Sony-patent visar nya kontroller till Playstation VR - Väldigt lika Valve Index-styrdonen

Robot
Sony-patent visar nya kontroller till Playstation VR - Väldigt lika Valve Index-styrdonen

Det känns allt mer sannolikt att Playstation 5 får VR-stöd.

#playstation-5, #playstation-vr


Medlem

Ben välbehövlig uppgradering.
Gamla sketna movekontrollerns har sina begränsningar och att sitta med en handkontroll är inte riktig frihet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ben välbehövlig uppgradering.
Gamla sketna movekontrollerns har sina begränsningar och att sitta med en handkontroll är inte riktig frihet.

Hoppas att ps5 också stödjer gamla PSVR, men att även vi som äger det får ta del av nya styrdonen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sony vore direkt korkade om de skulle sluta supporta VR till nästa generation med tanke på att de definitivt har en marknad på ps4an.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Hoppas att ps5 också stödjer gamla PSVR, men att även vi som äger det får ta del av nya styrdonen.

Ps5 ska stödja "gamla" PSVR.
Frågan är vad nästa PSVR kommer vara. En trådlös historia hoppas jag då skulle det vara intressant även för mig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är mycket glad att PS valde att fortsätta med VR. Rätt beslut enligt mig.

VR is bigger then ever.

Medlem

Bästa vore om en standard fanns så de flesta VR-headset och dess kontroller fungerade oavsett plattform. Känns fånigt och väldigt slösaktigt att köpa ett grymt PC VR-headset som inte fungerar på Xbox eller PlayStation och vise versa.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bästa vore om en standard fanns så de flesta VR-headset och dess kontroller fungerade oavsett plattform. Känns fånigt och väldigt slösaktigt att köpa ett grymt PC VR-headset som inte fungerar på Xbox eller PlayStation och vise versa.

Det skulle vara trevligt ja.
Det närmsta vi har idag är Quest som även fungerar på PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bästa vore om en standard fanns så de flesta VR-headset och dess kontroller fungerade oavsett plattform. Känns fånigt och väldigt slösaktigt att köpa ett grymt PC VR-headset som inte fungerar på Xbox eller PlayStation och vise versa.

Till de flesta plattformar känns som en dröm. Är nöjd att åtminstone de flesta spel på PC går att spela på olika headset, genom stöd eller tredjepart som Revive.

Medlem

Sonys numera patenterade strap-on teknik

Medlem
Skrivet av SunShine:

Sony vore direkt korkade om de skulle sluta supporta VR till nästa generation med tanke på att de definitivt har en marknad på ps4an.

Dom har ju lagt ner några studios bland annat den senaste nu i Manchester som enbart utvecklade VR-spel. Så marknaden för VR-spel är nog en piss i Mississippi.

Medlem

@Rydell1986: Absolut att det är en nischad marknad men jag tror ändå Sony gör rätt om de håller kvar vid det då det ändå säljs en del spel. Vissa säljer bättre än andra. Tror även studios måste våga satsa lite mer änd att bara släppa "tech demos" för det håller inte i längden.
Kör själv en hel del VR och det är en rolig bonus utöver mitt vanliga spelande.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar