Ute nu – andra och sista Metro Exodus-expansionen

Robot
Ute nu – andra och sista Metro Exodus-expansionen

Sam’s Story är ett större tillägg, med ett helt nytt sandbox-område.

#expansion, #metro-exodus, #sams-story


Medlem

Funkar detta bra med ett 1070, någon? Har en sprillans prolle också och DDR4.

jbx
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Funkar detta bra med ett 1070, någon? Har en sprillans prolle också och DDR4.

Borde funka iaf men spelet är sjukt krävande i 4k ultra även på mitt 2080Ti..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Funkar detta bra med ett 1070, någon? Har en sprillans prolle också och DDR4.

Jag körde grundspelet på mitt GTX 1070 kort med 32 GB DDR4 Ram och det funkar fint. Lirar i 1080p.

Jaha, ser nu att du har projektor. Då lär det inte vara i 1080p du lirar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag körde grundspelet på mitt GTX 1070 kort med 32 GB DDR4 Ram och det funkar fint. Lirar i 1080p.

Jaha, ser nu att du har projektor. Då lär det inte vara i 1080p du lirar.

Prolle as in processor. Dock lirar jag i 1440p men det brukar inte vara jättemycket tyngre än 1080p. Och jag har bara 16gb ram men det borde väl räcka.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Prolle as in processor. Dock lirar jag i 1440p men det brukar inte vara jättemycket tyngre än 1080p. Och jag har bara 16gb ram men det borde väl räcka.

Hehehe. Ja va fan tänkte jag med där.

Ok. Jo men det borde funka bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Prolle as in processor. Dock lirar jag i 1440p men det brukar inte vara jättemycket tyngre än 1080p. Och jag har bara 16gb ram men det borde väl räcka.

Det är ganska rejält mycket fler pixlar i 1440p, det brukar vara ca 30-35% färre fps med 1440p än 1080p beroende på spel.

Medlem

Blir ett perfekt pausnöje mellan Marx&Lenin studierna.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ganska rejält mycket fler pixlar i 1440p, det brukar vara ca 30-35% färre fps med 1440p än 1080p beroende på spel.

Doh! Får helt enkelt köpa och prova. Benchmarks brukar inte ge nån rättvisa då man kan ställa ner t.ex skuggor från extreme till high, osv, som inte ger nån synbar skillnad men ändå ger extra FPS, liksom AA. Benchmarks brukar vara maxinställningar på allt i olika lägen och inte så skräddarsydda.

Medlem

Sam´s story var bra. Klart värt ett köp. Det var en riktig DLC till Metro Exodus, med samma stuk som spelet.

Inte som skämtet Two Colonels som slutade när man trodde att det äntligen skulle dra igång på riktigt.

"Would recommend".

1
Skriv svar