40,000 DOTA 2-spelare stängs av för att ha missbrukat matchmakingen

Robot
40,000 DOTA 2-spelare stängs av för att ha missbrukat matchmakingen

Troligen rör det sig om användning av "smurf-konton".

#DOTA-2, #Smurf, #Valve


Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ok, baaaaiiii!!!

Medlem

Förstår inte hur man manipulerar matchmaking med smurf konton. Dom spelar ändå med sitt smurf konto så det är ju den dom rankar med.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Förstår inte hur man manipulerar matchmaking med smurf konton. Dom spelar ändå med sitt smurf konto så det är ju den dom rankar med.

Problemet är väl att det finns en viss tröghet i rankingsystemet eftersom du spelar mot lågrankade spelare så blir varje vinst inte värd så mycket. Detta gör att det kan harva runt och förmodligen dominera helt omotiverat sett till spelarens ranking. När de sedan når lite för hög rank antar jag att det bara skapar ett nytt konto igen och börjar om.

Sådana spelare förstör hela meningen med matchmaking. Så vad är inte problemet?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Förstår inte hur man manipulerar matchmaking med smurf konton. Dom spelar ändå med sitt smurf konto så det är ju den dom rankar med.

Matchmaking ska ju matcha dig med en som är ungefär lika bra som du är.
Är du duktigt på spelet och skapar ett smurfkonto så spelar du ju mot nya eller inte så duktiga spelare och totaldominerar, vilket inte är speciellt kul för de som inte är så duktiga eller vill komma in i spelet och lära sig hur man spelar.

Medlem

Släpp det till CS då också. Många aktiva smurfar där också

Medlem

Jag är mer intresserad av hur den känner av att det är ett smurfkonto.

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Jag är mer intresserad av hur den känner av att det är ett smurfkonto.

Jag tänker att det inte borde vara så svårt. Samma IP, maskin, kör samma heros osv.

Medlem

Bra nu kan Riot ta efter och göra samma sak i LoL.

Avstängd

Det här har inte med smurfar att göra utan boosterkonton och köpta konton. Att smurfa är helt okej enligt Valve.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Bra nu kan Riot ta efter och göra samma sak i LoL.

Skillnaden att det inte är ett lika stort problem i LoL eftersom man måste levla upp sitt konto för att köra rankat. Och om man vinner väldigt många matcher i rad i LoL så skippar man många divisioner direkt.


signatur

IDKFA

Medlem

40,000 Dota-2 spelare bannade


signatur

I drank what?

Medlem

@mrFluffy: Vet inte hur länge man måste spela LoL för att komma åt det rankade spelläget. Men i DotA 2 så behöver man 100 timmar faktisk speltid i orankat och ett mobilnummer kopplat.

Medlem
Skrivet av Byssan:

@mrFluffy: Vet inte hur länge man måste spela LoL för att komma åt det rankade spelläget. Men i DotA 2 så behöver man 100 timmar faktisk speltid i orankat och ett mobilnummer kopplat.

Ok, är det något nytt? Jag har spelat rankat i DotA 2 men det var ju ett tag sedan, och kan inte minnas att jag spelade 100 timmar innan.

I LoL så tar det väl runt en 100 timmar att nå till level 30 om jag skulle gissa.


signatur

IDKFA

1
Skriv svar