Basbyggande / Fallout Settlement-liknande spel

Medlem
Medlem

@acrylamid: Det finns mer områden än sand i conan exiles. Du har djungel, Savann, standard skog, snö områden.

fp
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Conan Exiles verkar vara mest åt det hållet jag söker.
Men det är ett MMO väl? Vilket betyder en jävla massa grindande för att få material för att kunna gå lös totalt och bygga sitt sagoslott? Gäller inte desamma för Ark?

Conan exiles kan du köra på egen server eller singeplayer/co-op då kan du ställa in allt så spelet passar dig så som du vill spela det, sedan finns det flera modar. Spelar man på de officiella servrarna så är det ganska mycket ginding. Min personliga favorit funktion i Conan är slavarna man kan fånga och placera ut i byggnaderna, så det blir lite mer liv i det man bygger.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Äeeh sluta sitta och rekommendera detta till folk, seriöst alltså. Hur skit vill du att spelmarknaden ska utvecklas till egentligen? Snälla få inte folk att ge Bethesda pengar för detta.

Smaken är som röven. Delad och luktar skit. Jag personligen älskar FO76.

Du spelar säkert både Half Life och andra spel jag tycker är skit.

Men så är det.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Hej. Finns det något spel där man likt...

Så här gör du..
1. Och det viktigaste. Stäng av voicechat. Du vill inte höra massa ungar gapa och skrika.
Gäller alla online multiplayer spel.
2. Ladda ner Rust och/eller Conan. Båda är lika bra och fungerar på sammas sätt.
3. Här missar nästan alla och hatar spelen därefter.
När du väljer server, välj "PVE"!
Ifall du väljer "PVP" så kommer du förlora allt du har.
Om och om och om igen, av samma ungar som gapar och skriker från punkt 1.
4. Bygg och ha roligt.
Vuxna människor på servern kommer hjälpa dig med allt eftersom det är roligare att "PVE" och hjälpa varandra.
Istället för att gapa och skrika och förstöra för varann.
Misslyckas du så har du missat någon av punkterna ovan. Prova igen.
Både Conan och Rust är otroligt kul. Lär dig hur de fungerar, undvik skrikande tonåringar, så har du många timmars roligt spelande framför dig.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Smaken är som röven. Delad och luktar skit. Jag personligen älskar FO76.

Du spelar säkert både Half Life och andra spel jag tycker är skit.

Men så är det.

Jag tycker inte att det är en legitim jämförelse, det är så mycket mer som ligger bakom här än bara den subjektiva uppfattningen om hur roligt man tycker spelet är.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tycker inte att det är en legitim jämförelse, det är så mycket mer som ligger bakom här än bara den subjektiva uppfattningen om hur roligt man tycker spelet är.

Nej.

Hur roligt du tycker ett spel är är enbart subjektivt. Älskar han FO76, så älskar han FO76.

Du kan inte bestämma åt andra vad dom tycker.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Nej.

Hur roligt du tycker ett spel är är enbart subjektivt. Älskar han FO76, så älskar han FO76.

Du kan inte bestämma åt andra vad dom tycker.

Och då missuppfattade du helt vad jag skrev. Jag skrev precis att där finns så mycket MER att ta hänsyn till än just hur roligt man tycker spelet är då det är subjektivt. Lögnerna som Bethesda drog, hela väsk-fiaskot, att de ens har mage att släppa Fallout 1st efter allt detta, osv osv.

Du kan självklart tycka att spelet är bra ändå, absolut, men att säga att allt det Bethesda hållit på med när det gäller denna titeln är fine är bara verklighetsfrånvänt enligt mig. Den stora skillnaden här är att Half-Life var revolutionerande när det kom och det inte var några kontroverser av denna typen kopplade till releasen. Sen kan jag köpa att han själv inte tycker om Half-Life som spel, men att kalla det för ett DÅLIGT spel får mig bara att tappa all tillit till den människans omdöme.

Ett exempel på en jämförelse är att jag personligen inte alls gillar varken Beatles eller Elvis, men jag hade aldrig fått för mig att kalla dem DÅLIGA med tanke på vad de tillfört musikvärlden och därav kan jag ändå uppskatta dem för vad de är.

12
Skriv svar