En av Ubisofts stora spelserier blir VR-spel

Robot
En av Ubisofts stora spelserier blir VR-spel

Ett Splinter Cell VR hade onekligen kunnat funka bra.

#half-life-alyx, #ubisoft, #valve-index, #virtual-reality


Medlem

Nämen.
VR är ju bara en fluga, hur tänker dom!?

Ontopic, jag hoppas på Splinter cell


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Medlem

Splintercell hade fan kunnat bli sjukt coolt i VR!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Splintercell hade fan kunnat bli sjukt coolt i VR!

Det enda av deras spel serier som det skulle passa för

Medlem

Tom clancy the division 3.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Det enda av deras spel serier som det skulle passa för

Nej jag skulle vilja säga att assassins Creed, farcry, Ghost recon skulle fungera också.
Även Rayman


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tycker inget med minsta fart i passar i VR efter ha testat Boneworks.
Så jäkla krångligt att röra sig.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Tycker inget med minsta fart i passar i VR efter ha testat Boneworks.
Så jäkla krångligt att röra sig.

Vad upplever du krångligt?
Spelat med Vives "handikappade" kontroller?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gissar på ett Rainbow Six. Skulle vara riktigt gött med en taktisk shooter där man inte kan fusk-kika runt hörn i 3e person som man gjorde i Vegas.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Det enda av deras spel serier som det skulle passa för

Kanske - ett Assassins Creed hade också kunnat bli grymt.. men det gäller att ha spypåse redo då när man slänger sig ut från byggnader

Men med tanke på The Climb så kan klättringsdelen funka utmärkt.

...annars vad sägs om Rayman?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade ju varit gött med ett rainbow six av den gamla skolan.
Men jag är inte redo att hoppas på någonting.

Hade varit koolt med typ planeringsfas med mus och tangentbord, sen skutta in i vr och köra uppdraget.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Hade ju varit gött med ett rainbow six av den gamla skolan.
Men jag är inte redo att hoppas på någonting.

Hade varit koolt med typ planeringsfas med mus och tangentbord, sen skutta in i vr och köra uppdraget.

Påtal om det - fan vad jag saknar planeringsfasen i RB6

och varför är där timer på när man ska välja character i rb6 - även när du spelar Terroristhunt med polare? Eller varför kan man inte bara få välja vilka vapen man vill ha utan att behöva hålla på att låsa upp klasser?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Påtal om det - fan vad jag saknar planeringsfasen i RB6

och varför är där timer på när man ska välja character i rb6 - även när du spelar Terroristhunt med polare? Eller varför kan man inte bara få välja vilka vapen man vill ha utan att behöva hålla på att låsa upp klasser?

Ärligt talat vet jag inte vad dom håller på med i serien, senaste rainbow tilltalar mig inte alls.
Älskade dom äldre dock, sitta och snickra på den perfekta planen i timmar, välja mellan en uppsjö rainbow agenter och vapen osv.

Den typen av spel finns ju inte längre typ, är väl "ready or not" som finns att se fram emot i den genren.
Att sätta vapen och sånt bakom en "timewall" förstår jag mig inte på heller faktiskt, sånt sabbar bara online pangare balans mässigt.

Tänk om cs var så, få 5 miljoner xp för att kunna köpa awp

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Vad upplever du krångligt?
Spelat med Vives "handikappade" kontroller?

Japp. Hoppa och klättra och rulla runt som på en Segway.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Japp. Hoppa och klättra och rulla runt som på en Segway.

Ja vive-kontrollerna är lite "utdaterade"
Om du har en Vive så rekomenderas man att uppdatera till Valve index kontroller

Kan tänka mig att det är knepigt med vive kontrollerna då dom inte har nå analoga spakar när man ska röra sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känns som Watch Dogs, The Division och Far Cry som ligger i spetsen till VR. Eventuellt fokus på The Division kan tänka mig de kan bli intressant leva sig in i den världen med VR på.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Skribent

Jag tror på Splinter Cell. Men R6 skulle kunna funka också. Ett av de roligaste spelen på Psvr är ju Firewall Zero med aim-controllen. Sådana spel blir otroligt mer taktiskA i VR när folk inte kan bunny hoppa och quickscope:a


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Blir ett köp av PSVR till PS5 sen så kan man lira detta.

Medlem

Vill dom göra det lätt för sig kör de väl Far Cry antar jag då det är FPS men vore helt klart coolt om de gjorde något av de andra spelen de har. Hade inte tackat nej till ett assassins creed i VR.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar