HTC lanserar nya VR-headsets i Cosmos-familjen

Robot
HTC lanserar nya VR-headsets i Cosmos-familjen

Eller är det tillbehör till nuvarande Cosmos? Förvirring uppstår.

#htc-vive-cosmos


Medlem

Tycker Valve bör se om strategin med deras headsets. Det hela är väldigt rörigt med de olika Cosmos modellerna, Pro modeller av Vive samt Index modellen, alla high-end runt 10k?

Dessutom slutsålt innan deras flaggskepp Half Life släpps? Inte bra skött...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tycker Valve bör se om strategin med deras headsets. Det hela är väldigt rörigt med de olika Cosmos modellerna, Pro modeller av Vive samt Index modellen, alla high-end runt 10k?

Dessutom slutsålt innan deras flaggskepp Half Life släpps? Inte bra skött...

Valve har inget me cosmos eller vive pro att göra, de är htc som står för dom, valve utvecklade bara mjukvaran och tekniken för vive headsetet, cosmos har inget alls me valve att göra då den inte använder deras teknik, medans htc står för enheterna.
Men ja valve indexen kan jag hålla med om men dom trodde väl inte att de skulle sälja som smör

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tycker Valve bör se om strategin med deras headsets. Det hela är väldigt rörigt med de olika Cosmos modellerna, Pro modeller av Vive samt Index modellen, alla high-end runt 10k?

Dessutom slutsålt innan deras flaggskepp Half Life släpps? Inte bra skött...

Fast Vive/Cosmos är HTC och inte Valve.
Valve har bara Index.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oops, av nån anledning så fick jag för mig HTC och Valve samarbetade... my mistake then 👍

Har själv föredragit att köra Oculus, just nu Quest med link, mycket nöjd.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Oops, av nån anledning så fick jag för mig HTC och Valve samarbetade... my mistake then 👍

Har själv föredragit att köra Oculus, just nu Quest med link, mycket nöjd.

Det gjorde dom men det handlade nog om att "kicka igång" VR på steam osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Cosmos är bais, undvik

Medlem

Förmodligen lite typiskt asiatiska företag att slänga ut massor med varianter av produkter istället för att fokusera på en riktigt bra produkt. Det är ju precis samma sak med Pimax.

1
Skriv svar