Väljer du flärd eller stats i rollspelsutrustning?

Skägg.
10 Chambers
Väljer du flärd eller stats i rollspelsutrustning?

Jag slår vad om att de flesta av er som spelat ett rollspel någon gång stött på problemet med utrustning som är betydligt bättre än allt annat men som ser ut som en hög fekalier. Som mina handskar som liknar ugnsvantar i plåt eller ett par tumvantar som väger mer än ett genomsnittligt dagisbarn.

Jag har haft dem länge och inga andra handskar jag kommer över har hittills varit bättre. De stör mig dock i varje mellansekvens och de har fått mig att helt ge upp tanken att försöka hålla utrustningen hyfsat matchad. Hur gör du, låter du fåfängan gå över eventuella fördelar utrustning ger dig eller vice versa? Rösta och diskutera i små grupper.

Du ser ju själv. Tumvantar, gröna brallor med tillhörande cod piece och en gammal armétunika är inte fashion!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag slår vad om att de flesta av er som spelat ett rollspel någon gång stött på problemet med utrustning som är betydligt bättre än allt annat men som ser ut som en hög fekalier. Som mina handskar som liknar ugnsvantar i plåt eller ett par tumvantar som väger mer än ett genomsnittligt dagisbarn.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1419671?key=1d5c91f8d49d8ee89df...

Jag har haft dem länge och inga andra handskar jag kommer över har hittills varit bättre. De stör mig dock i varje mellansekvens och de har fått mig att helt ge upp tanken att försöka hålla utrustningen hyfsat matchad. Hur gör du, låter du fåfängan gå över eventuella fördelar utrustning ger dig eller vice versa? Rösta i första inlägget! och diskutera i små grupper.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1419674?key=77437ca283bbe97aa72...

Du ser ju själv. Tumvantar, gröna brallor med tillhörande cod piece och en gammal armétunika är inte fashion!

Stats är oväsentligt, utseende är allt!

Mvh rollspelaren


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Jag går efter utseende. Ful "bättre" utrustning kan ibland plockas fram under en svår strid om spelet tillåter det, men oftast struntar jag i det.

Medlem

Finns inget värre än när den bästa equippen är långt fulare än den näst bästa. Var i ett sådant läge i Lineage 2 när det begav sig. Har för mig att det var ett liknande scenario i D2.
Det ska lysa, brinna och glittra om prylarna som ett kvitto på dess egenskaper. Matchning är A och O.

Medlem

Tackar och bockar för spel som inkluderar transmogrification. Kör hellre med sämre snyggare utrustning än ful och bättre.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag slår vad om att de flesta av er som spelat ett rollspel någon gång stött på problemet med utrustning som är betydligt bättre än allt annat men som ser ut som en hög fekalier. Som mina handskar som liknar ugnsvantar i plåt eller ett par tumvantar som väger mer än ett genomsnittligt dagisbarn.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1419671?key=1d5c91f8d49d8ee89df...

Jag har haft dem länge och inga andra handskar jag kommer över har hittills varit bättre. De stör mig dock i varje mellansekvens och de har fått mig att helt ge upp tanken att försöka hålla utrustningen hyfsat matchad. Hur gör du, låter du fåfängan gå över eventuella fördelar utrustning ger dig eller vice versa? Rösta i första inlägget! och diskutera i små grupper.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1419674?key=77437ca283bbe97aa72...

Du ser ju själv. Tumvantar, gröna brallor med tillhörande cod piece och en gammal armétunika är inte fashion!

Wolcens system där du kan fritt ändra färg och look på din armor/vapen är något alla spel borde ha.
Enda som krävs är att man först hittat ett föremål eller färgen man vill använda.

Så sjukt skönt att inte springa runt med utrustning i 200 olika färger och stiler. Vilket bara ser helt fel ut i mellansekvenser.

Medlem

Jag är något av ett mellanting med aningen lutning åt modehållet. Dock är det inte 100% utseende eller så, men snarare att ofta blir det nästan komedi över hur karaktären ser ut om man kör 100% effektivitet - det drar bort ur spelupplevelsen då man vet att ingen riktig person skulle gå runt med den kombinationen, då man kan få sin utrustning personaliserad på ett annat sätt.

En bonus är att spelen brukar bli roligare att spela om man inte enbart använder sig av det som är uppenbart överlägset bra. Kul att experimentera, men efter en tids dominerande tappar jag snabbt intresset om jag inte blir utmanad. På samma gång kan det bli irriterande att spela om man enbart använder sig av något som är värdelöst men ser coolt ut. Minns att en av anledningarna j gbörjade vandra i moddarnas värld var detta.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag slår vad om att de flesta av er som spelat ett rollspel någon gång stött på problemet med utrustning som är betydligt bättre än allt annat men som ser ut som en hög fekalier. Som mina handskar som liknar ugnsvantar i plåt eller ett par tumvantar som väger mer än ett genomsnittligt dagisbarn.

Jag har haft dem länge och inga andra handskar jag kommer över har hittills varit bättre. De stör mig dock i varje mellansekvens och de har fått mig att helt ge upp tanken att försöka hålla utrustningen hyfsat matchad. Hur gör du, låter du fåfängan gå över eventuella fördelar utrustning ger dig eller vice versa? Rösta i första inlägget! och diskutera i små grupper.

