyggt spel. Som blivit bättre för, vart och ett av tilläggen.

Kan inte säga, att jag stött på några buggar heller.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Metro Exodus är ett fantastiskt spel på alla plan. Har man råd med ett bra grafikkort i burken kommer man inte bli besviken på det visuella.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av korvmos:

Hur många såldes det på Epic första veckan?

Det vågar de inte säga. Men det måste vara en bra bit under 200 000 i alla fall.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Metro Exodus är ett fantastiskt spel på alla plan. Har man råd med ett bra grafikkort i burken kommer man inte bli besviken på det visuella.

Det är fantastiskt vackert. Jag har fått det att flyta bra med SLI i DX12 nu.

Men det äe intr bara grafiken som är bra, ljudet gör halva spelet. Atmosfären är så fantastiskt skapad, för att inte tala om smutsen på gasmasken man behlver torka bort.
5/5.

Kommer spela om det.

Medlem
Skrivet av Tabula:

Köpte detta precis till PS4.. Bara jag som tycker kontrollerna är klumpiga och gör det nästintill ospelbart? Lite synd när man gillar de andra spelen i denna serie.

Jag körde det på Stadia med deras handkontroll. Ändrade så att sensitivity är högre och slog på auto-aim så funkade det helt OK men jo, det kunde nog varit lite bättre.

För övrigt ett kul och väldigt snyggt spel! Har spelat igenom de tidigare med. Rekommenderar att köra på ryska, tycker det ger mer känsla


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

fan va det säljer då, var det bara jag som inte tyckte det var så bra lr

Spelet är ju hur bra som helst. Vad var det du inte tyckte om?

Medlem

Fantastiskt spel! Behövs flera originella SP spel som detta.

Medlem

Intressant att det aldrig är någon som nämner antalet sålda spel när spelen släpps på EGS, men så fort det släpps på Steam så nämns siffrorna...

Medlem

Kan någon förklara den här spelserien för mig för jag är helt förvirrad av dessa releaserna. Vad är vad i ordningen?
De har gjort om och släppt om spel o sånt om jag inte är helt ute o cyklar?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Kan någon förklara den här spelserien för mig för jag är helt förvirrad av dessa releaserna. Vad är vad i ordningen?
De har gjort om och släppt om spel o sånt om jag inte är helt ute o cyklar?

Ordningen är Metro 2033, Last light och Exodus. De två första har de släppt i förbättrade versioner som heter Redux, vilket går att köpa separata eller i ett samlat paket.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Intressant att det aldrig är någon som nämner antalet sålda spel när spelen släpps på EGS, men så fort det släpps på Steam så nämns siffrorna...

Instämmer, det är mycket märkligt.
Det enda man får höra är "Har sålt bra" "Sålt bättre än förväntat" chansen på epic lönade sig" etc etc
men aldrig konkreta siffror, dom kommer senare på t.ex. steam
Är förvånad att knappt någon spelsida (som fz eller pcg) betalar för att få access till steamspys alla funktioner.
För att göra fylligare research and stuff liksom.

Men med "gratisversionen" ser man fortfarande den minsta mängden av ägare, och i det här fallet stämmer överens med deras "200.000" sålda
< steamspy säger mellan "200.000 och 500.000"
Så hur många egentligen lyckades få det innan EGS grejset, det är en bra fråga.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Jozo: Mången tack!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tabula:

Köpte detta precis till PS4.. Bara jag som tycker kontrollerna är klumpiga och gör det nästintill ospelbart? Lite synd när man gillar de andra spelen i denna serie.

Jag kände exakt samma sak!


signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

1
Skriv svar