Om du får tag på Witcher armor så kan du färga dem med olika färgmedel som kan du hitta/göra själv.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Snyggt skall det vara. Mina sneakers är level 2 i motståndskraft mot elementen vatten och jord i denna episod som påminner starkt om Velen. Men de har karisma level 47. 😎

Alla NPC på jobbet har samma skor. Tycker det är så jävla trist när man återanvänder assets. Säkert bättre level. Gissar på att man bara hittar Ecco, snus, och någon slags farmer rags om man skulle loota.

Medlem

Kör hellre på en lättare svårighetsgrad om det innebär att jag kan ha på mig snygg utrustning utan att oroa mig för stats.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Om du får tag på Witcher armor så kan du färga dem med olika färgmedel som kan du hitta/göra själv.

Rekommenderar också att leta Witcher Armor. De kan man ju uppgradera också.

Ambassadör
Xbox

Väldigt rolig tråd att följa! Novigrad har många bra quests, så håll ut. Jag föredrar också landsbygden dock, det är alltid trevligast.

Vad det gäller utrustning så fick jag tänka till ordentligt men landade i att välja utseende. Jag vill ju ha så bra stats som möjligt men utan att se ut som en byfåne, så det brukar bli någon form av kompromiss med statsen om det inte går att färga eller dylikt

Undantag är spel som Fallout där det känns helt rimligt att gå runt med ett hopplock av olika armorbitar.


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot

Här spelar jag Fashion Souls, puck Dark Souls!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Haha, jag skulle sagt "stats first" tills jag såg handgrytorna du sprang runt med Har just börjat spela om själv (efter att inte kommit längre än lvl 7 innan...tidsbrist), och ser något oerhört fram emot att närma mig Novigrad för första gången!

Medlem

Brukar ha den som är snyggast, spel är ändå gjorda att vara lätta idag hur du än spelar.

Inaktiv

Nästan alltid den som är snyggast. Man vill ju inte se ut som ett tråkigt miffo när man harvar runt i spelet.
Om man fastnat på något svårare så kan man alltid equippa något bättre temporärt och sedan klä sig snyggt igen.

Medlem

det brukar bli den snyggaste, spec i skyrim var det så


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers

Intressant att det nästan är 100 % som skriver att de väljer flärd i första hand, medan 43 % röstat på stats. Vågar man inte erkänna det?

I Kotor körde jag Jedi-kläder ända fram till sista bossen, där jag likt många föreslagit i tråden blev tvungen att ta på min bästa rustning. Med Geralt bryr jag mig inte så mycket.


signatur
Medlem

Denna frågan kan vara lite av en vattendelare skulle jag säga. Iaf om vi pratar wow. Vissa som tyckte om wow vanilla menar att det var bättre för att man kunde se vilka grejer folk hade på sej vilket skulle vara en (av flera) anledningar varför dom föredrar classic medans retail idag så kan man välja att visa en dräkt medans man igentligen bär en annan för att det eventuellt är snyggare.

Smaken e som baken... Delad ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Utseende styrs tyvärr av plånboken nuförtiden i många spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det beror på spelet, skulle jag påstå. I Witcher 3 körde jag på tveklöst på utseende framför stats medan jag i exempelvis Dark Souls-spelen enbart bryr mig om stats.

Medlem

I Witcher har jag kört utseende, men så är det ju 3:e person. Blev ju snabbt iväg på skattjakt för att få tag i ritningarna för de olika rustningarna och svärden^^

Sen har man ju alternativa kostymer på Yen, Triss och Ciri. Föredrar orginal på Yen och Triss men kör alternativ på Ciri.

Medlem

Utseendet före allt. Jag fixar inte när min avatar ser löjlig ut.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag är minmaxare så stats går först. Det kvittar hur karaktären ser ut, bra grejer är bra grejer.

Det kan till och med vara riktigt kul om karaktären har helt galna grejer på sig i en cutscene. 😄

Skulle jag hitta snygga handskar eller liknande som bara har marginellt sämre stats än det jag har för tillfället så kanske jag kan tänka mig att byta, men det får bara vara ytterst marginellt sämre i så fall! 😁

Skägg.
10 Chambers

Eftersom det blev ett ganska långt sidospår bröt jag ut diskussionen om flärd eller stats till en egen tråd. Du hittar min speldagbok från The Witcher 3 här.


signatur
Medlem

Stats går alltid före med modifikation. Om rustnings delarna är ungefär lika bra så väljer jag dom snyggaste eller som passar bäst med resten. Är allergisk mot rustningar som man ska para ihop i Diablo för att få någon bonus. Har aldrig lyckats hitta alla delarna när jag behöver dom. Utan alltid när dom är sämre en det jag redan har.

Medlem

Är uppriktigt förvånad över hur många esteter vi har här. Alltid stats givet att jag måste välja

Medlem

Jag gillar också snygga utrustningar. Särskilt i mass effect-spelen, där fanns det massa snygga utrustningar som man höll fast vid länge. Till slut måste man uppgradera till nåt fulare och då känns det tråkigt.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Stats faktiskt. I Witcher 3 valde jag Wolf school-witcher armorn för jag gillade statusen när jag tycker att andra witcherarmors är snyggare. Men som grandmaster ser den helt okej ut ändå!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag väljer stats först men om jag inte kan ändra mitt utseende med transmogs lr liknande så är chansen väldigt stor att jag inte kommer att spela färdigt spelet. Så istället kanske jag faktiskt borde fokusera på utseende

12
Skriv svar